Ally plockade upp brevet som Choco i ren förskräckelse släppt framför henne, det var adresserat till henne. Det var illrött och det hade börjat ryka i kanterna.
-Det är ett illvrål, gå ut från stora salen, stäng dörren och öppna det. Sa Willow med lugn men ändå panikslagen röst.
Ally gjorde som hon sa. När hon öppnade det var det som att vara hemma igen.
-ALLY SUSSY RAWLINSON! HUR UNDERSTÅR DU DIG! ATT INTE HA HAMNAT I SLYTHERIN HAR FÖRSTÖRT VÅRAN SLÄKT!
Om jag känner min mamma rätt kommer det värsta precis... Nu!
-DU ÄR HÄRMED UTESLUTEN UR SLÄKTEN, DU FÅR INTE KOMMA IN I VÅRT HUS OCH DU ÄR STRUKEN UR SLÄKTTRÄDET!!Ally visste inte vad hon skulle tro. Brevet singlade ner på marken, det hade gjort sitt.
När hon gick in i stora salen tittade alla på henne.
-Varför stirrar alla?
-Man hörde ganska väl vad brevet sa, sa Willow förläget.-Ally? Du har ett uppdrag, det är viktigt! Du måste förstå...
-Men vad är det jag ska göra? Jag ser inte dig! Vem är du? Det är helt mörkt!
-Jag måste gå, mitt sista råd är:
Följ ditt ljus, när du funnit salen med dom tusen frågorna, ställ frågan du vill ställa, svaret är lösningen på gåtan.
-Men vänta! Vem är du? Snälla stanna, snälla gå inte...
Ally satte sig upp med ett ryck. Hon andades häftigt och hon var svettig.
Vilken... Knäpp dröm.
Hon gäspade stort och la sig ner och somnade med en tanke snurrande i huvudet: Var skulle hon bo?
BINABASA MO ANG
I'm A real Rawenclaw //Pausad//
FanfictionAlly ska börja sitt första år på Hogwarts och hon blir föraktad för att hela hennes släkt är Slytherin, men när sorteringshatten nuddar hennes huvud förändras allt.