Pada tahun ini saya darjah 4.Ceplos pula darjah 6 tahun ini.Permulaan cerita bermula:
Di sekolah agama sebelum rehat."kriiinnggg" bunyi lonceng sekolah tanda rehat sudah bermula."hoi dah rehat jom turun"jerit nida kepada rakan-rakannya."sabarlah nida aku tak siap kerja sekolah lagi ni"balas syahirah."aduiyai cepatlah aku dah lapar ni..... nak makan"balas nida."yelah kau kan kuat makan"jawab wulan."suka hati kau lah.....
baik aku tunggu korang semua kat kantin je"kata nida."yelah-yelah ....tunggu lah kejab aku nak kemas buku aku ni"kata syahirah.
"hoi cepatlah sikit....dah lama aku tunggu kat luar ni"jerit nadiah."purut aku dah berbunyi ni"jerit nadiah lagi."oklah jom....aku pun lapar juga"balas syahirah.
Dalam perjalanan ke kantin di tempat rehat kami terlihat sekumpulan lelaki yang lepak disitu."we apahal ada lelaki kat tempat rehat kita"tanya nida."arrgh lantak lah....kita boleh cari tempat rehat lain"
jawab wulan."betul tu asalkan kita makan.....aku dah lapar ni".jawab nadiah.
Selepas beli makanan kami cari tempat yang sesuai untuk dijadikan tempat rehat kami.Ketika itu kami lalu di hadapan sekumpulan lelaki yang mengambil tempat rehat kami tadi.Ketika itu salah seorang dari sekumpulan lelaki tersebut meminta makanan kepada nida."dik boleh minta makanan sikit tak"kata lelaki tersebut.
"boleh"jawab nida.Nida mengerat makanan yang dibeli nya dan bagi kepada lelaki tersebut."terima kasih dik"kata lelaki itu.
Kemudian nida pergi ke rakan-rakannya semula."we nida aku rasa lelaki tadi tu suka kat kau lah"kata afiqah.
"mana ada...dia cuma minta makanan sikit kat aku bukan minta couple"kata nida.
"yelah tu nida...entah-entah kau suka kat dia"kata syahirah."ish...Mana ada...
siapa cakap aku suka dia!"
jerit nida."takde siapa yang cakap tapi kami boleh nampak dari perbuatan yang kau buat tadi"kata wulan."ish korang ni mana ada..dah dia minta aku bagi lah"balas nida."dah lah tu....jom masuk kelas loceng dah bunyi"kata nadiah.
Nida terus jalan tanpa menunggu rakan-rakannya kerana tersinggung dengan kata-kata rakan-rakannya.
Sampai di kelas rakan-rakannya datang kepada nida untuk memujuk nida kerana meraka tahu yang nida ni cepat tersinggung dengan kata-kata gurauan meraka.
"assalamualaikum nida"kata wulan."nida kau masih merajuk lagi ke"kata syahirah."dah lah nida takyah nak merajuk lagi...
tak comel lah muka kau nanti"kata afiqah."betul tu nida....dah lah tu merajuk"
kata hajah."yelah-yelah aku dah tak merajuk lagi....puas hati korang"kata nida."puas dah"balas nadiah."pandai betul korang pujuk aku kan"kata nida."mestilah....
kitaorang dah muak dengan peragai merajuk kau ni"balas syahirah."betul tu....cakap sikit je merajuk"balas wulan.
"tu memang peragai kau kan nida"balas nadiah.
YOU ARE READING
tentang si ceplos
RomanceCeplos ialah seorang lelaki yang nida suka.Nida suka kat ceplos ni sebab dia seorang yang baik hati,pandai,kacak dan comel.Dia juga seorang lelaki yang soleh dan seorang yang suka tolong orang.Kenapa nida panggil dia CEPLOS?Pernah tengok cerita cepl...