Bab 5:aku jadi pembuli

46 6 0
                                    

    Tahun ini nashrul and the gang dah masuk tingkatan 1 dan kami masuk darjah 5.
Walaupun nashrul anggap aku sebagai kawan tapi hati aku tak anggap dia sebagai kawan sebab aku suka dia.Semasa aku darjah 5
aku buat operation kat
tangan aku.
     Setahun kemudian,aku darjah 6 dan dia tingkatan 2. Selama 2 tahun kami berpisah tapi aku tetap rasa benda yang sama masih suka kat dia walaupun ada orang lain muncul dalam hidup aku.
       Sejak dia pergi ke sekolah menengah kami jadi pembuli mangsa buli kami ialah khairunnisa tapi kitaorang buli bukan belasah dia tapi cuma suruh dia ikut kata kami je.Sejak kami jadi pembuli juga afiqah dan hajah telah keluar dari kumpulan kami jadi yang tinggal cuma aku,wulan,
nadiah dengan syahirah dan dalam masa yang sama kami juga dapat kawan baru iaitu nazliana,ain dan alisa mereka juga jadi pembuli macam kitaorang.
      Pada minggu pertama kami sekolah semasa rehat kami nampak haikal jalan kaki balik dari sekolah.Kami teguh dia"haikal!!"jerit nida.Haikal pandang sini.
"we syahirah kirim salam
kat kau"jerit nida lagi.
Haikal tersenyum.
Syahirah pukul belakang
aku tanda malu.Kemudian ada benda yang panjang sebat punggung aku"aduii!!"jerit nida.Bila nida pusing belakang rupanya ustazah yang sebat aku guna rotan.
Terkejut aku.Terus nida masuk kelas.Haikal pula teruskan perjalanan selepas ternampak ustazah.
     Masuk je kelas aku marah syahirah"apahal kau tak bagi tahu aku yang ustazah ada kat belakang"marah nida.
"aku terkejut terus aku masuk kelas tak sempat nak panggil kau lah"jawab syahirah."alasan je"marah nida lagi.Ustazah masuk terus suruh kami semua keluar kemudian ustazah hukum kami dengan merotan kat tangan kami.Kesakitan kami.Kemudian ustazah suruh kami pergi kelas lain ke kelas lain dan cakap 'kami mengaku keluar dari kelas tanpa kebenaran ustazah dan telah mengganggu ketenteraman orang lain'.
Serius malu betul kitaorang
'nasib baik nashrul and the gang takde kat sini kalau ada buat malu je'bisik hati nida.
      Pada minggu terakhir kami disekolah pihak sekolah telah mengadakan hari qiamulai di sekolah khas untuk murid darjah 6 sahaja.
Kami semua pergi.Murid perempuan darjah 6 semua tidur di kelas atas dan murid lelaki tidur di kelas bawah.
Sebenarnya semua ustazah dah tahu tentang kes pembuli tu sebab pihak sekolah mengadakan hari qiamulai untuk mengetahui siapakah pembuli tersebut.Selama ini kami membuli secara senyap supaya ustazah-ustazah tak mengetahuinya namun khairunnisa mangsa buli kami telah memberi tahu ustazah tentang hal ini tapi dia tak bagitahu nama kami tu sebab pihak sekolah mengadakan hari qiamulai.
Hari qiamulai diadakan selama 3 hari.
     Pada hari pertama sesi pengenalan walaupun semua kami dah kenal.Semasa rehat aryn buli khairunnisa suruh basuhkan pinggan mangkuk ustazah terus marah dan anggap aryn pembuli yang buli khairunnisa.Lepas solat magrib ustazah suruh kami semua berkumpul didewan mengikut kumpulan yang dah ditetapkan oleh ustazah.
Lepas tu ustazah panggil khairunnisa untuk bagitahu siapa buli dia.Dia panggil aryn,nazliana,syahirah dan wulan je.Nama aku,nadiah,
alisa dan ain dia tak panggil.
Semasa sesi pengenalan ustazah ada bagi kami belon,
ustazah suruh khairunnisa guna belon tu dan baling
kat mereka yang buli khairunnisa sambil tu luahkan segala yang terpendam dihati sepanjang kami buli dia.Khairunnisa pun luahkan segalanya yang terpendam"kau tahu tak menderita aku korang buli aku macam ni kat rumah aku kena buat kerja rumah kat sekolah aku kena buat kerja korang menderita aku korang tahu tak"luah khairunnisa sambil menangis dan baling belon kearah mereka.Lepas dari itu kami dah tak jadi pembuli lagi tapi masih ada sifat pembuli.
     Pada hari terakhir sekolah wulan bagitahu kami yang dia nak pindah sekolah.Kami sedih kawan paling rapat dengan kami nak tinggalkan kami.Kami buat perjumpaan macam masa nashrul and the gang.Sebelum kami berpisah kami minta maaf sesama kami termasuk dengan khairunnisa.

tentang si ceplosWhere stories live. Discover now