Oreolu Pasta Tarifi
Malzemeler
20 tane oreo veya negro bisküvi
75 gram tereyağı
150 gram esmer şeker
75 gram tereyağı
2 yemek kaşığı bal
3 adet yumurta
1 paket vanilya
1 paket çikolata
1 paket sıvı kremaHazırlanışı
Oreolu Pasta tarifimize ilk olarak 20 tane oreo bisküvimizi plastik bir torbanın içerisine koyarak üzerinden oklava ile geçiyoruz. Oklava yardımı ile ufalttığımız bisküvimizi geniş bir kâsenin içerisine alıyoruz. Daha sonra 75 gram kadar tereyağımızı küçük bir cezveye alıyoruz ve eriyinceye kadar ocağın üzerinde karıştırıyoruz. Erittiğimiz tereyağımızı ufalttığımız oreo bisküvilerimizin üzerine dökerek bisküvi harcımızı karıştırmaya başlıyoruz. Daha sonra hazırladığımız bisküvi harcımızı kelepçeli tepsimize üzerine kaşık ile bastırarak yerleştiriyoruz. Bisküvi harcımızı buzdolabına koyarak 20-25 dakika soğumaya bırakıyoruz. Bu arada pasta kremamızı hazırlamaya başlıyoruz.
Oreolu Pasta kremamızı hazırlamak için öncelikle geniş bir kabın içerisine 150 gram kadar esmer şekerimizi ilave ediyoruz. Daha sonra içerisine 3 adet yumurtamızı ekleyerek mikser yardımı ile 2-3 dakika kadar karıştırıyoruz. Daha sonra krema harcımızın içerisine 1 paket vanilyamızı ve 2 yemek kaşığı kadar balımızı ilave ederek kremamızı ortalama 5 dakika kadar karıştırıyoruz. Krema harcımızı bir kenara alarak çikolatamızı hazırlamaya başlıyoruz.
Yaklaşık olarak 100 gram kadar olan 1 paket çikolatamızı benmari usulü eriteceğimizden öncelikle küçük bir tencereye su koyarak başlıyoruz. Suyumuz ocağın üzerinde kaynadıktan sonra ısıya dayanıklı bir kabın içerisine 1 paket çikolatamızı ve 75 gram kadar tereyağımız alıyoruz. Çikolatamızı ve tereyağımızı kaynayan suyun buharında eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Benmari usulü erittiğimiz çikolatamızı krema harcımızın içerisine ilave ederek kremamızı karıştırıyoruz. Bu arada buzdolabında yeteri kadar dinlenen oreo bisküvi harcımızı dolaptan alarak üzerine hazırladığımız kremamızı döküyoruz. Hemen ardından tepsimizi daha önceden 180 derece ısıtmış olduğumuz fırında yaklaşık 35 dakika kadar pişiriyoruz. Pastamız fırında pişerken bu arada pastamızın üzerini süsleyeceğimiz çikolatamızı hazırlıyoruz.
Uzun bir dilim çikolatamızı patates soyma aparatımız ile yukarıdan aşağıya doğru patates soyar gibi çikolatamızı sıyırıyoruz. Çikolatamız bitinceye kadar bu işlemi yapıyoruz. Daha sonra fırında pişen oreolu pastamızı fırından alarak oda sıcaklığında soğuyuncaya kadar bekletiyoruz. Bu arada 1 paket sıvı kremamızı mikser yardımı ile katılaşıncaya kadar karıştırıyoruz. Kremamız kıvama geldikten sonra soğuyan oreolu pastamızın üzerine spatula yardımı ile sürüyoruz. Daha sonra rendelediğimiz çikolata parçalarımızı Oreolu Pastamızın üzerine serpiştirerek sunuma hazır hale getiriyoruz.
Afiyet olsun arkadaşlar.
Tarifi yazarken ağzım sulandı diyebilirim. Şimdi iş başa düştü, mutfağa gidip oreolu pastamı yapmaya başlayacağım. 😘😋