Gece yarısı olmuştu,hava buz gibiydi Beowulf çadırının önünde oturmuş kılıcını iri bir taşla biliyordu.
Kendinden emin bir tavrı vardı,ne yapacağını biliyordu,hiçbir düşmanını hafife almazdı daima temkinliydi.
Braga yanına yaklaştı
-Çok insan öldürdün mü?
+Hayır
-Peki nasıl bu kadar nam saldın
+Önemli insanları öldürerek
cevap bragayı tatmin etmişti etmese bile bir önemi yoktu çünkü Beowulftan başka kimseleri yoktu güvenecek..
Sabahın ilk ışıklarıyla herkes çadırlarından çıkmış hazırlıklarını yapıyordu Beowulf zırhını giydi kılıcını eline aldı ve çadırdan çıktı herkes ona dikkat kesildi..
Beowulf tatminkar adımlarla dostlarının yanına geldi
+Hazır mısınız?
-evet lordum.
+Kaç kişi toplayabildiniz
-hiç..hiçkimse bizimle savaşmak istemiyor
Beowulf sinirlenmişti,arkasını döndü ve orada ki topluluğa bir süre baktı sonra üzerlerine hızlı adımlarla yürüdü ve
+Daha kendi başınızda olan bela için savaşmaktan acizken nasıl oluyor da buradaki kadınlara erkeklik yapıyorsunuz?
Beowulf sözlerini söyledikten sonra arkasını dönüp yoluna devam etti o topluluktan bir erkek dahi onu takip etmedi çünkü erkeklik her zaman sert sözlerle uyandırılamazdı bazen korkmak gerek hemde çok korkmak...
Tıpkı Beowulf gibi çok korkmak onun gençliği,başından geçenler tam belalı bir hayatı vardı üstelik o bu hayattan nefret ediyordu istemiyordu bu hayatı,yaşlı ve mutlu amcası gibi balıkçı olmak,Baltık Denizinin o mistik sularına süzülmek istiyordu ancak olmadı onun kaderinde bir savaşçı olmak bir intikamcı olmak can almak vardı onun hayatında acı vardı kan vardı ama artık korku yoktu çünkü kaybedecek hiç birşeyi yoktu..
Beowulf artık daha sinirliydi kaynağını bilmediği bir öfke vardı içinde..
Askerlerine doğru emin adımlarla ilerledi ve onlara hazırlanmalarını gece vakti Grendelin mağarasına saldıracakları haberini verdi..
Herkes tekrardan çadırlarına koşup kılıçlarını bileyip kalkanlarını hazırladı o askerlerden hiç birinde dedelerin ki gibi bir Viking ruhu yoktu,onlarda artık bir canavar ruhu vardı.Şahidim olun ki onların içindeki o ateşin yanında bir Viking askerinin ateşi parmak bile acıtmazdı.
Askerler artık hazırdı Beowulf ve Burada dahil 7 kişi vardı.Ölümün nefesi olan grendelle savaşmak için 7 kişi ama bir önemi yok onlar için hiç bir önemi yok.Kan sadece kan.
Beowulf çadırından son kez çıktı elinde çelikten orta boylu bir kılıç diğer elinde sağlam bir kuzeyli kalkanı..
Beowulf askerlerinin önünden sert adımlarla gözlerini kısarak geçti ve kara atına bindi askerleri de atlarına bindi en sonda ise braga.