Sorry lame tak uplate memandangkan tahun depan nak espiem huh
Bende ni jadi kat kawan aku . Time ni minggu balik . So sume budak hostel balik lah . Tapi batch kiteorg ade yg tak balik . Saje stay haha lagipun bukan lame pun duduk umah . 2 hari je then balik hostel semule . Hm maybe bagi kami duduk hostel lagi bebas . Mungkin .
Pukul 6.30 petang
Aku dengan geng aku yang lain duduk dekat laluan , borakborak sambil tunggu ahli cukup nak pegi makan malam dekat dm heheh . Tunggu punye tnggu .... dah pukul 6.55 dah , si Balqis ni ( known as Baba ) tak turun jugak . Kiteorg dah mereput dah tunggu sambil memasing dah start bebel haih ..
Tibe tibe , si Baba ni pun muncul jugak dengan gaye dah macam org macam tak cukup nafas . Tapi muke .. hm taktau la nak ckp cane . Memang pucat gile ah . Then kiteorg pun kecohla tanye kenape . Then dia cerite laaaa .....
Ceni , Baba stay dekat bilik dia , tido la ape lagi petang petang en . Tapi dekat bilik tu ade berape kerat je yang stay . Bolehla katekan tak ramai haa .
Tengoh syok member tido tu , tak sedar dah pukul 6.30 . Sedarsedar je dah gelap mcm senja . Then dalam bilik takde org . Maybe roommate dia dah turun awal awal lagi . Then dia pun gelabah ah cari tuala then mandi ape semua . Nak pegi makan malam kan , lapar kut plus takut lagi .Ye lah , sape tak ketor en , duduk sorg dalam bilik time senja senja gitu .
Dah bersiap apa semua tu , dia cepat cepat la turun , pastu tutup lampu ape semua . Time nak turun tu ... koridor pulok tak ade org bukak lampu , then suis pulak kat hujung tu , mmg tak la dia nak bukak . So redha je la jalan kat coridor tu haha . Creepy doh . Aku boleh bayang cane perasaan dia haha .
Time nak turun tangga dia terdengar macam ade org mcm nk turun tangga jugak . Baba tu pun pelik la jugak takkan ade org lagi kat atas sbb dia lalu kat bilik lain tadi takde sesape pun . Then dia tu pun bengap jugak gi tunggu kat tangge tu . Tapi sekaejap je la . Tapi takde org pun muncul . Pastu dia turun la tangge lagi mcm biase then dengar lagi bunyi tapak kaki macam ade org nak turun tangge jugak . Tapi bile dia pusing belakang takde sape sape pun . Seram doh . Haha aku takleh part ni . Then bile dia pusing depan nak turun tangge semula ..............
Dia nampak ade bayang hitam melintas . Betul betul depan dia . Boleh rase angin duhhh .. pastu dia pun apalagi lari pecut ahhhh .. Tangge tu langkoh tige sekaligus haaaa .. then terus pegi kat kiteorg . Haaaa
Dan yang aku takleh blah nye , lepas dia mndi , boleh pulak dia basuh baju HAHAHHA . Mmg slumber ah basuh baju time waktu genting gini hahaa
YOU ARE READING
HOSTEL LIFE
HorrorKorang yang tak pernah duduk hostel tu mesti tak penah rase en kene kacau ngan bende tu ? Meh nak share skit pengalaman aku