Rock'n'roll

769 53 0
                                    

Adevărata istorie a rockului începe, după cum e și logic cu rock'n'roll-ul.
După o grămadă de încercări eșuate, Jackie Brenston în 1951 a scos piesa "Rocket 88", considerată prima piesă rock. După care a început nebunia, Ike Turner, Bill Haley, Connie Francis, Little Richard, Fats Domino și alți artiști s-au alăturat trup și suflet genului, transformându-l în cel mai difuzat gen pentru dans în cluburi. Aici intervine efectul filmului "The Blackboard Jungle", care avea ca muzică de fundal piesa "rock around the clock" a lui Bill Haley. Filmul era despre tinerii rebeli, răzvrătire și alte chestii, care erau ascunse în epocă. Astfel că aproape imediat filmul a fost asociat cu piesa și implicit cu noul gen muzical. Dar dj-ii de la radio au remediat imediat problema, sprijinind transformarea genului într-unul exclusiv dansant, transformându-l pe Elvis Presley dintr-un șofer de tir în cel mai mare muzician al timpului și transformând numele genului în rockabilly. Acum se folosesc ambele denumiri pentru a denumi epoca anilor 50' în rock.
Discografie aproximativă:
Blue suede shoes- Carl Perkins
Rocket 88- Bill Haley
Shake, rattle and roll- Bill Haley
Love me tender- Elvis Presley
Great balls of fire- Lewis Lee

Genurile De RockUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum