-Glöm inte att hamna i Slytherin, Ally
-Nejdå,sa Ally surt.
Bara för det ska jag hamna i Gryffindor.
Hon steg upp på tåget med sin packning och sin nya bebisuggla som för ovanlighetens skull var choklad-färgad och hette Choco.
Så länge var Choco hennes enda vän. Ally gick genom korridoren men överallt la folk sina väskor på dom tomma platserna i kupéerna eller låssades att dom paxade platser.
Dom hatar mig för att mitt efternamn är Rawlinson.
Tillslut hittade hon en ledig kupé, där hon satte sig ensam. Efter bara några minuter, en kvart kom fyra pojkar som såg ut att gå i tredje klass in.
Dom visste troligen inget om henne för en av dom, en pojke normal-lång och såg ganska sliten frågade henne som en jämnlike:
-Är det ledigt?
-Öh...jag...självklart. Ally blev lite nervös eftersom ingen någonsin hade ställt en vänlig fråga till henne.
Dom satte sig ner och började direkt prata, dom brydde sig inte om Ally. Hon satt iakttog dom. Dom var som sagt fyra, den slitna som verkade heta Remus och så var det en med svart rufsigt hår och runda glasögon, honom kallade dom Potter och så var det en med svart hår och ett charmigt leende, sist men minst en pojke med...tja, vad ska man kalla det? Råttliknande utseende.
-Vi borde byta om till klädnader, sa Remus efter ha ätit en Bertie Botts Bönor I Alla Smaker med inälvs-smak.
Håller med, jag kan redan se Hogwarts i det här fina vädret.-Förstaårselever hitåt!Förstaårseleeeeever hitåt! Ropade en halv-jätte, konstaterade Ally efter en blick. Mamma hade sagt att han var farlig, vid närmare eftertanke, men det trodde hon såklart inte.
Ett sus gick igenom eleverna när dom förstod att dom skulle åka båt.
-Wow! Sa en tjej med röd-brunt lockigt hår ner till midjan och djupa, mörkt bruna ögon bredvid Ally.
-Visst är det coolt?
Det tog ett tag innan Ally fattade att hon pratade med henne.
-Mm, sa Ally lågt.
-Jag heter Willow Carew
-Ally.
-Ally...?
-Ally Rawlinson
-Jaha! Då har vi en sak gemensamt! Fast tvärtom, hela min släkt har varit i Gryffindor, men jag känner mig som en Ravenclaw och du då? Resan gick snabbt med Willows pratande.
Alla vet allt om min släkt.
-Då e vi framme, ropade halv-jätten som förresten hette Hagrid, hade Willow berättat.
ESTÁS LEYENDO
I'm A real Rawenclaw //Pausad//
FanficAlly ska börja sitt första år på Hogwarts och hon blir föraktad för att hela hennes släkt är Slytherin, men när sorteringshatten nuddar hennes huvud förändras allt.