"eun-a".Rae Eun pun memandang orang tersebut.Dia langsung tidak kenal dengan orang yang memanggilnya sebentar tadi."yah.Mark-a..dia bukan Eun Gun"bisik Do yang berada di sebelahnya."Yes Mark ada apa² awak nak tanya"Kang saem."eobseo"ujar Mark dengan dingin lalu duduk semula."kenapa dengan Mark tu?"hairan Ji kyung."tanya la dengan budak baru tu"jawab Yong Ae."rae eun-si awak boleh duduk di sebelah song hye jin"arah saem sambil menujuk tempat tersebut.Semua mata tertumpu pada Rae Eun disebabkan kejadian tadi.Rae eun pun duduk di sebelah hye jin.Rae Eun memberi senyuman kepada Hye Jin.Hye Jin pun membalasnya.Mujurlah Hye Jin membalas senyumannya itu.
*rehat*
"hye jin-ah palliwa..na degopa"kata Ji kyung sambil memegang perutnya."nae changkaman"balas Hye jin."nampaknya saya terpaksa rehat seorang diri"bisik hati Rae Eun.Hye Jin pun menegurnya."awak nak join tak rehat dengan kitorang?"pelawanya.
"Ikut ke tak?tapi dia ni nampak baik plus friendly so why not saya try berkawan dengan mereka ni"bisik hati Rae Eun.Hye Jin sedang menunggu jawapan Rae Eun."kuree..I follow u guys"kata Rae Eun.Hye Jin tersenyum dengan jawapan yang diberi oleh Rae Eun.
Kantin
"anyeong nama saya Song Hye Jin,ini Kim Ji Kyung dan ini Lee Yong Ae "kata Hye Jin sambil memperkenalkan dirinya dengan chingu-chingunya.
"Kamu tinggal dimana"tanya Ji kyung.
"Saya tinggal di dekat sini je"balas Rae Eun
"ah jinja~sebab kami semua pun tinggal dekat sini "kata yong ae dengan selamb"
"Can i ask you girls something"kata Rae eun.
"memang la boleh kan kita ni chingu"kata Hye Jin lagi.
Rae Eun tersenyum."siapa budak lelaki yang panggil saya tadi tu"tanya rae eun.
"ingatkan kamu dua saling kenal"kata ji kyung.
"aniyo ini kali pertama saya jumpa dia tapi dia tiba-tiba je panggil nama saya"ujar rae eun.
"yelah lagipun kau ni kan budak baru mana la kenal siapa dia tu."kata yong ae.
Tiba-tiba kantin menjadi riuh.Collest brother pun datang lalu duduk di meja hujung belakang meja makan tempat hye jin,yong ae,ji kyung dan rae eun.Rae eun pun memandang ke belakang.
"oky budak yang panggil kau tadi tu namanya Mark,sebelah dia tu Do,dan sebelah Do tu V dan lastly Jong Kook."kata ji kyung
"jangan la pandang-pandang meraka nanti kita kena belasah dengan fans mereka tu"kata yong ae.
Rae Eun terus memandang Mark walaupun telah diberi amaran dengan yong ae.
"Mark dah la tu jangan la asyik pandang budak baru tu"kata Do.
"Muka mereka sama la"balas mark.
"muka saja sama tapi orangnya tak"jawab V.
"kenapa saya rasakan yang eun gun masih lagi hidup"bisik hati mark.
"yah~mark tak payah la guna suara hati awak boleh je kan awak cakap depan2 lagipun kami semua tau apa yg awak cakap"celah joong kok.
Mark mendiamkan diri dan terus memerhati rae eun.
Sedang rae eun asyik bercerita dengan kawan2 barunya tiba2 ada orang menyapanya.
"Anyeong eun"
Mereka berempat pun memandang orang tersebut.
"eoh bambam.anyeong"balas rae eun.
Ji kyung,yong ae dan hye jin bermain mata.Apa tak budak baru yang baru masuk ini sekelip mata je boleh dekat pelajar lelaki popular.
"jemput la duduk"pelawa Rae eun.
Bambam pun terus duduk diikuti bersama rakannya seorang.
Keadaan menjadi sepi.
"lupa nak kenalkan ini kawan baru sy ini hye jin,yong ae dan ji kyung.Girls ini kawan appa saya punya anak bambam"rae eun memperkenalkan.
"hello girls"sapa bambam.
"siapa kawan awak tu"tanya rae eun.
"ah~ini kawan baik sy suga"kata bambam.
"anyeong"sapa suga.
"Tengok tu budak serigala sedang buat apa"kata joong kok.
"Dia kenal budak baru tu"hairan V.
Mark perhatikan je bambam dengan rae eun sedang berbual bual sambil berketawa.Hatinya menjadi sakit.
"Dah jom masuk kelas kejap lagi lonceng dah nak berbunyi"arah Do.Mereka berempat pun beredar dari situ,
kring..kring..(lonceng waktu tamat rehat pun dah berbunyi)
"ehh dah la kitorang nak masuk kelas nanti kita jumpa lagi yer bam"kata rae eun lalu berdiri bersama sama rakan rakanya lalu berjalan ke kelas.
Sepanjang perjalanan tu.
"wah baru je masuk terus dapat pikat dengan pelajar famous"kata ji kyung.
Rae eun terblur."siapa yang famous ni?"tanya rae eun.
"budak tadi tulah dengan kawan2 dia"jawab Hye jin.
"seriously budak tu famous"tak percaya rae eun.
"yelah memang famous mereka tu kat sekolah ni"balas Ji kyung.
"I can't believe it"kata rae eun.
YOU ARE READING
Silent Memories
RandomChoi Rae Eun yg baru sahaja pulang ke Korea setelah sekian lamanya. Rae Eun telah jatuh cinta dengan seorang vampire iaitu Mark.Manakala Bambam anak kepada kawan baik ayahnya menyukai Rae Eun.Selama pemergian Mark meninggalkan Rae Eun Bambam selalu...