Punkul, sau finalul erei hippie

466 32 0
                                    

Urma scapă turma, dar la finalul anilor '70 era teroarea dezlănțuită, cu numele de punk. Nimeni nu știe exact de unde vine numele. Unii spun că l-a dat Frank Zappa în anii '60, în timpul showului "We only do it for money", alțu susțin că numele vine de la numele turneului din '72 a celor de la The Who, numit "The Punk and the godfather". Mie îmi pare mai posibilă cea de-a doua variantă. Dar în fine, când vine vorba de punk, nimic nu este cert. Apariția aproape simultană a trupelor Ramones și Sex Pistols, la o distanță fizică atât de mare, pare să adâncească și mai mult dilema originii sale. Dar curentul punk a fost foarte diferit de ceea ce era rockul până la vremea respectivă. Părul scurt, ciufulit, mai apoi adunat în creastă, contrasta cu pletele și bandanele purtate de restul rockerilor, iar genul muzical, foarte neșlefuit, agresiv și rapid contrasta cu muzica lentă, lascivă uneori (mottoul hippie era peace and love) a curentului hippie. Acest lucru a șocat la început auditoriul, spre exemplu, în '75, la primul concert al celor de la Sex Pistols, publicul a fugit, speriat după numai 5 minute. Punkul a evoluat treptat, ajungând la cel mai agresiv gen al muzicii rock. Cum metalul este asociat cu satanismul, așa este asociat punkul cu anarhismul, diferența este că sunt mult mai numeroase trupele anarcho-punk, decât cele pagan metal. Iar anarhismul dă punkului un aer filosofic. :)) Serios vorbind acum, standardele dure ale muzicii punk au făcut ca "urmașii" acesteia să ia calea alternative, punkul rămânând cu puține subgenuri, ceea ce a făcut ca era punk să fie de scurtă durată (aprox. 4 ani)
Discografie pură:
God save the Queen- Sex Pistols
Fuck the USA- The Exploited
New rose- Damned
Should I stay or should I go- The Clash
Diplomatic imunity- Gbh
Rancid's barmy army- Rancid
My girlfriend's dead- Vandals
Viva la revolution- The Adicts
Revolution- Pennywise
Kids of the black hole- Adolescents
Sodom, Gomorah, Washington DC- Anti Flag

Genurile De RockUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum