Pov Britt
10.00'Hey zussie' roept Esther en springt op mijn bed 'hoelaat was je thuis?' '2 uur ofzo' zegt Esther en pakt haar mobiel 'Esther keuken nu' zegt mijn moeder streng 'waar was jij ik maakte mij helemaal ongerust' zegt mijn moeder en ik stap uit bed 'ik was gewoon met vrienden' zegt Esther en ik hoor haar zuchten 'Esther ik zeg het niet nog eens, je gaat met de verkeerdes om' zegt mijn moeder en ik pak een joggingsbroek en een shirt 'Ton komt vanavond' zegt mijn moeder en ik loop naar de keuken 'hoelaat dan ben ik weg' zegt Esther en ik smeer een broodje met pasta '3 uur' zegt mijn moeder en drinkt wat van haar thee 'ben om 2 uur weg' 'nee jij blijft je gaat hem maar is accepteren' roept ze boos 'kappen nu jullie zijn een stelletje kleuters' roep ik en loop naar de gang en loop naar buiten gooi de deur dicht en loop snel naar beneden, waar moet ik heen? Anouk? nee nog ruzie Remco? nee iell Wout? ja denk ik bijmijzelf en loop naar mijn fiets.
'Tringg' doet de bel als ik er op druk 'hoi is Wout thuis?' vraag ik aan de vrouw die ik gister ook zag 'ja 2de kamer' zegt de moeder van Wout en loopt weer weg 'klop klop' doe ik op de deur en hij word gelijk open getrokken 'hey Britt wat doe jij hier?' vraagt Wout en kijkt mij verbaasd aan 'kom binnen' zegt Wout en ik ga op zijn bed zitten 'waarom ben je hier?' 'nou gister zei jij dat ik altijd kon komen en mijn moeder en zus hadden weer ruzie' zeg ik en frummel wat aan mijn shirt 'heb je het niet koud zonder jas?' 'beetje' zeg ik en Wout strommelt naar zijn kast 'hier trek deze maar aan' zegt Wout en gooit een trui naar mij 'omdraaien' zeg ik en Wout draait zich om met zijn bureau stoel 'dankje' zeg ik en hij gaat naast mij zitten 'wil je slapen?' 'euhm hoeft niet hoor' 'jawel ga maar slapen ik ga alleen naast je zitten' zegt Wout en ik ga onder zijn dekens liggen.
Pov Wout
12.00Britt ligt nu al een uurtje tegen mij aan te slapen en ik wil niet weg gaan want straks word ze wakker 'lieverd ik kom binnen' zegt mijn moeder en doet de deur open 'je vriendin?' 'nou, nee soortvan' zeg ik en mijn moeder legt wat in mijn kast 'wil je wat eten?' 'een bolletje met kip' zeg ik en mijn moeder knikt en loopt weg, ik pak mijn mobiel en ontgrendel hem open insta en zie een foto van Remco *media* er staat bij "1e week samen #love" ik scroll weer verder en kom bij dezelfde foto van Anouk uit er staat bij "one week together #happy" ik sluit insta af en grendel mijn mobiel weer.
15.00
'Hey' zegt Britt slaperig en ik zie dat ze haar ogen opent 'lekker geslapen?' 'heerlijk' zegt Britt en gaat wat rechter op liggen 'hoelang zit je er nu al?' 'vanaf 11 uur' zeg ik en stap uit bed 'doe nou voorzichtig' zegt Britt en gaat op haar knieën zitten 'jaja' zeg ik en pak mijn krukken 'jezus' zegt Britt en kijkt op haar mobiel 'wat?' '15 gemiste oproepen' zegt Britt en ik ga in mijn bureau stoel zitten 'je woont best dicht bij mij' zegt Britt en loopt mijn balkon op 'ja alleen wij wonen in een iets duurdere flat' zeg ik en loop met krukken naar Britt toe 'dit uitzicht is echt mooi' zegt Britt en ze doet mijn trui uit 'wat doe je?' 'een t-shirt aan heb het warm het is lente' zegt Britt en ik moet lachen 'hoi ik ben Britt' zegt Britt tegen mijn moeder en geeft haar een hand 'hoi Wilma' zegt mijn moeder en loopt naar de keuken 'willen jullie wat drinken?' 'doe mij maar een cola en Britt?' 'owh cola alsjeblieft' zegt Britt en gaat zitten 'Britt moet je een broodje?' 'owh nee hoor' 'tuurlijk wel je moet wel blijven eten' zegt mijn moeder en pakt een broodje uit de koelkast 'met ham' zeg mijn moeder en geeft hem aan Britt 'ik ga zo weer naar huis hoor' zegt Britt 'nee hoeft niet je mag wel blijven best gezellig' zeg ik en mijn vader komt binnen 'jongen' zegt mijn vader en aait over mijn haar 'hallo Wim' 'hallo Britt' zegt Britt en ze geven elkaar een hand.
'Ga je mee?' 'wat gaan we doen?' 'playstation' 'dat kan ik niet' 'dan leer ik het je wel' 'oké' zegt Britt en we lopen richting de woonkamer 'ga je het nog goed maken met Anouk?' 'nee' zegt Britt en ik probeer te scoren 'je bent best wel goed' zeg ik en Britt scoort bij mij 'ja ach' zegt Britt en gooit haar haar naar achter 'er komt een nieuw meisje in de klas' zegt Britt en ik scoor bij Britt 'owh hoe heet ze?' 'Jenna' 'dat meisje van voetbal?' 'jep' zegt Britt en ik maak een overtreding 'hoe kan jij zo rustig blijven?' 'gewoon het is niet heel mijn leven en ik win met gemak van jou' zeg ik en drink wat van mijn drinken 'owhhh gescoort' zegt Britt en gaat met haar gezicht voor mijn gezicht 'gescoort' roep ik en kus Britt snel op haar mond 'je bedoelt dat je mij hebt gescoort?' 'jep' 'daar heb je nog lang niet gedaan' zegt Britt en gaat met haar knieën omhoog zitten.
'Britt, Wout eten' roept mijn moeder en ik sta op 'krukken' zegt Britt en ik pak mijn krukken 'moeder' zeg ik en loop naar de keuken 'wat eten we?' 'mijn omas recept voor Lasange' zegt mijn moeder en ik naast mijn vader zitten 'wauw het is echt heel lekker' zegt Britt en eet nog een hapje 'hoelang hebben jullie al?' 'wat hebben?' vraagt Britt en ik stik in mijn eten 'sorry' zeg ik en drink wat van mijn water 'we hebben niks pap' zeg ik en eet verder.
JE LEEST
Badboy and badgirl
Teen Fiction1 badboy en 1 badgirl in 1 school. 2 personen die botsen, botsen in liefde of botsen in ruzie? Dat lees je in dit boek Hoogste rang: #20 populair tienerfictie #18 ruzie