Prologi

2.5K 104 3
                                    

"Talvi oli peittänyt kaikki kesän värit alleen. Maailma tuntui kuolleelta ja kaikki elämä nukkui joissain piilopaikoissaan: Karhu kolossaan, käärmeet ja mäyrät maan sisään kaivautuneina.

Minä en nukkunut. Olin elossa. Elämä roihusi sisälläni, ja sen palo lämmitti kaiken. Rakastin sitä, miten se sulatti kylmimmänkin pakkasen sydämestäni. 

Itse asiassa, en ollut ikinä tuntenut oloani yhtä eläväksi. Olin luullut eläneeni Floridassa täyttä elämää, olin luullut olevani jo kaikkea sitä, mitä voisin olla, mutta sitten BAM! Olin raahautunut Suomeen, maailman toiselle laidalle (siltä se ainakin silloin tuntui) ja luullut elämäni päättyneen siihen.

Olin aina unelmoinut kauneudesta ja rakkaudesta, rakenellut linnojani pilviin ja toivonut, että joku kaunis päivä ne tulisivat toteen, mutta olinko oikeasti muka uskonut niin käyvän? En ollut typerä, olin ottanut maailman sellaisena, kun se minulle annettiin, mutta jotenkin unelmointi oli helpottanut. 

Mutta sitten oli koittanut se päivä, jonka luulin jo romauttaneen linnani. Se päivä, kun äitini kertoi, että minun olisi parempi muuttaa isäni luo Suomeen. Olin ihan tosissani luullut sen olevan siinä. Finito. The end. Loppu.

Miten typerä olinkaan ollut."

...

1.1.2016

Maria oli raivoissaan.

Kaikki hänen ystävänsä olivat järkyttyneitä ja vannottivat Mariaa pitämään yhteyttä. Maria lupasi.

Maailma tuntui hylänneen hänet. Jopa äiti oli kyllästynyt häneen ja päättänyt, että oikea ratkaisu oli heittää hänen tyttärensä Atlantin yli Suomeen, maahan, jolle hän oli menettänyt aviomiehensä viistoista vuotta sitten. Maria oli anellut, vaatinut ja rukoillut, ettei hänen tarvitsisi lähteä, mutta äiti oli pysynyt päätöksessään. Vincentille oli soitettu ja lentoliput ostettu.

Maria oli passitettu Miamin lentokentälle, missä suomalainen äiti oli suudellut hänen poskeaan ja toivottanut onnea uuteen elämään amerikkalaisen isän luona Suomessa.

Maria oli sanonut, että mitään elämää ei tulisi. Sitten hän oli noussut koneeseen.


...

Kirjottaja täällä :D

Okeii tää ois tällanen... Ei tätä varmaan kukaan tuu ikinä lukeen, mutta omaksi ilokseni kirjoittelen. Saa kuitenki kommentoida, jos tekee mieli! :)

Ainii, EI SAA KOPIOIDA, JULKAISTA MISSÄÄN TAI KÄÄNTÄÄ ILMAN MINUN LUPAANI. 






Kaikki sallittua jääkiekossa ja rakkaudessaWhere stories live. Discover now