Bu buz gibi kış günü otobüsün klimasının çalışmaması günümün ne kadar da harika başladığını gösteriyordu.İliklerime kadar donmuş olmam uyumama izin vermiyordu, Bu iğrenç yolcuğu ayık bir vaziyette geçirmek zorundaydım.Kendime bir uğraşlar bulmalıydım yoksa vakit geçmeyecekti.Ah beni yarıyolda bırakan cici kulaklığım bir gün geç bozulmak bu kadar mı zordu senin için.Şimdi ne güzel nâmeler fısıldardın kulağıma.Kulaklığımı düşünmek daha çok acı çekmemi sağlıyordu başka şeyler düşünmeliydim.Buldum ! Acaba bir kurbağanın arka bacağı olsaydım nasıl olurdu ? Ben kafamı meşgul edecek bu saçma düşünceyi düşünürken alttan bıçak gibi keskin bir soğukla irkildim.Şerefsiz şoför yolcu alıyordu yine... Anlamıyordu,Anlayamıyordu otobüs ağzına kadar dolu arkadaşım yer yok.Sayesinde bütün otobüs kocaman bir aile olduk.Herkes mâbadını koruma derdinde.Millet otobüse binerken helallik alıyor ailesinden.Gerçekten gerizekalı olabileceğini düşünüyorum bu şoförün.Zaten benden hep tam yolcu ücreti alıyor.Sırtımda çantam var, daha sakalım doğru düzgün çıkmıyor beni öğrenci dışında bir statüde görebilmesi için ya kör ya da zihinsel engelli olması gerekir.Kör değil o belli ikinci seçenek çok daha mâkul gözüküyor.Tamam belki öğrenci kimliğimi kaybettiğim için bir miktar haksız olabilirim ama diğer şoförlerde bu sıkıntıyı yaşamadığıma göre ihale şoförümüze kalıyor.Bir de her sabah bunun otobüsüne denk gelmem evrenin bana " bu adam senin alın yazın , helalin " deme şekli falan herhalde...
Otobüsten inmeme az bir zaman kala otobüsün ters yöne bakan koltuklarından birine oturmuş olan Kerem gerizekalısını farkettim.Ve karamsar bir şekilde onunda beni farketmemesini umdum.Şansım yaver giderse bir durak erken inip sıvışabilirdim.Samimiyetsiz esprilerini kaldıracak durumda değildim şuanda.Kafamı çantama yasladım eğer Kerem farkederse uyuyormuş izlenimi vermeliydim.Samimiyetsiz esprilerinden kastım 7-8 ay önce okulun girişinin önünde yol çalışması vardı.Yol çalışması sırasında işçiler dikkatsizliklerinden ötürü kanalizasyon borularini patlatmışlar.Kanalizasyon boruları da benim okula hergün yürüdüğüm kaldırımın altında kalıyormuş, Boruları tamir etmek için kazmışlar kaldırımı.Bende o gün cici kulaklığımı takmış, dış dünyadan bağlantımı kesmiş bir şekilde Pink Floyd dinleyip yürüyordum.O kadar düşünceli bir toplumuzki kimse de " buraya birileri düşebilir; uyarı levhası koyalım " dememiş.Ben şarkının moduna girmiş yürürken ayağım bir anda boşluğa gitti, çığlık çığlığa yuvarlandım bok çukurunun derinliklerine.Kafamı biyolojik atıkların içinden çıkartınca hissettim acıyı.Canımı asıl yakan şey ayağımın incinmiş olması değildi, içinde bulunduğum bu aşırı rezil durumdu.Vatandaşın, üzerine sifon çektiği pisliklerin arasındaydım resmen.İşçiler gelip kurtarmasa atıklıklar ile bütünleşip, hayatıma kanalizasyon kanalizasyon gezen bir bok olarak devam edebilirdim.Çukurdan, fosforlu işçi yeleği giymiş,bıyıkları sigara içmekten sararmış, iri yarı 45 yaş üstü bir amca çekip çıkarmışdı beni.Ben amcanın kollarında acıyla kıvranırken karşımda kimi göreyim ? Kerem gerizekalısını tabiki.Saz arkadaşlarıyla birlikte tabiri caizse inim inim inliyorlardı gülmekten.Resmimide çekmişler haytalar.Sonrasında sosyal paylaşım sitelerine atmadıkları mı kaldı ? Okulun duvarlarına asmadıklarımı kaldı ? Bildiğin rezil etmek için ellerinden geleni yaptılar.Okula gidecek yüz bırakmadılar insanda.Sevgili babacığıma bir çok kez okulu mu değiştirmeyi teklif ettim ama hiç birini sıcak karşılamadı.Üşengeçliğinden çünkü ! Oysaki okula gelip iki imza atsa ortadan kalkacaktı problem.
Ben dünyada onun kadar üşengeç bir adam görmedim.Arkadaş bir insan böyle nasıl yaşayabilir ? Adam Üşengeçlerin tahırevanlısı bildiğin." Üşengecin çocuğu olmaz " diye bir söz vardır.Bu söz yüzünden annemden kaç defa şüphelendim.Söz doğruysa bu adamın babam olma ihtimali yoktu çünkü.Öyle bir durum olsa da çok etkilenmezdim zaten.Duygusal herhangi bir bağ hissetmiyorum ona karşı.Onunda aynı şekilde bana hissettiğini sanmıyorum.Tamam, yiğidi öldürelim hakkını yemeyelim bizi hiç maddi sıkıntıya sokmadı,Hiç açıkta bırakmadı bizi.Ama babalık sadece bu mu yani ? Eve para sokmak mı ? Eve para getirerek baba olunsaydı Kerem'in babası Godfather'dı şuan.Tamam herşeyim var, hiç cebimde param eksik olmadı belki ama baba sevgisi nedir hiç bilmiyorum.Bir insan için paradan çok daha değerli bir şey bu.Biraz incelersek ekonomik çıkar ilişkisi bizimkisi.O benim cebime para koyar bende onunla aynı sofraya oturur, ona saygıda kusur etmem.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Siyahı Bulmak
Ficção AdolescenteKaybolmuştum.Uzun bir süre kendimi aradım ve en sonunda biri bana kendimi buldurdu.Peki bulduğum "ben"den memnun muydum ? Herşeyden şikayet ederken içimdeki karanlığın beni çağırdığını nasıl farkedebilirdim ki ? Eğer bir rehberim olmasaydı bu m...