Pov Britt
2 maanden verder
7.30'Britt uit bed nu' roept mijn moeder voor de 20ste keer 'ja-ha' roep ik terug en pak al mijn moed en gooi mijn benen uit bed, sta op en loop naar mijn kast 'ben thuis' roept Ton terwijl ik mijn kleren aantrek *media* 'had je nachtdienst?' vraag ik als ik de keuken in loop 'ja moest invallen' zet Ton en ik eet mijn broodje op 'pingg' doet mijn mobiel en ik pak hem uit mijn zak, ontgrendel hem en open whatsapp:
Woutje❤️: hey bæ ❤️
Ik: heyy 💋
Woutje❤️: samen fietsen?
Ik: ik haal wel Jenn op is dat goed?
Woutje❤️: ja is goed
Zegt Wout en ik open een nieuw bericht:
Ik: Jenn, Wout en ik halen je op 💋
Jenn👭: okii is goed 💋
Zegt Jenna nog en ik sluit whatsapp.9.00
'Wout en Britt ophouden' roept meneer van Galsveld en ik kijk op naar zijn boze gezicht 'ja-ja' zeg ik en ga op 2 poten naar achter 'een stoel hebben er 4' zegt meneer van Galsveld en schrijft iets op het bord 'ja Galsje' zeg ik en ga weer normaal zitten 'ga je maar melden' zegt van Galsveld rustig maar geïrriteerd 'jezus' fluister ik en pak mijn boeken 'succes' fluister Wout en ik geef hem een knipoog en loop naar de deur 'doegg' gil ik en gooi de deur dicht 'klop klop' doe ik op de deur als ik bij de directeur ben 'binnen' zegt de directeur en ik loop naar binnen 'dag mevrouw Reuze alweer? 2e keer deze week' zegt de directeur en ik ga op de stoel zitten 'dat klopt' zeg ik en ze typt wat in 'welke les had je?' 'eco' 'van Galsveld?' 'ja' 'je bent hier om 3 uur, ga maar weer terug' zegt de directeur en ik sta op.
'Noa en Emy klaar met dat gepraat' zegt meneer van Galsveld en ik gooi de deur open 'wat moet jij hier?' 'ik mag weer terug komen' zeg ik en ga naast Wout zitten 'welcome back' zegt Wout en ik moet glimlachen 'was het leuk zonder mij?' vraag ik aan Jenna die naast Jorge zit 'super' zeg Jenna lachend 'jullie mogen gaan huiswerk opdracht 4 en 6' roept meneer van Galsveld en ik pak mijn tas 'waarom geeft hij altijd de grote opdrachten?' vraagt Jorge en ik loop naar mijn kluisje 'hey kunnen we praten?' 'sorry te druk' zeg ik en loop weg van Anouk 'Britt 5 minuten' zegt Anouk en ik blijf stil staan 'Anouk nee jij koos voor Remco dus liet je mij achter, nu het uit is wil je wel weer vriendjes worden zeker?' vraag ik boos en ik ga naast Wout lopen 'waar gaan jullie heen op vakantie?' 'Spanje' 'ik France' 'ik niet' zeg ik en Wout slaat een arm om mij heen 'naja misschien' zeg ik en Jenna kijkt mij verbaasd aan 'mijn vader wil dat ik 3 weken naar Amerika ga' zeg ik en pak mijn lunch 'leuk toch?' 'ja en we gaan dan een rondreis' zeg ik en eet wat van mijn chocolade reep 'Amerika netjes geregeld' zegt Jorge en Josh komt erbij zitten 'schoonheid' zegt Josh en slaat Wouts arm weg en gooit die van hem erover 'pardon?' vraag ik en sla zijn arm weg 'kan ook op je kont hoor' zgt Josh en wilt naar mijn kont toe gaan maar Wout houd hem tegen 'oprotten' zegt Wout en Josh loopt weg 'Noa kom' zeg ik als Noa naar een plekje zoekt 'dankje' zegt Noa en eet wat van haar broodje.
'Tekenen' zeg ik en Jenna loopt naar haar kluisje 'Noa kan jij goed tekenen?' 'owh een beetje' zegt Noa verlegen 'No kom' zegt Sander en Noa loopt naar hem toe 'wat is er?' 'ik wil gewoon bij mijn vriendin lopen' 'waarom heeft zij met die gozer hij is één en al slecht' fluistert Jenna en Sander trekt Noa naar zich toe 'mensen Noa moet van hem af zijn' 'nee hij pest haar weg 100 procent' zegt Jorge en ik zie Noa bang kijken 'ze kijkt bang naar haar vriendje' zeg ik en iedereen kijkt naar Noa 'het is niet goed maar we kunnen niks doen, kom we gaan anders komen we te laat' zegt Jorge en we lopen snel naar tekenen 'Britt kunnen we 2 seconden praten' '1 minuut krijg je' zeg ik en Anouk kijkt verbaasd 'het begint nu' zeg ik 'oke luister ik wil je vertellen waarom dit gesprek maar daar heb ik geen tijd voor, kunnen we weer een kee praten of afspreken' 'stop' zeg ik en loop weg 'geef jij geen antwoord meer?' 'heb je niet gezegd' zeg ik en ga aan de tafel zitten 'wauw Noa dit is prachtig' zeg ik en bekijk haar tekening.
15.00
'Hey Britt afspreken?' vraagt Noa 'ja is goed' zeg ik en pak mijn jas uit mijn kluisje 'oké ik wil echt een nieuwe fiets' zeg ik en schop tegen mijn fiets 'waar gaan jullie?' 'bij Noa' zeg ik en ik loop naast Noa 'ik woon hier 5 minuten vandaan, mijn vader wil je wel thuis brengen' zegt Noa en Wout en Jenna fietsen weg 'doegg' zeg ik en we zwaaien hun uit 'ik ren wel even' zeg ik en Noa pakt mijn tas 'daar naar links' zegt Noa en ik ga de bocht om 'Noa welk huis?' 'nummer 6' zegt Noa en ik ren naar nummer 6 'loop maar achterom' roept Noa en ik loop achterom 'wil je de poort open doen?' vraagt Noa en geeft mij een sleutel 'een sleutel?' 'mijn ouders zijn veilig' zegt Noa en ik maakt de poort open 'na u' zeg ik en hou de poort voor Noa open 'moet die opslot?' 'ja' zegt Noa en zet haar fiets in een schuurtje 'alsjeblieft' zeg ik en geef haar de sleutel 'dankje' zegt Noa en opent met een andere sleutel de achterdeur 'ben thuis, heb een vriendin meegenomen' roept Noa 'achterdeur op slot' roept een vrouwenstem 'willen jullie taart?' 'ja lekker' zeg Noa en hangt haar jas op 'hang maar op' zegt Noa en ik hang mijn jas op 'schoenen uit' roept de vrouwenstem weer 'dat wil mijn moeder' zegt Noa en ik trek mijn schoenen uit 'hallo ik ben Isla de moeder van Noa' 'hallo ik ben Britt een vriendin van Noa' zeg ik en schud Isla een hand.
JE LEEST
Badboy and badgirl
Teen Fiction1 badboy en 1 badgirl in 1 school. 2 personen die botsen, botsen in liefde of botsen in ruzie? Dat lees je in dit boek Hoogste rang: #20 populair tienerfictie #18 ruzie