Multide candan ercetin:annem sarkisi var.
Mina nin agzindan;
Mezarlikta gördügümüz adamin kim oldugunu sanirim Verda anlamisti.Cunku oturmus agliyordu. Onu ne kadar sakinlestirmeye çalissam da acilarinin tekrar gozunun onunde canlandigindan emindim.Verdayla ilgilenirken adamin mezarlik cikisina yoneldigini farkettim. Verda ağlayarak annesinin mezarligina koştu. Bir anda hickiriklar kesildi, sessizlige büründü sanki o an bütün acilarini icine hapsetmisti. Ardindan titrek sesiyle. ( sarkiyi burada acbilirsiniz.)
"ANNEMM"dedi.
Bir an benim de yalniz oldugumu animsayip verdaya sarildim. Mezarligin ustundeki karanfilleri sulayip, mezarliktan ciktik. Hemen Ebrar ın yanina gitmek icin arabaya bindik. O sirada da Ebrar 'ı aradim. Ebrar telefonu su sekilde cevapladi.
"Ne var lan"
"Biraz sakin olurmusun ?? Cok onemli bir sey oldu."
"Ne oldu"
" bugun Verdanin annesinin mezarliginin basinda bir adam vardi"
" hemen buraya gelin."
"Tamam geliyoruz."dit dit dit...?
Baranin agzindan
" Bu kizi bu kadar cok sevmeme rağmen ona nasil davranmam gerektigini bilemiyorum. Ne zaman o mavi gözlerine baksam arkasinda acilarini gizlemeye çalışan ,ne olursa olsun herzaman ayakta duran bir kiz goruyorum ."
"Baraan... Gecen sana dedigimi arastı....???"
( baran o sirada aniden kalkar ve ebrar ın elindeki kahve bardağına çarpar.)
" iyimisin? İyimisin Ebrar , çok özür dilerim."
" yaktin oğlum yaktin.. Allah belani vermesin Baran"
" üfff üff cok ozurdilerim."
"Oğlum iyimisin sen ya yanan benim telasli olan sensin."
Baran hala elimi üflerken iceriye Mina ve Verda nin girdigini gorur gormez elimi cektim. Hemen Verdaya sarildim. Verdanin hickiriklari ben sarilinca ağlamaya donustu. Bir anda verda ağlayinca ,gözumden bir damla yas dustugunu hissettim.Barana baktiğimda ban bakarak gülümsüyordu, şuan farkettimde Baranin gülüşü çok güzelmis . Ardindan Baran bana bakarak gozumu silmemei işaret etti. Ben ise gulumseyerek akan bir damla goz yasimi sildim. Verda ve Minayla birlikte benim odama gectik kizlar icin kahve isteyip ,mina ve verdanin karsisina oturdum.
"Evet kizlar anlatin dinliyorum."
" biraz beklermisin biraz sakinleselim ." mina dedi.
" tamm kizlar benim simdi toplantim var , toplantidan sonra konusuruz burada bekleyin tamami."
" tamam canim "Diyen Minaya göz kırpíp toplanti odasina yoneldim.Tam yarim saattir toplantidayim.fakat kenan komiser in ne anlattigini bilemiyordum cunku kendimi toplantiya veremiyordum. Bir ara Barana baktigimda bana kaş göz yaptiginda sonra anlatirim isareti yapıp geçiştirdim.Toplanti bitti fakat ben hicbir sey anlamadim. Hmen odaya gectim . Kizlar sakinlesmise benziyordu.Hemen karsilarina geçip dinlemek icin koltuga yayildim.Mina olup biteni kisaca bir ozet gecerek anlatmisti.O sira Baran iceri elinde bir tepsiyle girdi.Kahve tiryakisi Mina tepsiyi Baranin elinden aldi.Baran ne oluyor dermiscesine bakiyordu.Kapida dikildigini farketince onu kapi disari ettim.Allahim ne zannediyor bu kendisini, gerizekali.Kizlar verdigim tepkiye kizsalarda hiçte umrumda degildi kilibik sey...
"Aman ne bu be"diye sessizligi bozu verdim.Hem kahvelerimizi iciyor hemde bir polis olarak Verda'yi bu sıkıntıdan kurtaramamanin caresizligini yasiyordum. Verda odanin koselerine dalmisti ki kapi caldi ve hepimiz kapiya donduk. Giren Baran' di. 'Ne oldu?' der gibi sinirli bir bakis attim. Baran
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin İzinde
Fiksi RemajaHayatın acılarına göğüs geren dört kızın hikayesi... Yetimhaneye nasıl düşmüşlerdi? Acılarını nasıl unutmuşlardı? Hayatlarına nasıl devam etmişlerdi? Birbirleri için aşklarından vazgeçebilecekler miydi? Hayatlarını darmaduman eden adamı bulabilecekl...