#35

308 25 26
                                    

Yeni Fragman Analizi & Teoriler 2 

Evet arkadaşlar, nihayet bende bir şeyler yazma fırsatı buldum. Yeni fragmanı bugün izleyebildim ve İdil ile Derin'e katıldığım gibi birkaç farklı ayrıntı yüzünden farklı düşündüğüm kısımlar oldu. Öncelikle, medyaya eklediğim videonun, yani yeni fragmanımsı şeyin 0:05 saniyesinde kadraja giren görüntü dikkatimi çekti.

Görüntüde Mabel, Gizemli Kulübe diye tahmin ettiğim fakat tam görünmeyen bir mekanda (ki büyük ihtimalle benim tahminim doğru) tahta bir kasanın üstüne çıkmış, endişeli bir şekilde omzundan geriye doğru yanmakta olan bir ampule bakıyor. Burada dikkatimi çeken şey ampul ya da Gizemli Kulübe değil, burada dikkatimi çeken şey Mabel'ın tahta bir kutuya çıkmış olması.

Şimdi düşünün, neden yüksek bir yere çıkarsınız? Tabi ki, bir topluluğa seslenmek için. Bu tıpkı, kitabın başlarında (sanırım 4. bölümde) dediğim gibi Mabel'ın Gizmeli Kulübe'deki herkesi Bill ve çetesine karşı birlik olmak için moral ve azim konuşması yapması. Bu sahne sayesinde teorim daha da güçleniyor. Mabel, Gizemli Kulübe'deki cüceler, adamatorlar ve kasaba sakinlerini birlik olmak ve Bill'e direnmek için konuşma yapıyor. Ayrıca yine bir başka sahnede (bu başka bir fragman) Dipper ve Mabel Çoklu Ayı'nın kafasının üstüne çıkmış el ele ve gülümsüyorlar. Yani cesaret verici bir konuşma yapmışlar. Sonraki sahnede ise Gizmeli Kulübe'deki herkes coşkuyla elini kaldırmış ve neşeyle bağırıyor, yani konuşma işe yaramış.

BEN SİZE FRAGMAN ÇIKMADAN ÖNCE DEMİŞTİM! BEN DEMİŞTİM ÖYLE BİR SAHNE OLACAK DEMİŞTİM AZRA APLANIZ OLARAK DEMİŞTİM! 19. BÖLÜMDEN SONRA DİREKT OLARAK BUNU SÖYLEMİŞTİM!

Neyse, ikinci olarak, fragmanda Dipper ve Mabel'ın birlikte korkulu bir ifadeyle koştuğu bir kısım var. Koştukları yer büyük ihtimalle Bill'in piramidi, çünkü her tarafta bordo tuğlalar ve göz sembolleri var. Dipper ve Mabel'ın piramitte işi ne peki? Bunun cevabını da orada taş şeklinde hapsedilen kasabalıları ya da Ford amcayı kurtarmak olabileceğini düşünüyorum.

Üçüncü olarak dikkatimi çeken şey, yarasa gözlerden birinin Gizemli Kulübe'yi gözünden çıkan bir ışınla dışarıdan taraması, kontrol etmesi. Bu durumda anlıyoruz ki, kulübede saklanan topluluğun yeri belli olmuş durumda ve dışarı çıkmak zorundalar. Yine benim teorime göre olaylar şu şekilde gelişecek; Mabel insanları birlik olmaya çağırıp cesaret veriyor ve bu sırada yarasa göz dışarıdan kulübeyi taramaya başlıyor. Ampuller yanıyor, Mabel ampule bakıyor ve onları bulduklarını anlıyor.

Dördüncü olarak, tıpkı İdil ve Derin'in dediği gibi Pacifica, Adamator, Soos, Çoklu Ayı, Azimli Toby ve Wendy'nin üzgün göründüğü, ağladığı bir sahne var. Ama ben bu sahneden Dipper'a bir şey olduğunu düşünmüyorum. Neden derseniz, o sahnede Wendy'nin başında şapkası yok, bir kurdele var. Hatırlarsanız 19. bölümde de en son kafasında bir kurdele vardı. Fakat fragmanda sonraki sahnelerden birinde Wendy her zamanki avcı şapkasıyla çizilmiş ve yanında da Dipper ile Mabel var. Wendy şapkasını kaybetmişti. Demek ki Wendy şapkasını bulmuş ve yanında da Dipper ile Mabel var. Bildiğimiz Wendy şapkasını hiç çıkarmaz, eğer ikizler yaşarken şapkayı bulmuşsa neden yaralandıkları sahnede şapkası yok? (Ne kadar da dikkatli bir Mil Pines :D )

Ha, ama bu küçük ayrıntı sadece Dipper ve Mabel'ın henüz o sahneye kadar iyi oldukları anlamına gelir. Belki tam finalde ikisinden biri sağlam çıkmaz. (Daha önce de Mabel'a bir şey olacağına dair bir teori yazmıştım) Ve ayrıca milletin ağladığı o sahnede Stanley'e bir şey olmuş olabilir, ki zaten dizi boyunca hep Stanley'in öleceğine dair işaretler vardı. Ama benim teorim, Wendy ve şapkası sağolsun ağlamalı kısımda ağlanılan kişilerin ikizler olmadığı yönünde, gayet mantıklı bir teori.

Fragmanı izlemeye devam ettiğimde gördüğüm şey, 19. bölümü izlediğimden beri habire söylediğim Mabel'ın cesaret ve birlik konuşması teorisini daha da güçlendiriyor. Sahne, adamatorlardan birinin üzerinde Bill'in resmi olan bir boks çuvalını tutması ve Wendy'nin (o sırada şapkası yok, kurdelesi var) de bu çuvala yumruk atması. Evet, sanırım kasabalı canavarlar ve kasabalılar gerçekten Mabel'ın konuşması ile Bill'e karşı birleşiyor. (TEORİM ÇOK GÜÇLÜ!)

Evet bundan başka dikkatimi çeken şey yok. İdil ve Derin'in de dediği gibi Bill, Ford'u canlandırıyor ve fragmanında bir tasma takmış adama. (O tasmayı senin götüne sokucaz Bill bekle sen...)

İşte yeni bölüm fragman analizim ve düşünce ile teorilerim bu kadar. YouTube'a yeni videolar düşmesi dahilinde sizi bilgilendireceğiz, bizi takipte kalın.

Azra_Mars

Pufuduk_Kurukafa

DerinDemigod


-ᗩᘔᖇᗩ


Gravity Falls AlwaysHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin