Elindeki anahtarin kapiyi actigini sandik ama oyle degilmis. Bu anahtar mudurun odasindaki cekmeceyi aciyormus. Onun cekmecesindedi tüp icindeki sivi bizim robotu canladiracak bir sihirmis.Daha fazla oyalanmadan robotu yapmaya basladik. 3 sivi maddeyi karistirmakla işe basladik. Maddeleri karistirdik ve kaplara koyduk sonunda buzluğa attik. Donsunki ,metale dönüşsün. Aradan 3 saat gecti. Buzlugu actik ve metali cikardik. Robotun govdesi , elleri, ayaklari ve kafasi olmustu . Bu metalleri kendi dolabimiza koyup uyumaya gittik. Herkes yataklara dagildi. Korka korka uyuduk... Sabah olunca mudurun" kalkin " diye bagirmasiyla uyandik. Kahvalti yapip Robota basladik. Bizim diger robot yeniden yanimiza geldi ve bize bir kitap verdi . Sunlari soyledi;
Robot: "yapacaginiz yeni robot benim bir eşim olacak . bu arada adim TONY ... Size verdigim kitapda isinize yarayacak bir takim robot bilgileri var. hadi ben kacarr ... "
Bu kitap iyi oldu. Hemen actik ve ikinci bolum robotun ic motorlarini ve kablolarini yapmamizi soyluyor. Ama bazi bilgiler eksik.... Onlar nerde acaba? Neyse hadi yapmaya baslayalim .
Ben: "arkadaslar kitabi okudum ve iyice goz attim. Robotun ic motorunu yapmamiz icin gizli ormandaki agac kovugundan gizli taşı alacagiz. bir kac kisi burda kalsin. bir kac kisi ise benle gizli ormana gelsin ."
Ben , Aylin , sıla ve ali ile gizli ormana gittik . Digerleri ise okulda kalip ,robotun elini ,ayaklarini ,kafasini ve govdesini takip motor ve kablolar icin acilir kapanir bir bölme yapacaklardi. Bizde bu arada gizli ormani ariyorduk. Megersem tam karsimizdaymis. Hemen iceri girdik ve agaci aramaya basladik. Burda butun agaclarin kovugu vardi ama bir tanesinde tas vardi. Aradik,taradik o tasi bulduk.Geri cikmak icin donduk ama kapi kapaliydi. napacagimizi bilemedik ve o anda tasi kapiyi degdirince kapi acildi . Okula dogru gittik . Arkadaslarim coktan robotun metallerini takmislardi. Biz hemen kablolarin uclarini tasa bagladik . Robotu calistirdik. Tabi mudurden gelen iksiri serptik uzerine . Robot canlandi. Biz hemen diger Robot Tony 'i cagirdik. Robit Tony sasirdi ve bizim robota bir seyler fisildadi.Acaba ne dedi.
Aylin : ne fisildiyor oyle
Ben : bilmiyorumkii
Robot Tony bize donup bu robotun bir sirri var dedi. Bunu bize yarin aciklayacakmis. Yarini merakla bekliyorum.....