Untuk Baby soul melihat senyuman manis jisoo sudah cukup untuk dia melepaskan rasa rindunya kepada Jisoo setelah 3 tahun permergian Jisoo.
Baby soul cuba untuk memberitahu ahli lovelyz yg lain tapi takut difikirnya gila jadi dia terpaksa merahsia pekara itu .
"Minjoo, kau tak rasa ke nak cari mayat jisoo tuh .. Aku mimpi dia datang dekat aku lepas tu minta tolong dengan aku utk carikan mayat dia ,tapi aku tak sanggup nak tengok mayat dia nanti" cerita baby soul kepada minjoo setelah lama menyimpan rahsia tersebut .
"Nak... Tapi aku pun tak sanggup , aku tak sanggup nak tengok keadaan mayat dia nanti" kata minjoo . " jisoo cakap suruh kita minta tolong sapa²" kata baby soul .
"We must find someone can help jisoo with this , someone that can see and listen to her"kata jein (?authormu ini sudah terlalu muda lupa pulak nama dia apa) "yes ,we must find" kata baby soul dan minjoo serentak.
Flashback...
"Unnie sob.. Sob" panggil jisoo teresak - esak "waeyo jisoo ah?" Tanya minjoo dan cuba tenangkan jisoo "ma.. Unnie .. Accident .. Hiks .. Hiks " kata jisoo tersekat - sekat "calm down jisoo ah .. Dah jom .. Ckp dekat our manager" pujuk minjoo
End of flashback.
________________________________"Minjoo unnie .. I need your help" kata jisoo tapi jisoo tidak dapat mendengarnya .
IKON.
"Guys tu new student dekat sini ke ?" Kata hanbin sambil menunjuk ke arah minjoo dan jisoo." Mana?" Tanya bobby "tu~"kata hanbin lagi sambil tunjuk ke arah dua orang itu.
"Aikk .. Tu bukan ke minjoo apa yg kau pelik sangat" kata bobby hairan " aigoo bukan minjoo tapi dekat sebelah dia tu" kata hanbin lagi " bukan sebelah minjoo tu jasper ke ?" Kata junhoe pulak " ishh aku tak cakap pasal jasper laaa ... Tu perempua tepi dia pakai uniform warna biru" kata hanbin dengan tegas.
" hah ?" Dengan itu serentak Ahli ahli ikon yang lain menjadi hairan dengan hanbin .
"Weyh leader kita tu gila ke ? Manade pompuan pakai uniform biru tepi minjoo" bisik junhoe " aku rasakan dia ada gangguan mental laa " bisik bobby pula .
"WOI! apa yg korang merapu ni hah ? Aku waras lagi .. Korang tu yg giler" marah hanbin .. Jisoo yg berada di tepi minjoo berpaling kepada hanbin ." Ehh? Nape pulak dengan hanbin ni?" Tanya jisoo hairan lantas cuba mendekatkan dirinya tepi hanbin .
"Yaa~~ apa bising² ni hah ?" Kata tanya jisoo kepada semua ahli tersebut .. Malah hanya hanbin yg nampak dia " see .. Ni pompuan pakai uniform warna biru" kata hanbin lantas menunjukkan jari ke arah Miss Park Hyera yang garang kebetulan pula dia pakai baju warna biru ahli ikon
yang lain menahan gelak"Korang gaduh pasal cikgu jee ke aishh ? Cikgu tau cikgu cantik tak payah laa gaduh" kata cikgu itu diva " bila masa pulak kitorang berebutkan cikgu .. Hush perasan tul" kata hanbin lantas beredar dari kantin.
___________________________________
"Unnie ~! Jisoo tahu sape boleh bantu jisoo tapi .. I need your help untuk ceritakan dekat dia .. Plish" kata jisoo lantas pergi dari mimpi minjoo "JISOO ~AHH!" Jerit minjoo apabila sedar dari tidur.
Sekolah Tinggi seoul art...
"Sape ye .. Yang jisoo cakap tu boleh tolong dia ? Dia tak cakap sape .. Aishh " kata minjoo sendirian dengan hairan . Tiba - tiba b.i datang " Weyh minjoo .. Sebelah kau tu pelajar baru ke ?" Tanya b.i dengan bersungguh - sungguh .
"Hah?!bile mase pulak sebelah aku ada orang ni?"kata minjoo hairan " alaa ada laa .. Pakai uniform sekolah warna biru muda.. Dan tengah senyum dekat aku ni haa." Kata b.i lagi " b.i kau boleh tengok roh jisoo ke ?" Tanya minjoo lagi.
"Apa yg kau cakap ni .. Sape jisoo ? Budak pompuan ni ke ?" Tanya b.i hairan sambil menggaru kepalanya. " Ni jisoo" kata minjoo lantas menunjukkan gambar dia dan jisoo " ha'ah.. Pompuan tu yang duduk sebelah kau" kata b.i lagi.
"Hanbin .. Mari kejap aku cerita " kata minjoo lantas menarik tangan b.i .
....
"Actually , jisoo dah mati 3 tahun lalu .. Mungkin kau boleh tengok roh dia .. Tolong aku bolh ?,,Plish" rayu minjoo"apa ?" Tanya b.i selamba " kau boleh nampak roh dia kan ? So , sebenarnya dia minta pertolongan dari kau untuk cari mayat dia yg telah dibunub dulu" terang minjoo panjang lebar.
"WHAT ?! cari MAYAT !? Aku tak nak" kata b.i selamba dan jisoo berubah muka menjadi buruk . Kecut perut b.i menengoknya .
"AHHHHHHHHHHH,,!! Yelah aku tolong kau .. Berhenti buat muka tu seram" jerit b.i dengan kuat sampai bokeh didengari satu sekolah . " HAHAHAHAHAHA Padan muka HAHAHAHAHA"minjoo ketawa tanpa henti .
"So, aku kena tolong kau laa ni ?" Tanya b.i kepada jisoo " Nae ~~ I very very need your help right now. " kata jisoo . " Ceh , kau hantu speaking rupanya" kata hanbin menyampah " bila pulak aku speaking bangang ! " marah minjoo.
"Aku tak cakap dengan kau laa giler-_- aku cakap dengan jisoo"marah b.i "Hehehew " hanya itu yg mampu keluar dri mulut minjoo. " Weyh cakap dekat minjoo unnie ~~ bogoshipeoyo ❤~~" arah jisoo.
"Ewah² mentang² aku boleh tengok kau " kata b.i lagi minjoo hanya diam sebab dia tahu b.i bercakap dengan roh jisoo.
"Weyh giler , jisoo cakap 'bogoshipeoyo unnie'" kata b.i sambik membuat gaya gedik . "-_- kau ni kan .. Elok aku lempang " ugut jisoo.
"Dia ada dekat sini ke ?"tanya minjoo " yeap" jawab hanbin " nado jisoo~ahh .. jeongmal bogoshipeoyo jisoo ahh .. Mianhae unnie tinggalkqn jisoo sesorang hari tu .. Mesti jisoo masih hidup sekarang .. Miannae .. Naega saranghaeyo jisoo~Ah." Kata minjoo sambil mengeluarkan airmata. "Weyh lap airmata dia untuk aku "arah jisoo sambil menanggis.
"Shh, kau kena kuat" kata b.i sambil mengelap airmata minjoo "ni semua salah aku !! Kalau aku tak tinggal sesorang masa tu mesti diq masih hidup sampai sekarang ~! Aku yg bodoh !! " laung minjoo lantas b.i menelefon baby soul .
"Nugu?"tanya baby soul sebaik saja angkat panggilan tersebut " weyh datang dkt taman sekarang !! Minjoo tengah meraung macam orang hilang anak " kata b.i lantas meletakkan gagap.
4 minutes later...
"Hanbin ,kenapa minjoo meraung ni ?" Tanya jein risau " jisoo suruh aku cakap dia rindu minjoo then , dia meraung salahkan diri sendiri" terang b.i " ouhh .. Jap kau boleh tengok roh jisoo ke ?" Tanya baby soul .
"Yup .. Aku boleh tengok roh dia and jisoo cakap dia syg korang walaupun korg xnampak dia .. And minjoo tho. Jisoo cakap jangan salahkan diri sendiri sebab kematian dia" kata b.i " baguslah .. Kami semua pun syg kamu" baby soul mewakilkan dirinya dari ahli kumpl lovelyz yg lain .
____________________________________
To sape yg vote and komen ff author ni . author ucapkan terima kasih .. Maaf lah menunggu lama .. Author busy sekarang ni bcs exam author dah nak dekat .. Author minta maaf kalau cerita ni langsung tak best .. And author tak suka any 'syaitan' copy cerita author .. Kau NAK COPY CERITA AKU ? KAU BOLEH PERGI MATI. That's all from me .. Thanks readers ❤.
YOU ARE READING
『C』 ❁ Ghost In Love
Short StoryJisoo telahpun jatuh cinta kepada hanbin atau dikenali sebagai b.i dikalangan rakannya tapi ada halangan yang sering dihadapi oleh jisoo .. Kerana dia ialah hantu .. Dia sering memerhatikan hanbin dan terpaksa menahan rasa . "Hanbin ah saranghaeyo"...