Джуди отрасна весела и лъчезарна . Вече нямаше нужда от приказки за феи ,отдалечени кралства ,принцове или принцеси , за да заспи . Достатъчно и бе само да опре глава на възглавницата ,да си мисли за изминалия се ден и така ,както си мисли , неосетно потъва в дълбок сън .
*
Един мразовит ,предколеден следобед , Джуди се беше сгушила пред огнището и четеше списание . Телефонът в кухнята зазвъня и секунди след това се дочу мек, леко разтревожен женски глас . Това беше гласът на майка и. Момичето се шмугна зад кухненската врата и наостри уши ,изпълнена в слух . Майка и треперливо и бързо отговаряше на гласа ,бучащ в слушалката и угрижено въртеше кабела на домашния телефон.
"Да ,да...разбирам ...Възможно ли е да се направи нещо ?...,но ние бихме могли да ..Разберете ,че не можеш просто така .."
Джуди дочуваше отделни думи и заслушана в разговора , не разбра кога входната врата се е отворила . Когато чу стъпки ,идващи от входа ,тя се сепна и побърза да се качи на стълбището на уютния трикрилов мезонет , и не забелязано да се затвори в стаята си . Преди да влезе в стаята си обаче ,тя внимателно проследи с поглед движенията на баща си. Той съблече двойно увитият шал ,внимателно събу кожените обувки и след като се ослуша влезе в кухнята ." Дали трябваше да рискува или да играе на сигурно ,дали да слезе ..ами ако я видят .."- в главата на момичето се прострелваха бързи като куршум мисли ,и седяща в недоумение за секунда или две , накрая реши още веднъж да слезе пред холската врата и да подслуша . Когато слезе долу майка и баща и тъкмо се бяха събрали да разговарят на голямата стъклена маса .Тя познаваше какво значи това ,когато се събираха там обикновено имаше нещо сериозно за обсъждане . Тя не можеше да дочуе и думичка , а беше прекалено рисковано да се приближи до леко открехнатата кухненска врата. Долавяше едва едва единични неясни думи , когато течението тръшна под носа и едва притворената дървена врата,която и служеше за прикритие . За да не привлече внимание към себе си ,момичето бързо изтича на пръсти до стаята на горния етаж и зачака..
YOU ARE READING
Долината на хризантемите
FantasyЖивота на едно на пръв поглед обикновено момиче се преобръща с главата надолу с рухващо под краката и с гръм и трясък минало .Изгубва домът си и бъдещето и с тайнствената си неузнаваемост далеч няма да е хубаво според представите на Джуди , главната...