"Ha...ha..han..bin... Asa..l ... Ke..ke.pa..la .. Kau... A..da... Da..RAH?!" Tanya Bobby dengan suara tergetar - getar "Mana?" Tanya sambil menyentuh kepala .. Ya ! Terdapat kesah darah di dahinya lalu hanbin mendongak ke langit .
"June!!" Teriak jinhwan dengan airmata. "To...long... Aku " rayu junhoe dengan lemah lalu jinhwan cuba turunkan junhoe dari pokok dengan berlumuran darah.
"Nanti ! Tu bukan junhoe" Kata Bi lalu muka junhoe berubah menjadi buruk dan cuba mencekik jinhwan namun dihalang oleh jisoo yg datang tiba - tiba. "Jangan kacau mereka!" Kata jisoo .
"Mereka yg kacau aku ! Diorang yg buat jiwa aku tenteram." Kata junhoe " Kembalikan junhoe dan chanwoo kepada mereka ! Kau boleh ambik roh aku ." kata jisoo "aku taknak !" Teriakk roh yg menyerupai junhoe tersebut lalu lesap.
"Hanbin , kalau kau jumpa apa pelik jangan tegur satu lagi kalau jumpa macam tadi tengok dulu." Kata jisoo "A'ah yelah" balas bi "Dah ahh korang jalan dulu nanti aku awasi korang" kata jisoo lantas menghilang. "let's go guys .. Dah nak sampai ni" kata jinhwan.
Mesti korang tertanya - tanya dorang dekat mana ? Act , dorang dkt hutan..
Flashback...
"Donghyuk.. Tengok ni" kata yunhyeong sambil menunjukkan sekeping kertas kepada donghyuk "jinhwan hyung ,bi hyung tengok ni" kata donghyuk lantas memberikan kertas tersebut kepada bi yg berada di sofa rumah jinhwan .
"Ni... Alamat apa weyh?" Tanya bi kepada jinhwan yg sdg khusyuk menonton televisyen. Jinhwan yg khusyuk terus berpaling ke arah bi "ape?" Tanya jinhwan dengan blurnya.
"Ni alamat kat mana ?" Tanya bi "ouhh nii... Alamat rumah kat tepi bukit dlm hutan tu.. Yg aku ckp rumah banglo tu" kata jinhwan dengan selambanya. "What ?! Serious ni ?" Tanya bi "ye , kenapa?" Tanya jinhwan kembali " bongok laaa kau alamat tu ada dekat bawah kotak haritu" kata bi.
End of flashback...
"Korang okay tak ni ? Kalau tak kita berhenti dulu.."kata jinhwan " aku okay! Cuma yg lain jee" jawab bi " Kami okay" kata bobby,donghyuk dan yunhyeong.
__________________________________
"Pufft.. Lmbt lgi jinan ?" Tanya bobby smbil mengesat peluhnya "dah.. Dahh dekat" balas jinhwan sambil duduk berehat dibatu .
"Ji..ji..na..n" kata bobby tergetar - getar "apa ?" Tanya jinhwan dengan selambanya namun dia telah hilang secara tiba² . " bi... !" Panggil bobby " apa ??" Tanya bi " jinhwan hilang!! Benda tu dtg" kata bobby " whattt ?? Habis tu siapa boleh tlg kita ?" Tanya bi .
"Aku boleh tlg" kata jisoo " asal awal² kau tak tolong kitorang . "actually benda tu akn dtg lgi sampai tinggal salah sorang dari kau .. Sebab benda tuu .. Perempuan tu yg punya" kata jisoo .
"Tapi dorang okay tak ?" Tanya yunhyeong " aku tak tahu." Kata jisoo lantas berjalan terus ke depan tidak sampai beberapa minit .. Mereka sudah sampai ke banglo itu .
"Ni dia.. Ingat hati~~ salah sorang dari korg jee akan stay untuk selamatkan durang" kata jisoo lantas menghilang .
Bi dan yg lain masul ke dalam banglo itu dan pintu tiba² tertutup dengan sendirinya .
"Keluarr!!"jerit bi dengan kuat , misoo keluar dri tempat persembunyian namun dia membawa dan terdapat kesan darah .
"Kau buat apa dengan diorang ?! Bgi balik kawan kami." Arah bi " kau ingat snng ke aku nk serahkan kawan kau huh...." Kata misoo dengan senyuman sinis "aku dah cakap jangan cari mayat dia .. Tapi kau masih degil jugak" kata misoo lagi.
"Apa yg kau nak sebenarnya hah ?" Tanya bi " aku nak korang mati" kata perempuan lalu menghilang.
Tidak sampai beberapa saat yunhyeong mula menghilang "bi.. Tolong akuu" kata yunhyeong sebelum menghilang . "weyh !! Serahkan dorang pada aku ! Kau boleh jee ambik aku sebagai koraban lepaskan dorang !" Kata bi .
"Baik , aku ambik kau sebagai korban" kata misoo lalu tarik bi masuk ke suatu bilik . "Ni dorangg .. Aku akan pulangkan dorang sekarang." Kata misoo lantas mereka hilang dari pandangan bi .
"Kau nak apa sebenarnya ?!" Tanya bi " aku nak kau jgn ganggu aku tapi sebab kau sanggup korbankan diri kau.. " kata misoo lalu mendekati bi dengan pisau ditangannya .
"Kau nak buat apa ni hah ?" Tanya bi " aku nk bunuh kau." Belum sempat perempuan itu menikam bi . jisoo terlebih dahulu menikamnya dengan pedang perak . "ahhhhh!!! Kau akan menyesal sebab buat macam niiii" segala teriakkannya diikuti dengan api yg membara membakarnya.
"Kau okay kan ?" Tanya jisoo " aku okayy . dorang kat mana ?" Tanya bi " dorang dekat luar." Balas jisoo .
"Bi , kau tak apa² kan ?" Tanya bobby " aku okay .. . cuma korang pergi papah . .. Jinhwan dengan yg lain" arahh bi . " weyh, kat mana dia tanam badan kau ?" Tanya bi "mari ikut aku." Kata jisoo sambil menhulurkan tangannya . hanbin hanya mengikut arah jisoo .
Jisoo telah membawa hanbin ke tempat dimana hanbin tidak pernah lihat selama dia hidup.
"Te...tempat apa ni ?" Tanya hanbin tergetar - getar . "jangan takut , dorang tak nampak kita."kata jisoo dengan selamba.
"Lepaskan jisoo unnie" rayu jisoo
"Aku takkan lepaskan kau ! Kau dengar tak ? " kata misoo dengan marah .
"Apa salah jisoo , kenapa unnie buat macam ni ?" Tanya jisoo dengan titisan airmata.
"Sebab appa kahwin dengan Eomma kau ! Dan aku dah kehilangan adik aku ! Semua sebab kau !" Kata misoo lagi lalu menikam jisoo
"Jadi ni laa tempat dia tanam kau ?" Tanya hanbin " yes.. Terima kasih sebab tolong aku. " kata jisoo lantas menghilang .
"Ehh ada line kat sini?"
"Ini kim hanbin sya ingin melaporkan saya telah menyumpai mayat seo jisoo .. Sila datang cepat." Kata hanbin lantas meletakkan gagang .
Ninoninonino~~~
Mayat jisoo telah selamat dijumpai . jinhwan,junhoe dan chanwoo dimasukkan wad kerana mereka mengalami kecederaan yg parah .
Jahitan Luka jinhwan yg dahulu kini terbuka semula . chanwoo dan junhoe pula luka pada badan mereka . badan mereka lebam lebam .
"Hyung🌚 lembik"kata bobby kepada jinhwan yg terlantar di katil "kau ni kan--' nasib aku sakit." Kata jinhwan sambil membuat gaya penumbuk .
"Woi--' dah² buli hyung aku tu" kata junhoe yg baru sahaja masuk . " kau pun sama lembik" kata bobby lantas lari keluar wad.
"Aku sabar jee ngan kau--' I'm sassy june" kata junhoe dengan berlagaknya.
_________________________________
Lee misoo kakak tiri kepada jisoo.
Flashback...
"Jisoo , eomma akan kahwin dengan Uncle Lee" kata Puan seo jin shin, ibu kepada jisoo .
Ibu jisoo telah berkahwin dengan Lee mingyu , lee mingyu berketurunan cina tetapi setelah dia berkahwin dengan Eomma misoo dia tinggal di korea .
Misoo sering menganggap eomma jisoo penyebab eommanya mati .
Puan Lee minjung , mati akibat kanser sebulan yang lalu selepas 2minggu perkahwinan antara eomma jisoo dan appa misoo .
2 minggu sebelum pernikahan berlangsung...
"Jinshin .. Aku merayu pada kau..sebelum aku mati .. Kau tolong laa kahwin dengan mingyu .. Aku taknak tengok anak aku hidup tanpa kasih sayang ibu." Rayu puan lee . "tapi.." Belum sempat puan seo menghabiskan ayat puan lee sudah jatuh pengsan.
YOU ARE READING
『C』 ❁ Ghost In Love
Cerita PendekJisoo telahpun jatuh cinta kepada hanbin atau dikenali sebagai b.i dikalangan rakannya tapi ada halangan yang sering dihadapi oleh jisoo .. Kerana dia ialah hantu .. Dia sering memerhatikan hanbin dan terpaksa menahan rasa . "Hanbin ah saranghaeyo"...