First Meet Ep7

419 44 22
                                    

Luhan membuat endah tak endah . Pelik jugak dia mendengar soalan dari perempuan comel itu . Selalunya perempuan itu tak akan bercakap dengannya sekiranya tiada hal .

Dia sahaja yang akan memandang Yoona dari jauh . Luhan meneruskan langkahnya . Yoona yang berada di belakangnya terus mengejar . Berbagai-bagai soalan yang ditanya kepada Luhan .

Tanpa disedari kedua-dua mereka tersenyum sendirian . Bahagia mula terasa di hati masing-masing .

Peperiksaan pertengahan akan bermula tak lama lagi . Taeyeon dan Baekhyun mengajak Yoona untuk study bersama-sama .

Yoona ingin mengajak Luhan menyertai mereka . Dia tersenyum memikirkan hubungan mereka yang semakin bertambah baik sejak dua bulan yang lalu .

Selama itu , dia juga tahu yang dia sudah jatuh cinta pada Luhan . Tapi , dia malu untuk mengaku .

“Luhan , petang ni jom ikut saya , Taeyeon dan Baekhyun study sama-sama .” – Yoona

Luhan berdiam diri . Sebenarnya terdapat perkara yang ingin diberitahu kepada Yoona .

“Okay , tapi sebelum tu saya nak jumpa awak seorang . Kita pergi awal dari mereka . Saya ada benda nak beritahu awak .” – Luhan

“Nae .” – Yoona

( petang itu )


Luhan dan Yoona mengambil tempat duduk setelah sampai di tasik .

“Apa yang awak nak cakap dengan saya ?” – Yoona

"Se-sebenarnya sa-saya—” – Luhan

“Awak ? Awak kenapa ?” – Yoona

“Saya sebenarnya sukakan awak !” – Luhan

B L U S H !

Yoona yang terkejut terus terdiam . Matanya tidak berkedip . Luhan yang masih lagi gentar , tidak berani menatap wajah Yoona .

Luhan sudah bersedia untuk ditolak . Dia mengangkat wajahnya dan dengan tenang dia memberi penjelasan .

To Be Continued .

First MeetWhere stories live. Discover now