Imagine 2

612 20 11
                                    

Korang berdua adalah kembar tak serupa.Awak adik dia,dia abang awak.Masalahnya korang tak pernah nak bermesra sejak kecil lagi.

Kat sekolah,Harris popular. Ramai perempuan terpikat dengannya.Apa lagi,awak jealous lah sebab tak famous macam abang awak.Kebanyyakkan orang kata muka korang serupa.Tapi awal je yang tak nak mengaku.

Setiap hari jadi,mesti ada party celebration. Tapi taklah party besar2an.Party untuk keluarga je.Walaupun untuk keluarga je tapi haa...kek mesti kena belikan dua.Kalau bergaduh.Tak nak share lah tu.Lepas makan apa semua,sekeluarga makan kek.Mestilah tak cake fight kan.Membazir.Kan membazir tu amalan syaitan.Lebih2 lagi orang melayu.

Hari ni merupakan hari jadi awak dengan Harris.Ibubapa macam biasa bagi hadiah.Tapi hadiah tak sama.Pernah sekali dapat hadiah sama.Habislah..Hampir setiap hari korang bertengkar.complain itu ini.Parents dah tak tahan lagi dengan perangai kamu berdua.Dah belajar pengajaran,kali ni mereka bagi hadiah yang berlainan.Mereka bagi awak buku novel.Yup,awak seorang ulat buku.Harris pula dihadiahkan snapback.

"Mama,saya nak topi juga!"Awak mula memekik.Ibu diam je menunjukkan dia dah pening kepala memikirkan tentang anaknya yang manja.Awak kan spoilt brat.hehehe

Harris:ceh,nak topi??

Awak:yelahhh

Harris gelak menyindir.

Dia bersuara"Awak tu berhijab.Buat apa nak pakai topi?

"Sukahati akulah nak pakai ke tak!"awak menjawabnya dengan nada yang agak tinggi.

Harris:Tapi peliklah tengok perempuan pakai topi dengan hijab.

Awak:Kalau macam tu lelaki sesuai lah kan?!

Harris:tak.tu bukan maksud abang. Cuma pelik digunakan demgan hijab.

Awak:pelik kau kata? yang kawan perempuan awak pakai tu apa?? Pelik juga kan!Tak sedar diri.

Harris:kenapa tiba2 nak topi? Nak ikut style dia ke..?

Awak:eh diamlah kau!!Nanti saya ambil topi tu,habis saya koyakkan lagi.

Awak benci sangat perangai abang awak yang melampau.Awak terus masuk bilik.Sebenarnya tak huga melampau sangat cuma awak je yang pemarah.Harris suka mengejek awak je..

"Sengaja nak buat orang marah!Rasa nak cincang2 je badan dia tu.Buat hati aku mendidih dia tu."kata awak bersendirian.

Awak ambil pensil,cucuk2 kertas yang ada di atas meja.Habis berlobang.

Awak:nah!ambik kau!!!Geramnyaaa!!!!!

Knock!knock! Ada orang ketuk.Siapa lagi yang nak masuk waktu2 panas macam ni?

Pintu dibuka.Rupa2nya Harris. Dia masuk dalam.

Awak:oi!keluarlah!!

Harris:oi??siapa oi? Oi takde kat sinilah..abang je...

Sengaja betul dia ni.

Awak:Siapa suruh awak masuk bilik? Saya tak benarkan pun.

Harris:At least saya ketuk.

Awak:mana saja awaklah.Malas saya nak layan awak.Haa apa awak nak?

Harris:mmmm..(senyum)

Awak:bagitau cepat. Jangan ganggu saya lama2.

Harris:nak cepat lah ni.

Dia angkat topi dia dari kepala dia dan bagi pula kat kepala awak.(A/N:yeaa banyak 'dia'. Tak tau macam mana nak explain)

Awak:eh? Apa ni?

Harris: untuk awak.

Awak:huhh? Abang biar betul?

Harris: ya. Ambil je.

Hati awak jadi gembira sangat.

Awak terus peluk dia erat2.Ini kali pertama awak peluk dia seumur hidup.Hairannya dia tak lepaskan.Tak rasa geli.Malah dia peluk awak balik.Itu yang mengejutkan awak.

Lepas tu awak bergegas ambil novel buku yang baru dihadiahkan dari ibu dan berikan kepada Harris.

Awak:ni.untuk awak.

Harris:novel?

Awak:yup.

Harris:Kehidupan misi bercinta? Apa ni?

Awak:yelah.untuk awak yang tak pernah bercinta.

Harris tak kata apa2.Dia terus ambil takut awak marah lagi.

Harris:Terima kasih

Awak:tak.Saya yang sepatutnya berterima kasih.Terima kasih ya?

Harris:sama2 lain kali bagi hadiah yang lebih sesuai lagi tau untuk abang.okei?

Harris sengaja ejek awak sebab dia lebih suka tengok awak marah.

Awak:hei!!tak bersyukur langsung!!kau keluar sekarang dari bilik aku ni!!Sekarang!!

Harris bergegas keluar sambil tergelak.Itulah kehidupan korang berdua.Bergaduh tapi sebenarnya sayang.Apa kata orang? Marah itu sayang.hahahaha

A/N:

Okay tak? Vote n comment please. Penat saya tulis ni. Tapi oleh kerana untuk awak semua saya sanggup!

3 votes for the next imagine--->

Harris J ImaginesWhere stories live. Discover now