Bab 1

167 12 0
                                    

"Eun-aa,tak lama lagi hari jadi kamu..apa yang kamu nak˝tanya appanya.
"saya nak bersama appa selamanya˝jawab Rae Eun dengan riang.

Ketika itu dia berumur 10 tahun seorang budak yang ceria yang selalu menginginkan keluarga bahagia.
Tapi semuanya musnah apabila appa dan eommanya tak sefahaman lagi.
Mereka pun bercerai Rae Eun dibawa pergi bersama eommanya meninggalkan appanya sendirian di Korea.
"Eomma Rae Eun nak tinggal dengan appa˝seiring dengan tangisan Rae Eun berkata.
"andwae!kerja appa kamu tu membahayakan nyawa kita semua˝bantah eommanya.
Rae Eun berturusan menangis.
Dan semuanya tinggal memori.
Kini dia berusia 17 tahun.
Dia nekad untuk tinggal bersama appanya walaupun dia tahu eommanya membantah sekeras-kerasnya.

Amerika
"Eomma˝panggil Rae Eun."eoh waeyo Eun?ada apa² nak cakap ke˝kata eommanya.
"Eun nak balik Korea dan tinggal dengan appa"kata Rae Eun.
Riak wajah eommanya berubah.
"andwae!"bantah eommanya.
"waeyo?eomma kita langaung tak pernah dengar khbar lagi tentang appa.eomma tak rasa ke yang eomma ni kejam"luah Rae Eun yang selama ni terpendam.
"Eun-aa,eomma lakukan semua ni untuk kita"ujar eommanya.
"anyi.eomma lakukan ini hanya untuk kepentingan eomma sahaja.eomma disini sudah berjumpa dengan lelaki yang lebih baik dari appa dan itu langsung tak mengubhkan appa dalam hidup Eun walaupun Hong Ming ahjussi baik dengan Eun"panjang lebar Rae Eun berkata dengan mengaitkan namja chingu eommanya atau merangkap bakal bapa tirinya.
Baginya Hong Ming ahujusi seorang lelaki yg baik,penyayng dan bertolak ansur denganya walaupun perangainya yang selalu menyingung perasaannya tetapi dia hanya bersabar dan bertolak ansur dengan sikapnya itu.
"baiklah kalau itu yang kamu nak.eomma terpaksa lakukannya"setelah berapa lamanya dia berfikir utuk melepaskan anaknya yg tersayang kepada bekas suaminya.
"gumawo eomma saya tau eomma masih ada perasaan bimbang dengan Eun"ujar Rae Eun.
"kamu berkemas lh eomma akan tempahkan tiket untuk kamu"kata puan Hye Mi.
"Nae"akur Rae Eun.
"appa kidariyo Eun akan balik ke sisi appa"bisik hati Rae Eun dengan semangat.

bersambung.....

Silent MemoriesWhere stories live. Discover now