Bab 6:tak kenal atau pura-pura tak kenal?

94 5 0
                                    

   Tahun ini kami tingkatan 1 dan nashrul and the gang tingkatan 3.Tahun ini aku dapat kawan baru iaitu Aiyah dan Hamsida.Benda pertama yang aku buat ialah cari kelas nashrul and the gang kat mana dan kelas apa pastu siasat pada mulanya mereka kelas mana dan kelas apa.
Aku dapat maklumat melalui majalah sekolah dan bantuan kawan-kawan aku ada yang aku dapat sendiri.
      Maklumat pertama yang aku dapati ialah kumpulan nashrul and the gang telah berpecah tak tahu kenapa tapi yang tinggal cuma nashrul dan amirul je tapi mereka masih berkawan.
Maklumat kedua nashrul dan amirul dapat kawan baru iaitu Haidir,Lutfil,
Hisyamuddin dan Aiman.
Maklumat ketiga aku dapati nashrul imam surau disekolah.Maklumat keempat aku dapati masa tingkatan 1 pada mulanya kelas B lepas peperiksaan awal tahun dia ditukarkan ke kelas A dan sejak itu dia terus kelas A tingkatan 1A 2A dan 3A pada tahun ini.Maklumat kelima aku dapati dia qari sekolah.
Maklumat keenam aku dapati dia johan katam alquran.
Maklumat ketujuh aku dapati dia ahli remaja masjid setiap kali ada majlis kat masjid dia mesti ada kalau takde majlis dia tetap datang masjid.
Maklumat kelapan aku dapati kadang-kadang dia jadi imam kat surau sekolah agama rendah.Buat masa ni tu je yang aku dapat.
    Beberapa hari kemudian,
aku terserempak dengan dia tapi dia buat tak tahu je macam tak kenal aku.Aku rasa pelik.Jadi aku rancang nak pura-pura terserempak dengan dia.Beberapa hari kemudian,aku tersempak nashrul kat depan kelas dia tapi dia buat tak tahu je.Aku pelik'dia ni memang tak kenal atau pura-pura tak kenal'bisik hati nida.
     Beberapa hari kemudian,
pihak sekolah telah mengadakan latihan kebakaran disekolah,masa tu aku ternampak nashrul and the new gang.Masa tu aku mulakan rancangan pura-pura aku.Aku saje pergi rapat kat nashrul tapi langkah aku tergugat dengan teguran nazliana."hoi nida kau buat apa tu"teguh nazliana.
Langkah aku terhenti dan terus pergi kat nazliana."apa aku nak tengok macam mana nak padamkan api tu je"
jawab nida."kau memang saje nak rapat dengan nashrul ye"
kata aisyah."mana ada aku tak perasan pun yang dia dekat dengan aku"jawab nida."emm...yelah nida"kata hamsida."entah-entah kau memang nak rapat dengan nashrul"kata hamsida lagi.
"ish...korang ni mana ada"
kata nida."lantak korang lah nak percaya ke tak aku tak paksa pun"kata nida lagi sambil tinggakkan mereka kat situ.'memang aku nak dekat dengan dia pun'jawab nida dalam hati.
    Beberapa hari kemudian pihak sekolah mengadakan pertandingan merentas desa dan aku tak sangka nashrul johan merentas desa.Masa lari aku ternampak dia lari dengan geng dia laju betul dorang lari seiring pula tu.
Beberapa bulan kemudian ujian peperiksaan awal tahun bermula dan aku dapat tempat ke-2 dalam kelas.
Keputusan nashrul aku tak tahu.Beberapa hari kemudian
pihak sekolah mengadakan pertandingan katam alquran dan seperti yang dijangkakan nashrul johan katam alquran dan amirul tempat ke-2.
Adalah beberapa hari beberapa bulan kemudian aku terserempak dengan nashrul tapi dia macam dah tak kenal aku pun.Walaupun dia macam tak kenal aku lagi tapi aku masih rasa suka lagi kat dia.Kenapa ye??

tentang si ceplosWhere stories live. Discover now