Bab 1 - Hai

5.7K 80 13
                                    

Aku berehat di sofa, well homework aku dah siap so masa ni la aku nak hiburkan diri aku. Takda rancangan tv yang menarik aku. Semuanya sama, drama melayu, mula-mula gaduh, kemudian berbaik ,lepas tu ex datang, last last bini mengandung. Watak utama pulak hensem, segak, kaya dan sweet. Tapi bila fikir balik kalau buat drama cinta guna watak yang keding and miskin ada ke yang nak tengok?

Danish menekan nekan punat mencari rancangan menarik.

" Nish, mama dan babah nama keluar jalan jap, Nish jaga rumah ye? ", Puan Fatimah dan Encik Ramazan keluar dari bilik.

" Wah ma dan bah nak dating ek? Smart nya baju ", usik Danish

" Ayah kau ni memang hensem, pergi bank pun mestilah smart ", Encik Ramazan tersengih.
Danish cuma ketawa, dia dan ayahnya memang suka bergurau senda.

Danish mengunci pintu dan tersengih sendiri.

" Hehe ni la masanya! "

Danish terus masuk ke bilik dan membuka laptopnya. Tangannya laju menaip laman sesawang.
" you must 18 to enter this site, well inilah masanya remaja lelaki suka menipu ", ngomel Danish

Baru saja dia hendak mengklik satu video, lagu let it go kedengaran.

" Siapa pulak telefon waktu ni ish potong stim betul "
Apa? Salah ke lelaki nak set lagu let it go jadi ringtone ?

" Assalamualaikum bro "
" Waalaikumussalam , ha kenapa Farez? "

" Aku tak salin la homework tadi , datang sini jap " , ujar Farez.

Banyak cantik muka dia ni, aku pulak yang kena penat pergi kat rumah dia.

" Takde !Kau la gi sini, ingat prinsip Imam Malik tak? Murid yang cari guru ", bebel Danish

" Yaalaaa aku gi sana jap " Farez menutup fon dan berbasikal ke rumah Danish

_____________________________

" Parents kau mana? ", tanya Farez sambil kakinya terus melangkah ke peti ais. Dah biasa sangat dengan rumah Danish

" Jalan. Hei jangan habiskan air tu, aku punya. Dah jom naik atas buat homework kau " ,Danish menarik tangan Farez naik ke atas.

" Homework tu hantar lusa kan? Esok la aku buat ", Farez meniarap di sebelah Danish yang khusyuk melihat skrin laptop.

" Pulak dah ?"
" Yalaa..tengok sama-sama jom "
Farez mencium pipi Danish

" Wei apa ni aku tak gay "
" Samalah, saja kacau haha "

BAIKWhere stories live. Discover now