Stephenie Meyer'ın yazdığı Alacakaranlık roman serisini oluşturan Alacakaranlık, Yeni Ay, Tutulma, Şafak Vakti'nde ve serinin sinemaya uyarlaması olan Alacakaranlık Efsanesi film serisinde yer alan karakterlerdir.
Yeni Ay'daki Cullen'lar: soldan sağa doğru Nikki Reed (Rosalie), Elizabeth Reaser (Esme), Peter Facinelli (Carlisle), Robert Pattinson (Edward Cullen), Kellan Lutz (Emmett), Ashley Greene (Alice) ve Jackson Rathbone (Jasper)
ÖNEMLİ KARAKTERLER
Bella Swan
Hikayenin baş kahramanı Bella Swan (Cullen).
Isabella Marie "Bella" Swan (daha sonra Bella Cullen) Stephenie Meyer'in yazdığı Alacakaranlık serisinin kurgusal baş kahramanıdır. Alacakaranlık, Yeni Ay, Tutulma ve Şafak Vakti kitaplarının büyük bir bölümü Bella karakterinin bakış açısından anlatılır.
Serinin ilk kitabı olan Alacakaranlık'ta, Forks, Washington'ta yaşayan babasının yanına taşınır ve burada gizemli bir aile olan Cullen'lar ile tanışır. Cullen ailesinin fertlerinden biri olan Edward Cullen'a aşık olur. Bella ailenin gizemini çözer ve vampir olduklarını keşfeder. Kendisi de bir vampir olmak ister ancak başta Edward olmak üzere ailenin diğer bazı üyeleri de buna karşı çıkar. İkinci kitap Yeni Ay'da, Edward ve diğer Cullen'lar Bella'nın güvende olabilmesi için Forks'tan taşınırlar, bunun üzerine Bella depresyona girer. Jacob Black, Quileute kabilesinden kurta dönüşebilen bir şekil değiştirici, Bella'ya bu dönemi atlatması için destek olur. Aralarında bir yakınlaşma olmasına rağmen Bella için Edward'ta duyduğu aşk ağır basıyor. Tutulma'da, Bella ile Edward nişanlanıyor ve Şafak Vakti'inde de evleniyorlar. Edward, kızları Renesmee doğduktan sonra Bella'yı vampire dönüştürüyor. Bella henüz insanken de zihnini zihin okuma ya da herhangi bir zihinsel saldırıya karşı kendini koruyabiliyordu. Vampir olduktan sonra da bu özelliği başkalarını da aynı şekilde koruma yetisiyle devam etti...
Karakteri film serisinde Kristen Stewart canlandırmıştır.
Edward Cullen
Edward Cullen (doğum adı Edward Anthony Masen) Alacakaranlık kitap ve film serisinin ana karakterlerinden biridir. Birinci ve ikinci kitapta yazıldığına göre Edward 20 Haziran 1901 Chicago, Illinois doğumludur. 1918'de İspanyol gribine yakalandı. Annesi Elizabeth, son nefesinde doktor Carlisle Cullen'a oğlunu yaşatması için yalvardı. Doktor, Edward'tın hastalıktan kurtulamayacağını anlayınca, 17 yaşındayken, onu ısırıp vampire dönüştürdü. Edward'ın diğer vampirlerden farklı olarak zihin okuma yeteneği vardır ve yalnızca hayvan kanıyla beslenmektedir. Forks'a taşındığı zamandan kısa bir süre sonra Bella'ya aşık olmuştur. İkinci kitap Yeni Ay'da Edward Bella için büyük bir tehlike yarattığını fark ettiğinden ailesiyle birlikte Forks'tan taşındı. Ancak daha sonra onsuz yaşamayacağını fark etti ve geri döndü. Son kitap Şafak Vakti'nde Bella'yla evlendi ve Renesmee adında bir kızları oldu...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alacakaranlık Hakkında Herşey
Vampire⭐Kitapda ve filmde olmayan silinmiş sahneler. ⭐Kısa bilgiler. ⭐Alıntılar ve daha fazlası. ⭐Bu isimle çıkmış ilk kitaptır.