27 BİLGİLER

15 0 0
                                    

- İnsan beyni oldukça fazla enerji üretir. Uyuyan bir beyin 25 watt'lık bir ampulü çalıştırabilir.

-Doğal sabit diskimiz olan beyin, 1000 ile 2.5 milyon arasında müzik konserini depolayabilir. Aralığın bu kadar geniş olmasının nedeni bazı insanların bu konuda çok daha yetenekli olmasından ileri geliyor. Ek olarak, bazı bilim insanları insan beyninin sonsuz sayıda bilgiyi depolayabileceğini iddia ediyor.

-İnsan beynindeki gliyal hücrelerin sayısının, nöronların sayısından en az 10 kat daha fazla olduğu düşünülüyor. 20 yıl öncesine kadar gliyal hücreleri yalnızca nöronları bir arada tutan hücreler olarak görülüyordu fakat günümüzde bu hücrelerin karmaşık düşüncelerde önemli payı olduğu biliniyor.

-Ölümünden 40 yıl sonra, Ulusal Sağlık Örgütü'nün araştırmacıları tarafından incelendiğinde, Einstein'ın beyninde sıradışı bir miktarda astrosit (bir çeşit gliyal hücre) bulunduğu anlaşıldı.

-Teorik fizikçilerin teorisine göre beynin boyutu bir farklılık yaratmıyor. Örneğin Einstein'ın beyni 1.21 kilo ağırlığındaydı, ortalamadan bir hayli düşük.

-Aslında beynimiz evrim sürecinde sürekli küçüldü (hala küçülmekte) ve bu esnada verimliliği de arttı.

- İnsan beyninde sinir uyarılarını ileten aksonlar 160.000 kilometre uzunluğunda. Yani dünyanın etrafında dört tur atabilir.

-İnsan beyninde ağrı alıcısı bulunmaz ve bu yüzden beyin ameliyatları hasta kendindeyken yapılabilmekte.

- Beynin prefrontal korteksi oldukça elastiktir ve böylece herhangi bir zarar durumunda oldukça önemli olan ön lob korunmaktadır.

-Beynin ön lobu oldukça dayanıklı olmasına rağmen, geri kalan kısmı çok narindir. Küçük bir zarar bile ölümcül olabilir.

- Bunun nedeni insan beyninin önden arkaya doğru gelişmiş olmasıdır. Solunum gibi, yaşam için gerekli olan süreçleri kontrol eden yaşlı beyin bölümleri, sonradan gelişmiş bölümlere göre daha güçsüzdür.

-Aslında insanlar yarım beyin ile yaşayabilir.

- Fakat beynin bazı bölgelerinin çalışmaması oldukça sıradışı sonuçlar doğurabilir. Örneğin bir kadının, beynin duygu kontrolü sağlayan kısmı olan amigdalası alındığında, bu kadın beklenmedik bir şekilde aşırı derecede empati yeteneği geliştirmişti. Bu anlamda insan beyninin gizemi hala çözülmüş değil.

-Uzmanlara göre 'doku' oldukça önemli ve farklılığa sebep oluyor. Gyri olarak bilinen beyin kırışıklıkları hafızamızda veri depolamamıza ve düşünce üreten nöronların hareket etmesine olanak sağlıyor.

-Meditasyon yapmak beyinde bulunan kırışıklıkları arttırıyor. Yıllar süren bir meditasyon sonucunda, odaklanma ve duygu kontrolü gibi yeteneklerinizi geliştiren gyri miktarını arttırabilirsiniz.

İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin