Första dan.

40 3 0
                                    

Ally vaknade och den första tanken som slog henne var: Vilket elevhem hamnade dom fyra pojkarna på tåget?
Säkert i Gryffindor, ska kolla det sen.
Hon gick upp och tog en dusch, sen borstade hon sitt svarta, lockiga hår som gick till midjan och borstade tänderna. Sen tänkte hon väcka Willow, men hon hade gått upp. Jeff också. Ally fick en känsla av att nåt var fel. Hon gick ner till stora salen och såg till hennes lättnad att den var fylld med folk. Hon spanade ut över salen och såg alla fyra sitta vid Gryffindor-bordet.
Som jag trodde.
-Hej Jeff, hej Willow.
Hon tog två baconskivor och två stekta ägg. Sen gjorde hon en gubbe av dom.
-Kolla Willow, jag äter ett öga! Sa hon medan hon proppade in ett ägg i munnen.
Willow, Jeff och Ally skrattade så att dom grät, Jeff och Willow tyckte det såg så roligt ut med munnen full av ägg.
Sen sprang dom till lektionen i förvandlingskonst.
-Idag ska vi öva på att förvandla tändstickor till nålar. Sa professor McGonagall, elevhemsföreståndaren för Gryffindor.
Hon tog upp sin trollstav och slog ett lätt slag på katedern. Den förvandlades till en guldbägare. Klassen drog efter andan. Sen trollade hon tillbaka katedern.
-Sånt kommer ni få lära er...
Alla flämtade till, förutom Ally. Hon visste att man gjorde sånt på det tredje året.
-... På ert tredje år. Sa McGonagall nästan retfullt.
Lektionen förflöt. I slutet hade bara Ally förvandlat sin tändsticka till en nål. Fast både Jeffs och Willows, särskilt Jeffs, hade blivit spetsiga och nästan grå.
-Alla som inte klarade det, får det som läxa. Sa McGonagall. 
-Gud, var bra du var! Sa Willow, som såg otroligt imponerad ut.
Dagen fortsatte, Ally tyckte att det var den bästa dagen i hennes liv.
Dagen led mot sitt slut.
När sista lektionen var slut sprang Ally upp till sovsalarna och tog en dusch.
Middagen var trevlig. Men nästa morgon, när uggleposten kom, förändrades allt.

I'm A real Rawenclaw //Pausad//Where stories live. Discover now