Patlak Ruh

50 4 2
                                    

Namuslu kentin yalnız uçkuruğuydu sabahları ve akşamları, yalnızlığın tadına doymuş tadını çıkarmış. zaman kendisine yaranamamış, zamandan kaçmış. Kimse yok aslında hiç kimse doymuyor, kendiside yazdıklarıyla, çizdikleriyle kalıyor, çelişiyor, düzeltiyor ve düzeliyor. Bilinçaltının şaheserlerinden kurtuluyor, öyle sanıyor, sonra kendine bakıyor, bu hayatta başka hiç birşey olmadığını anlıyor, boşaltıyor sonra kendini dolduramıyor.

Bir kadının kollarını arıyor, kısa ilişkilerden yıpranmaya devam ederken; seviyor sevilmiyor, sevmiyor seviliyor derken bir sabah namusuna namussuzluk yakıştırıyor. "Yeter" dediği yerde "kadın" diyor; nasıl olmalı acaba. "Her kucağa atlamış kadın sonra bana yar olur mu?" Kendini görmüyor, göremiyor. Bacak arası namusa takıyor,, "temiz olsun" istiyor. Deniyor, deneniyor ama yine başarısızlık kalıyor ellerinde.

Sonra farkediyor asıl patlağın kendisi olduğunu. Patlak ruhunun yok ilacı. Üzmüş, üzülmüş, uyanmış, yatmış, sevişmiş; aşkı heyecan sanmış.

Günlerden birgün ayılmış artık "ruhu patlak olmasın" diye haykırmış ama cesaret, enerji kalmamış, tükenmiş çaresizliğin boynu büküklüğünde. Sana seni anlatamamış edebiyle. Sonra ben oldum kahramanımın ince çizgisinde, "ben" ben nerdeydim bu olay çizgisinde.

Böyle soğuk ve hafif güneşli bir anda kahraman kendini ifade etmek istemiş sessizce. Anlamalarını beklemeden, kimseden onay istemeden sadece söylemiş söylenmeyecekleri. "Deli gibiyim sonsuz ve kedersiz."

Bir bardak az sütlü extra shot espressolu filtre kahvesiyle tadına varmış gereksizliklerin. "Neden bunca yalnızlık ve neden sorgulamayanların yönettiği bir adamsın. Gülüyorsun, bakıyorsun ve istiyorsun ama itiraf edemiyorsun. Seni kim ne yapsın diyemiyorsun" "Ama ağırsın; herkesin beklediği ama istemediği adam. Soyluluğundaki soysuz tavırlarıyla bir adam. düşünceleri 34 saniye olan adam. "

Bu arada gökyüzü nerede? Az çok biliyor güneşin görevlerini, yeryüzünü ısıtmak, yaşam döngüsüne katkıda bulunmak. Oysa güneşin suçumuydu, su bölgelerinin kuruması.

Camdan yansıyan kadın, adamın dikkatini çeker, ve bu kez sevebilir.

Kentin SoysuzuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin