(someone pov)
"Yeoboseyo."
"Nae..ni saya"
"Eoh waeyo?kenapa tiba² call saya."
"Dengar esok anak awak akan pulang ke korea saya call awak sebab saya nak awak tahu tentang ini"
"Mwo na ttal balik sini"
"Ya.pastikan dia selamat dalam jagan awak"
"Ya saya akan pastikan pekara tu"
"Baiklah esok jemput dia jam 12 tengah hari"
"Baiklah"
"Jeon hwa kkeu neul kke yo(sy akan putuskan panggilan ini)Kesokan harinya
lapangan terbang Seoul.
Rae Eun pun menarik bagsinya.Dia memandang sekililingnya mencari seseorang.
"Rasa berdebar pula nak berjumpa dengan anak sendiri"getus hatinya.Dia pun mencari anak perempuannya yang entah bagaimana rupanya sekarang."chogio,awak Choi Ji Suk ke?"tanya seorang gadis yang cantik kepada saya."n...nae"gugup saya membalas pertanyaan gadis itu.Gadis itu tersenyum lalu memeluk saya."aggashi..kenapa ni?lepaskan lha saya sebelum anak perempuan saya nampak"kata ku dengan nada tegas.Gadis itu pun meleraikan pelukan tersebut.Dia pun memandang ku lalu tersenyum."appa takkan appa tak kenal dengan Eun"kata gadis itu.Terperanjat saya mendengar kata² gadis itu."awak ni Choi Rae Eun ke?anak saya Rae Eun?"kataku dengan penuh kepastian."nae appa.saya lha tu"jawab Rae Eun."kamu dah besar sekarang menjadi seorang gadis yang cantik.appa hampir tak kenal kamu"kataku.Rae Eun hanya tergelak."apalah appa ni"ujarnya."mari kita makan sebelum appa hantar kamu pulang"kata ku lalu mengambil bagsi anakku yg besar dan sungguh berat.
End pov.
Ji Suk pun berhenti di sebuah kedai makan.Rae Eun keluar dari kereta."Kedai ini masih ada rupanya"tersenyum Rae Eun berkata,kerana kedai ini merupakan tempat dia,eomma dan appa selalu makan disini.
"Ya keadaan di Incheon tak banyak yang berubah"kata Ji Suk.
Mereka pun masuk di kedai makan tersebut.Setelah selesai makan mereka pun pulang ke rumah.Appanya menolong Rae Eun mengangkat begnya.Rae Eun menaiki tangga menuju ke biliknya yg hujung sekali.Rae Eun pun membuka biliknya yg telah ditinggal setelah sekian lamanya.Rae Eun memerhati satu persatu barang² di biliknya."lepas appa tau yg Eun akan pulang appa langsung kemaskan bilik kamu."kata Tuan Ji Suk.Rae Eun memandangnya lalu tersenyum."appa dah tukarkan cadar dan langsir kamu.Eun suka ungu kan?"tanya Tuan Ji Suk lagi."yeah~purple is cool"jawab Rae Eun.Tuan Ji Suk tersenyum kebanggan.Tut..tut..
Tuan Ji Suk pun mencari telephonenya."Eun-aa,mianae sebab tak dapat temankan kamu appa ada tugas.harap kamu faham ya"sayu Tuan Ji Suk meninggalkan satu² anak perempuannya di rumah.
"Gwenchana appa.eun pandai jaga diri"ujar Rae Eun."nanti appa suruh kawan anak appa temankan kamu"kata Tuan Ji Suk."nae appa"akur Rae Eun.
YOU ARE READING
Silent Memories
RandomChoi Rae Eun yg baru sahaja pulang ke Korea setelah sekian lamanya. Rae Eun telah jatuh cinta dengan seorang vampire iaitu Mark.Manakala Bambam anak kepada kawan baik ayahnya menyukai Rae Eun.Selama pemergian Mark meninggalkan Rae Eun Bambam selalu...