Bende ni terjadi kat dua orang kawan aku , Ina dengan Lili .
Si Ina ni bestfriend dengan Lili . So malam tu Ina tido kat bilik Lili . Macam biase lah sebelum tido kalau tak borak memang taksah . Naknak lagi bile dah jumpe geng .
Pastu dalam borakborak , gelakgelak tu , tengok jam dah pukul 2 pagi . Tapi mulut masingmasing macam takde sign nak stop . Mate pun segar lagi . Padahal esok dahla Isnin . Semua org dah tido mase tu . Tapi lampu hujung tu terbuka . Lampu belah katil diaorg dah tutup .
Katil diaorg ni menghadap laluan . So boleh nmpak la org lalu lalang . Then dekat laluan tu ade beberape tiang . Tngoh syok borak tu , tibe tibe .....
Nampak ade orang lalu . Buat tak care je la kan . Takde bnde yg pelik pun .
Tapi lepastu si Ina ni pun cakap ' weh , jomla tido ' . Lili pun cepat cepat je tarik selimut tanpa cakap banyak . Nak tau tak kenape diaorg cepat cepat tido ? Korg rase ?
Kan ade 'org' lalu , pastu bila smpai je dekat tiang first tu , dia tak muncul muncul dah . 'Org' tu , badan dia mcm diaorg je , maksudnye normal la tapi diaorg tak nmpak muke , sbb kat situ kan gelap dah . Tapi 'org' tu jalan laju . Diaorg adelah jugak tunggu tapi paceroh takde . Tapi diaorg tak bercakap . Gune isyarat mate je haha . Tau takut . Tu la galok lagi tngoh malam .
Then bile diaorg cite kat aku , aku pun meremang weh . Taknak lah stay lame lame sngat time malam .
YOU ARE READING
HOSTEL LIFE
TerrorKorang yang tak pernah duduk hostel tu mesti tak penah rase en kene kacau ngan bende tu ? Meh nak share skit pengalaman aku