Week later (vrijdag)
Pov Britt'Morgen' zeg ik en fiets naast Anouk 'hoe is het nu thuis?' 'wel oké alleen mijn moeder en Esther hebben ruzie omdat mijn moeder een groot huis wil en Esther en ik hier willen blijven' zeg ik en we gaan was sneller fietsen 'wil je niet weg dan?' 'nee ik ben daar op gegroeit' zeg ik en we fietsen het schoolplein op 'dat is waar' zegt Anouk en ik zet mijn fiets in de fietsen stalling 'hey' zegt Wout en zet zijn fiets naast de mijne 'hey' zeggen Anouk en ik tegelijk 'Remco' gilt Anouk en rent naar Remco 'Remco' doet Wout Anouk na terwijl die naast mij loopt 'oehh' roepen een paar meiden op het schoolplein en ik zie Anouk en Remco zoenen 'ze hebben al een paar dagen en elke keer weer zegt iedereen "oehh" ' zegt Wout en ik moet lachen 'kom we gaan naar binnen' zeg ik en loop richting de deur.
'Britt en Wout kunnen jullie even komen?' vraagt mevrouw Noordam 'hoezo?' vraag ik en ga op de tafel achter mij zitten 'van de tafel af en naar voren komen en snel' zegt mevrouw Noordam streng 'ja Britt snel' fluistert Remco terwijl mevrouw Noordam wat op het bord schrijft 'ga maar weer zitten de les is voorbij' zegt mevrouw Noordam 'dan mogen we toch weg?' vraagt Wout en iedereen moet lachen 'nee nog niet helemaal, dit was een kwestie van jullie vriendschap of jullie het aan durfte omdat je niet wist wat jullie moesten doen...' zegt mevrouw Noordam en praat nog zo een paar minuten verder 'nu mogen jullie gaan' zegt mevrouw Noordam en ik loop weg.
15.00
'Hey Britt wacht' roept Anouk als ik naar mijn fiets loop 'meiden wacht' roept Remco en rent op ons af 'wat?' vraag ik als ik mijn fiets van slot haal 'owh eigenlijk alleen Anouk' zegt Remco en loopt naar Anouk 'doei' roep ik en fiets weg 'Britt wacht' roept Anouk nog maar ik fiets weg 'Britt wacht' hoor ik Anouk roepen en zie der achter mij fietsen, ik open mijn tas en pak snel mijn oortjes.
15.15
'Hey lieverd' zegt mijn moeder als ik de deur dichy gooi 'hallo' zeg ik en loop naar de woonkamer 'pingg' doet mijn mobiel en ik pak hem en ontgrendel hem:
Noukje❤️: hey
15.30
Noukje❤️: kom negeer mij nou niet
15.40
Ik: ik heb geen zin in dit gezeik als jij met Remco wil afspreken zeg dat dan
Zeg ik en sluit mijn mobiel.'Wie appte jou zoveel?' vraagt mijn moeder en geeft mij een glas cola 'owh niemand' zeg ik en drink wat van mijn cola 'hoe gaat het met je cijfers?' 'wel oké hoezo?' 'lieverd dat wil ik gewoon weten als moeder' zegt mijn moeder en loopt naar de keuken 'vanavond moet je volleyballen en morgen moet je turnles geven' 'ja maar turnles is maar 1 uurtje' zeg ik en loop naar mijn kamer 'waar is mijn sportbroekje?' 'in je kast' zegt mijn moeder en ik open mijn kast, als ik alles heb loop ik naar de badkamer en maak een selfie *media* ik open instagram en schrijf erbij "dont look down" en klik op verzenden.
19.00
'Ben thuis' roept Esther door de kamer 'waarom heb jij helemaal niks laten horen?' vraagt mijn moeder boos 'omdat jij anders weer komt opzoeken' zegt Esther en loopt weg 'jij komt nu terug ik ben het zat' roept mijn moeder boos en ik trek mijn schoenen aan 'ik ga voetballen' zeg ik en loop snel weg 'Britt tempo' roept Jenna 'kom eraan Jenna' roep ik vanaf de 4de etage 'jemig nog langzamer' zegt Jenna als ik naast haar sta met mijn fiets 'ja sorry oke we gaan' zeg ik en begin met fietsen 'hoe was het op school?' 'goed hoor jij zit nu toch in Utrecht?' 'jepp' 'waarom daar we wonen in Amsterdam' 'mijn vader' zegt Jenna en we fietsen een padje in.
19.15
'Dames tempo' roept onze trainer door de kleedkamer heen 'kom we gaan' zeg ik tegen Jenna en er lopen een paar meiden achter ons aan 'daar moeten Remco en Wout precies naast ons' zegt Jenna en we lopen snel het veld op 'hey' roept Wout en ik zwaai verlegen naar hem 'we gaan beginnen beetje opletten' zegt onze trainer 'eerst opwarmen tien minuten' zegt de trainer en we beginnen met de opwarming 'volgens mij is die een beetje gestresst' fluister ik naar Jenna en Jenna moet lachen 'meiden jullie moeten aan de kant' zegt de trainer en ik en Jenna rennen naar de kant 'Jenna ik ben zo terug' zeg ik en ren naar de kantine 'hallo Jett?' 'hey Britt' zegt Jett en ik loop naar hem toe 'wil je 1 keer mee werken met een grapje?' 'vooruit wat?' vraagt Jett.
20.00
'Wat heb je dan geregeld?' vraagt Jenna voor de zoveelste keer 'Jen dat zie je zo wel' zeg ik en we mogen het veld op 'wees blij volgende keer praten onder de warming up is niet slim' roept de trainer 'hoelaat zijn we klaar?' '15 minuten nog beetje tempo' roept de trainer en ik pak de bal af 'tempo Esza' roep ik als geintje en Esza moet lachen 'meiden geen potje lachen het is voetbal' roept de trainer 'ja-haa' gillen Esza en ik terug 'nou kom op een be...wat stelt dit voor' roept de trainer boos als de sprinklers aan zijn gegaan 'wohoo' gil ik en ren over het voetbalveld 'wie deed dit?' 'misschien is de timer eerder ingesteld' gilt een meisje uit het team 'jongens feestje hiernaast' hoor ik iemand roepen en zie het jongens team op ons veld af rennen 'kom op gozer feest' roepen ze tegen de trainer en ik zie Wout rennen 'Jenna?' 'Jenna?' gil ik maar krijg geen reactie terug 'die komt nog wel' zegt Wout die voor mij staat 'hey' zeg ik en loop naar achter 'allemaal van het veld af' schreeuwt onze trainer en we lopen er snel van af 'Jenna?' 'O mijn God.'
JE LEEST
Badboy and badgirl
Teen Fiction1 badboy en 1 badgirl in 1 school. 2 personen die botsen, botsen in liefde of botsen in ruzie? Dat lees je in dit boek Hoogste rang: #20 populair tienerfictie #18 ruzie