Chapter 16 (Yaya dan Bbb sebenar)

2.9K 135 5
                                    

Hy para pembaca ff ku...
Sekarang aku nak lanjutin chap kemarin... penasaran? Silahkan di baca ( bila berminat ).









Happy Reading!!!











#Bbb dkk pnya animonsta,jadi bkn pnya aku yah....#










»Normal prov«









Di kamarnya,Bbb masih melamun.
'Macam mane nih? Apa maksudnya ini? Ya Allah... tolonglah hambamu ini...',batinnya.
Tiba2 sebuah suara terdengar di telinga bbb.
"Tenanglah...ini tdk serumit yg kau fikirkan yg mulia Raja Bbb...".
Bbb: Q-queen? Apa maksud mu?
Queen: kau adl raja ,bbb... Dan dia lah ratunya...
Bbb:Dia?dia siapa?
Queen: dia,sang ratu,kekasihmu... Yaya...
Bbb terkejut lalu ia melamun lagi.
Queen: apa yg kau lakukan bbb!?
Seharusnya kau bkn disini!
Pergilah... temui ratumu...ia sedang dlm bahaya!
Bbb:bahaya! Apa yg terjadi pda nya!?
Queen: yaya sedang emosi dlm mode apinya! Kau harus ke sana segera! Kau harus menenangkannya... Cepat Bbb!!
Bbb pun bergegas pergi kerumah yaya.


Di rumahnya,Yaya dlm mode apinya sedang marah besar. Ia hampir membakar dirinya,untung Bbb datang tepat waktu lewat jendela.

Bbb: Yaya!! Apa yg kau lakukan!
Yaya: Biarlah aku yg mundur Bbb!
Aku udah gk kuat dgn semua ini...
Bbb: yaya tenanglah... tolong jagan sakiti dirimu...
Yaya menoleh ke arah bbb,menatap mata bbb dgn tatapan sedih. Api yg mengelilinginya pun hilang. Bbb langsung menghampirinya dan mendekapnya dlm pelukan.
Bbb:Yaya...kau-kau ratuku... kau tak boleh meninggalkan ku... hiks...
Yaya:hiks... aku penat bbb...hiks..aku tak kuat lagi... aku bingung... aku gk bisa berbuat apa2... hiks...
Bbb: hiks... aku pun merasakan hal yg sama pada mu yaya...aku hiks.. tak nak kehilanganmu...hiks..
Yaya berubah menjadi yaya yg biasa,ia terus menangis dlm pelukan bbb.
Yaya: maafkan aku bbb...hiks.. krn aku tak pernah bagitau hal ini pada mu...sebenarnya aku itu... renkarnasi queen Hanna...hiks... ochobot tau
itu...tapi aku memaksanya agar tdk memberitahu mu...
Mata Bbb membelak,tak percaya dgn yg yaya bilang barusan.
Bbb: knp yaya...
Yaya: krn... kau pasti takan terima aku...wujud asli ku...
Bbb: wujud asli mu?
Yaya: ya...wujut asli ku...
Yaya melepaskan pelukannya pda bbb. Saat itu juga tubuhnya bercahaya,cahaya yg sangat terang sehingga bbb menutup matanya.
Cahaya itu pun menghilang,bbb membuka matanya. Ia terbelak,krn melihat yaya yg memakai gaun putih,berkerudung putih dan bersayap burung yg menghiasi punggungnya.
Bbb tak percaya ini yaya,walaupun wajahnya tetap yaya yg biasa,tapi bbb tetap menatap nya.
Yaya: ini wujud asli ku... nama sebenar ku...Neo Queen Hanna...
Bbb: Ya-ya... kau...cantik...
Yaya: Sungguh!?
Bbb: ya...
Yaya: baru kau yg mengatakan aku cantik... selama ini... aku dianggap siluman burung merpati...
Tapi kau...
Bbb: apapun diri mu... siapapun kamu... kau tetap Ratu ku...
Yaya: dan kau Raja ku...
Yaya tersenyum.
Bbb: emn... yaya... Maksud 'raja' tu apa?
Yaya: ya... aku tau wujud asli mu... kau hampir sama dgn ku... hanya kau memakai jubah jingga dgn mahkota raja yg berlambang petir,layaknya topi mu... kau adalah King Element.
Bbb: yaya aku tak faham lah...
Yaya: kau lupa dgn masa lalu mu ...
Sini... biar aku yg mengingatkan mu lagi...

Yaya pun menghampiri bbb,meletakkan jari tengahnya di kening bbb. Bbb menutup matanya ketika cahaya mendekatinya.





»bbb prov«




Aku membuka mataku ketika cahaya itu sdh redup. Aku melihat sekelilingku.
"Dimana aku?",tanyaku.
Aku melihat di sekelilingku,banyak sekali orang.
"Apa ini istana?",tanyaku di dlm hati.
Aku pun melihat seseorang yg sedang duduk di singgahsana.
Alangkah terkejutnya aku,aku melihat diriku yg memakai mahkota bagaikan raja. Dan benar kata yaya,aku hampir sama dgn nya. Dan orang yg duduk di sampingnya itu... Queen Hanna.
K.E:Hanna... bagai mana rencana kita?
Q.H: em... akan segera di laksanakan Element... tenang lah...
K.E: baru kali ini aku berenkarnasi... apakah aku kan bertemu mu lagi?
Q.H: ya... di masa depan...nama kau adalah Boboiboy...dan kau akan bertemu dgn ku...yg bernama Yaya...
Aku membelakkan mata di saat mendengat perkataan Queen Hanna.
"Berenkarnasi? Aku... renkarnasi nya King Element? Akh...",tiba2 kepalaku sakit. Aku terus memegang kepalaku,hingga aku mengingat semua masa lalu ku bersama Queen Hanna.
Aku membuka mata ku,aku kembali ke rumah yaya. Yaya yg sedang menatap ku,tersenyum manis pada ku. Ia sudah kembali menjadi yaya yg biasa. Aku pun membalas senyumannya.



»normal prov«



Bbb: yaya...
Yaya: apa kau dah mengingat semua bbb?
Bbb mengangguk lalu tersenyum lagi ke yaya.
Yaya: Bbb... sekalilagi.. aku minta maaf ya...
Bbb: yaya... kau tak payah minta maaf pada ku... nah sekarang,kita dah tau siapa Queen Hanna yg berada di dlm diri kita... mari kita selesaikan masalah ini bersama...
Yaya mengangguk,lalu memeluk kekasihnya itu.














Tbc












Yosh... sudah...aku lelah mengetik... sungguh chap ini kelar...
Hmn... bagaimana bbb dan yaya menyelesaikan masalah ini?
Jawabannya entah ada di chapter mana... hehehe...(Plakk!! Bukgh!!!#di kroyok Readers#)
Adeuh... Sakitnya....  tolong jgn di contoh ya...
Ok makasih yg udh membaca ff ini...
Aku pamit undur diri dulu...
Bye...
Akhir kata...








Tolong Votenya ya... ^_^

Kuasa Yang TertukarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang