bab 3

132 9 0
                                    

Setelah Tuan Ji Suk beredar,Rae Eun pun mulai mengemas barang-barangnya.Baju-bajunya di sangkut di almari.Setelah selesai mengemas Rae Eun pun turun ke bawah.Dia berjalan ke arah peti sejuk.Alngkah terkejutnya dia sebaik sahaja dia membuka peti sejuk itu.“appa banyak terseksa padahal kami dengan senang lenang jha kat sana"sedih Rae Eun.Dia bernekad untuk menjaga appanya.

Ting tong..ting tong..
“nae cangkaman"jeritnya.Dia pun segera membuka pintu.“annyeonghaseyo ini rumah Choi Ji Suk ke?"kata seorang lelaki muda sebaik sahaja Rae Eun membuka pintu.“nae"jawab Rae Eun ringkas.“awak ni tentu anak dia,Choi Rae Eun kan?"katanya lagi."eoh.dan awak ni?"tanya Rae Eun lagi."eoh anyeong saya Bambam"kata Bambam dengan cool.“ah~awak ni anak kawan appa ya"ujar Rae Eun.“eoh"jawab Bambam dengan ringkas.“awak tak nak jemput saya masuk ke?dah kebas kaki saya berdiri disini"kata Bambam lagi.“ah~maianae..jemputlah masuk"pelawa Rae Eun.Bambam pun masuk dan duduk di ruang tamu.“awak nak minum jus ke air?"tanya Rae Eun.“Bagi air ja"balas Bambam.“nae cangkaman"kata Rae Eun lalu dia pun ke dapur.Selepas tu dia pun keluar dengan membawa segelas air putih untuk Bambam.“nah air untuk awak"kata Rae Eun.“Gumawo"kata Bambam.Rae Eun pun duduk di hadapan Bambam.“Dah berapa lama awak tinggal di Amerika?"ujar Bambam bagi memecahkan suasana yang sepi.“7 tahun"jawab Rae Eun.“selama 7 tahun tu awak tak pernah melawat Ji suk ahjusi ke?"tiba² Bambam bertanya pasal tu.Rae Eun terdiam seketika.“mianae awak tak perlu la jawab soalan sy tu"pantas Bambam.“gwenchanayo.masa umur saya 10 tahun eomma dan appa bercerai.saya dengan eomma pun berpindah ke Amerika meninggalkan appa seorang disini.Sejak hari tu,kami langsung tak dengar khabar appa di korea.eomma pun tak suka cakap pasal appa"cerita Rae Eun.“mianae saya sepatutnya tak tanya awak pasal ni"kata Bambam dengan perasaan serba salah.“aniyo.lagipun saya dah biasa dengan semua tu"kata Rae Eun sambil tersenyum.“awak tak rasa bosan ke kat rumah ni?"kata Bambam.“Bosan tu memang la tapi macam mana juga saya bukannya kenal dengan siapa² kat sini "selamba je Rae Eun menjawab.“Siapa cakap awak tak kenal dengan sesiapa kat sini.awak kenal saya kan"Bambam membalas.“Correction kita baru je kenal"jawab Rae Eun.“sama je"kata Bambam dengan suara perlahan.
Ting..tong..ting..tong..
“eoh awak ada panggil chingu awak ke?"menanya Rae Eun.“aniyo"kata Bambam.Rae Eun pun membuka pintu.“nuguseyo?"tanya Rae Eun sebaik sahaja membuka pintu rumahnya.“Bambam eotdiya?"tanya yeoja yang di depannya tu.“mungkin dia ni yeoja chingu Bambam(bisik hati Rae Eun)ah~Bambam dia ada kat dalam jem.."belum sempat Rae Eun menghabiskan ayatnya yeoja tu pun meredah masuk ke rumah Rae Eun.Rae Eun mengigit bawah bibirnya.Dia berasa geram dengan perangai yeoja tu.“kurang asam betul la yeoja ni boleh² main redah ja masuk rumah orang"kutuk Rae Eun di hatinya.Yeoja tersebut pun dengan perlahan-lahan ke arah Bambam.Rae Eun hanya memerhati je kelakuan yeoja tu.Dia pun menuntup kedua-dua mata Bambam.“yah~tak payah la main tutup² mata ni"kata Bambam.Yeoja tu pun memeluk Bambam.Bambam terkejut disangkanya Rae Eun yang memeluknya.“eoh Yoona~aah"kata Bambam dengan sedikit kecewa.Rae Eun pun ke ruang tamu."Eun~a,ini Yoona dia.."
"saya yeoja chingu dia.and u are..?"Yoona menyambung ayat Bambam.
“saya Choi Rae Eun anak Choi Ji Suk"Rae Eun memperkenlkan dirinya.
“ah~awak anak Ji Suk ahjusi rupanya.tak la secantik mana pun awak"kata² Yoona menusuk hatinya.Hina sangat ke dia sampau dia dipandang rendah oleh yeoja yang baru je kenal.Bambam menarik tangan Yoona sebaik sahaja dia menyakitkan hati Rae Eun.“Yah oppa lepas la"kata Yoona.Bambam pun melepaskan tanganya sebaik sahaja mereka jauh dari Rae Eun.“kenapa awak cakap Rae Eun begitu?"marah Bambam.“Salah ke apa yang Yoona cakap.yalah tau la muka cantik tapi jangan harap dia dapat oppa dengan kecantikan yang dia ada"kata Yoona.Dia takut dengan kecantikan Rae Eun yalah manalah tau yang Bambam akan berubah hati dan jatuh cinta dengan budak tu.“selama ni saya dah cukup bersabar dengan awak sampai la saya bosan dengan sikap awak and u now what i'm done with u.sampai disini jha la hubungan kita"terang Bambam.”wae?sebab awak dah jatuh cinta dengan perempuan tu?"teka Yoona.ya memang benar yang Bambam telah jatuh hati pada Rae Eun.
“dah la tu lebih baik awak pulang jelah"ujar Bambam
“oky tapi ingat ni saya akan bunuh perempuan tu"kata² terakhir Yoona sebelum dia beredar.Bambam memegang kepalanya.Dia pun masuk semula ke dalam.“Neo gwenchana?"tanya Rae Eun apabila nampak Bambam memegang kepalanya.“saya okay"balas Bambam.“saya rasa saya patut pulang lagipun appa awak kejap lagi akan balik"kata Bambam.“eoh"kata Rae Eun.Dia pun menghantar Bambam ke pintu.“Gumawo bambam~a sebab temankan saya hari ni"kata Rae Eun sambil tersenyum.“jaga diri awak"kata Bambam.

Malam
Rae Eun dan appanya berada di ruang tamu sambil menonton drama.“eun.."panggil appanya.“nae appa.wae?"hairan Rae Eun.”esok kamu perlu ke sekolah.appa dah daftarkan kamu tadi.Baju,buku,kasut dan beg ada kat meja kamu"beritahu appanya.“nae"kata Rae Eun tanpa membantah.“tidurlah esok kamu perlu ke sekolah"arah Ji Suk.“araso appa.night appa"ucap Rae Eun sebelum ke biliknya.

Esok.
“err..bosannya"keluh Ji Kyung“school be like"kata Yong Ae.“weii..relak okay kenapa nampak tak bersemangat ni?"hairan Hye Jin.“molla"jawab mereka berdua.”Korang dah siap ke kerja rumah maths?"tanya Hye Jin.“Belum"jawab Yong Ae.Hye Jin dan Ji Kyung membesarkan mata.“what?"kata Yong Ae dengan selamba.“Ae~"kata Ji kyung.“malas la saya nak berfikir lagipun denda tu kena suruh berdiri je"kata Yong Ae.
“araso ini la Lee Yong Ae yang kami kenal"kata Hye Jin.“mereka dah sampai la"kata pelajar yeoja tu.“mereka nampak cool la..ah lebih² lagi V tu"puji pelajar tersebut lagi.Tak lain tak mungkin “mereka"yg disebut-sebutkan oleh pelajar tu adalah Coolest Brother's yg terdiri daripada Mark,DO,V dan Jung Kook.Mereka ni merupakan adik beradik angkat yng diambil oleh Tuan Jo In Sung seorang doktor yang terkenal di bandar tersebut.“aigoo..dah mula perangai gedik pelajar² perempuan ni"kata Hye Jin.“kenapa la kita sekelas dengan mereka ni?"rungut Yong Ae.
#Rae Eun pov#
selepas je saya turun kereta.saya pun bergerak masuk ke dalam sekolah.Tiba² ada suara memanggil saya.“Eun~aah"kata orng itu.Saya pun mencari suara tu.“eoh bambam"terkejut saya.“awak nak pergi mana?"tanya Bambam.“saya sebenarnya nak pergi pejabat"kata saya.“saya hantar nak?"pelawa Bambam.“oky"kata Rae Eun.Kami berdua pun menuju ke bilik pejabat.“gumawo bambam~ah"kata saya dengan sopan.“u welcome beb"balas Bambam sambil wink.Saya pun tersenyum dengan perangai sengal Bambam tu.Tanpa melengahkan masa saya pun masuk ke dalam pejabat dan berjumpa dengan pengetua.

End pov#
“saem dah sampai"kata Jung Ri.semua pelajar pun duduk ke tmpt masing².“okay class hari ni kita ada pelajar baru dari amerika.sila masuk"katanya.seorang pelajar perempuan pun masuk ke dalam kelas tersebut.“cantiknya dia"puji seorang pelajar lelaki di hadapannya.“comel"kata pelajar disebelahnya lagi.“sila perkenalkan diri kamu"arah Kang saem.“anyeong..na Choi Rae Eun immida."kata Rae Eun.
“Eun~aah"seorang pelajar lelaki memanggilnya.

Silent MemoriesWhere stories live. Discover now