Özet
Menekşe Kokulu Hikayeler kitabı insanın içini huzurla ve umutla dolduran 69 hikâyeden oluşuyor. Hayatın iyi kötü taraflarını içinde bulunduran hikâyelerin sonunda kötü olaylar bile güzel bir sonuca bağlanıyor. Bu durum insana yaşama sevinci aşılıyor.
Hikâyelerde tanıdık karakterler görmek mümkün. Okurken ben bu kişiyi tanıyorum diyebiliyorsunuz. Karakterin bir özelliği başka bir hikâyenin içindeki bir karakterde de olabiliyor. "Sevgiyi Hak edecek Birini Bulmak" adlı hikâyedeki subayın ve "Yanlış Yargı" adlı hikâyedeki yaşlı adamın eşlerine duydukları sevgi bunlardan birisi.
Hikâyelerin içerikleri ve olayları arasında da benzerlikler yer alıyor."Yıllarca Devam Eden Bir Dostluk" adlı hikâyedeki Jane'nin dostluğu ve "Dinlemeyi Bilen Dost" adlı hikâyedeki Joan ve June'nin dostluğu arasındaki benzerlik gibi. "Bir Mucizenin Fiyatı" ve "Ümit Taşı" adlı hikâyelerdeki çocukların inancı sizi hem gülümsetiyor hem de çaresizliği üzüyor. Ama hikâyelerin sonu yine güzel bitiyor.
Hikâyelerin başında ise tanınmış kişilerin hikâye ile ilgili sözleri yer alıyor. İşte bu sözlerden bazıları;
"Gün gelir ve anlar ki insan; yaşadığı her şey bir yalandır..! Geriye vazgeçemediği bir aşk ve kabullenemediği bir yalnızlık kalır." Cengiz Aytmatov
"Sır senin esirindir, onu ortaya çıkardığın vakit sen onun esiri olursun." Hz. Ali
"Çok az şeye sahip olan insan değil, asıl çok şeyin özlemini çeken insan fakirdir." Seneca
Kitabın içinde yer alan hikâyelerden örnekler;
Yüreğine Gömen
İki komşu ülkenin hükümdarları arasında bir anlaşmazlık vardır. Savaşmazlar ama sürekli birbirini rahatsız ederler. Hükümdarın biri diğerine doğum gününde üç tane altın heykel gönderir. Bu heykeller arasında bir fark olduğunu ve bunu bulmasını söyler. Hükümdar ülkesindeki sanattan anlayan herkese heykelleri inceletir. Sonunda fark bulunur. Heykellerden birinin bir kulağından sokulan tel ağzından çıkar. İkincinin kulağından sokulan tel diğer kulağından çıkar. Üçüncünün ise kulağından giren tel hiçbir yerden çıkmaz, kalp hizasına kadar iner ve orda kalır. Hükümdar heykelleri gönderen hükümdara aradaki farkı bulduğunu söyleyen bir cevap yollar ve kulağından gireni kalbine gömen insanın makbul olduğunu söyler.
Peşin Hüküm
Marangoz dükkânında çalışırken birden bire elektrikler kesilir ve bütün gün hiçbir iş yapamaz. Akşam olduğunda elektrik sigortasının kapatılmış olduğunu fark eder ama buna bir anlam veremez. Dükkâna tekrar girdiğine yine elektrikler gider ama bu sefer oğlunun sigortaları kapattığını görür. Bunun üzerine çocuğuna tokat atar. Böyle bir şeyi neden yaptığını anlamak için çocuğun günlüğünü okur. Çocuk günlüğüne gece rüyasında babasının elektrik çarpması sonucunda öldüğünü gördüğünü ve bunu engellemek için elinden geleni yapacağını yazmıştır.
Bir Bardak Sütün Hatırı
Howard ailesine yardımcı olabilmek ve okul masraflarını çıkarabilmek için gazete satar. Bir gün gazete satarken karnı acıkır ama utandığı için ekmek isteyemez ve su ister. Çocuğun aç olabileceğini düşünen kadın ona büyük bir bardak süt getirir. Karnı doyan çocuk kadına teşekkür eder, sütün karşılığını ödemek ister ama kadın kabul etmez. Yıllar sonra aynı kadın hasta olur. Tedavisi kasabada yapılamadığı için şehre gider ve şehirde onu Dr. Howard Kelly tedavi eder. Hastane masraflarını ödeyemeyeceğinden korkan kadın hastane faturasında yazan notu görünce çok şaşırır "Hastane giderleri bir bardak süt karşılığında ödenmiştir." Doktor kadını görünce hatırlamış ve yıllar önce yaptığı iyiliği unutmamıştır.
👍Tavsiye ederim arkadaşlar.