One.

1.9K 95 11
                                    

Seo jisoo nama itu langsung tidak disebut di sekolah Tinggi Seni Seoul , sejak kematian jisoo 3 tahun lalu . Malah tiada siapa pun mengenalinya  ada yg berkata jisoo mati dibunuh dan mayatnya tidak dijumpai dan ada juga yg kata jisoo mati akibat bunuh diri . Ibu Bapanya turut bersedih akan kematian anaknya  itu ,selepas kematian jisoo Puan dan Encik Seo berpindah ke Hokaido,Jepun untuk melupakan apa yg berlaku terhadap anaknya itu . Tiada yg tahu akan kisah misteri kematian jisoo dan mayatnya belum dijumpai ...

"14 April " kata minjoo " waeyo mijoo ?" Tanya seorang rakannya "14 APRIL !"kata minjoo lagi dan suasana dalam kelas menjadi gelisah .

___________________________________

"Apasal kelas ni senyap jee ?" Tanya b.i yg baru masuk ke kelas malah tiada siapapun yg berani menjawab soalan b.i "CIKGU DATANG!!" Jerit Bobby dari luar kelas dan bergegas ke tempat duduknya .

"Selamat Pagi Encik Yoong " Ucap satu kelas tersebut tanpa semangat dan lain dari hari biasa . B.i dan Bobby mula pelik dengan perubahan kelas yg sentiasa bising dan riuh dengan suara pelajarnya .

"Selamat pagi class" ucap Encik Yoong yg berpakai hitam pada hari ini "cantik baju cikgu" ejek Bobby , Encik Yoong tidak mempedulikan ejekan Bobby malah hanya memberi kepada Bobby dan B.i .

"Ok class seperti setiap tahun  lepas sekolah ini kelas kita akan ke Dewan utk melakukan upacara tersebut ." kata Encik Yoong yg berpakai serba Hitam .

Flashback..
4 tahun yg lalu
14 April ...
"Encik Yoong hari ini , hari jadi jisoo" kata mijoo dengan  riangnya "Ouh Yeke ? Saengil Chukaehaeyo Seo jisoo"kata encik yoong kepada jisoo yg duduk bersebelahan baby soul dan hanya senyum kepada Encik Yoong.

" susanbae apa kata lepas sekolah kita buat birthday party dengan dewan sekolah " cadang Baby soul.

"Bagus juga idea kamu " kata encik Yoong " ok Class lepas sekolah kita jumpa dekat hall .. Cikgu keluar dulu ada hal" kata Encik Yoong dan berlalu pergi.

End of flashback

"Mijoo , aku rindu dia hmm" kata baby soul "aku pun rindu dia jugak tapi dia dah takda .. Kau kena terima semua tu" kata minjoo memujuk baby soul agar bersabar .

"Kenapa dengan hari ni ?" Tanya b.i kepada mijoo  " Takda apa² .. Btw lepas sekolah ni datang tau hall .. Sejak 3 tahun lalu kami buat upacara ni .. Kau orang bertujuh tak datang kira tak hormat majlis tu." Kata minjoo dengan tegas

" Ahh- kitorang datg" kata chanwoo yg tidak tau apa². " hmm ok aku nak keluar ke canteen" kata minjoo lantas beredar dari kelas tersebut .

___________________________________

" weyh korang tak rasa pelik ke , kelas hari ni senyap jee?" Tanya bobby kepada rakannya "Ntah lepas Mijoo sebut '14 April' satu kelas sejak so,kitorang jadi beku laa jugak" terang junhoe sambil menyuap burger ke mulutnya.

"Kenapa dengan '14 april'? Minjoo cakap sejak 3 tahun lagi upacara ni." Kata b.i " apa yg berlaku pada '14 april' 3 tahun lalu eh?" Kata yunhyeong sambil meletakkan jari ke dagunya seperti org berfikir (boleh bayang tak ?).

"Aku rasakan kita tak tahu apa² ni sebab kita duduk sekolah no baru 1 tahun"kata Jinhwan menutup cerita " yelah ,tapi takkan taknak gitau langsung.

"kata bobby lagi tidak mahu mengalah  "sudah² lah tu bobby .. Benda tu tak penting yg penting sekarang jom masuk kelas" kata b.i kerana takda mood utk bergaduh pada hari ini.

Dalam diam jisoo memerhatikan b.i "hanbin.." Kata jisoo ..

"Ehh ,jap ada korang panggil nama aku ?" Tanya hanbin pelik " Takda , wae?"kata Jinhwan "aik, pelik betul laa aku rasa cam ada suara pompuan sebut nama aku tadi" adu b.i "halusinasi kau kut hyung ,dah ambaikan jom masuk sebelum ada yg kena berdiri luar kelas sebab lambat" kata dohyuk lantas bergegas ke kelas mereka.

『C』 ❁ Ghost In Love Where stories live. Discover now