DANISH
Aku melihat instagram dan twitter ku, selepas ku upload dan meminta orang rt, semakin viral makcik jual kuih tu. Aku menyandar di penjuru katil.
" Hmm, lebat gak bulu ketiak aku ni, nantila shave ", gumam aku sendiri.
Tapi kalau nak compare aku ngan Farez , Farez lagi lebat, macam hutan hahaha.
Sedang aku merapu dan mengusap batang ku, fon ku vibrate. Sapalah kacau aku ni ish!
" Hai " , unknown number.
" hai "" boleh kenal? "
" boleh "
" saya Ajiq. Awak? "
Ajiq mana lak ni" jap, awak tak tau nama tapi awak dapat number? Tf?? "
" okay awak Nish. Tau heheh "
" esok jumpa nak? "
" maaf , awak stranger . Bai! "Aku terus mengbluetick kan text nya dan terus mengusap batangku.
Tiba-tiba Farez menyerbu masuk ke dalam pintuku dan aku tak sempat nak tutup boxer ku.
" Eh, sorry bro heheh ", Farez terus duduk di sebelah ku dan aku pun menutup boxer ku. Malu beb.
" Er...kau...nak.. a..apa? "
" relax ar, tak yah malu aku buat jugak "" Aku datang sini nak cakap tadi aku lintas stall makcik tu, banyak gila bhai customer "
" Ha elokla tu, yang kau ni pahal masuk tak reti beri salam "
" Haha yang kau tak kunci pahal. Pergh mantap ah kau punya, cemburu aku "
' dia puji aku punya mantap ? Bukan dia ni... '
" Aku puji je, aku tak gay lah bro hahaa no worry okay "
" Yeke...baru nak ajak..."
" Merapu la kau ni hahaha "Ketika Farez hendak berdiri, kakinya tersepak sesuatu dan jatuh ke atas badan aku .
Kami berpelukan buat seketika. Batangku betul-betul bergesel dengan batangnya. Farez memandangku lama. Aku perlahan-lahan mendekatkan bibir aku ke bibirnya. Perlahan-lahan dia membalas kucupan aku. Aku memegang batang Farez. Kami bertukar posisi, aku yang di atas terus membuka seluarnya maka terpacakla batangnya yang berbulu dan panjang. Baru aku mengulum batangnya selama 2 saat, tiba-tiba terdengar bunyi derap kaki. Mak !
Kami terus pantas duduk dan menutup apa yang patut. Pintu dibuka dan mak muncul.
" Eh Farez, bila datang? Nish, ada orang nak jumpa luar "
" Aku balik dulu " , Farez terus bersalaman dengan ibuku dan berlalu pergi tanpa menoleh ku.
Aku berasa serba salah.
YOU ARE READING
BAIK
Cerita PendekMengisahkan dua orang sahabat baik yang sangat rapat. Hidup mereka sama seperti remaja yang lain. Ya novel ini tidak memaparkan apa-apa tajuk. Temanya sangat mudah, random! Dalam mengahurungi kehidupan remaja, Danish dan Farez menghadapi pelbagai c...