16 BİLGİLER

22 0 0
                                    

Havacılıktan siyasete, kadın haklarından bilime ipleri ele alan kadınlar birçok ilklere imza atarak dünya üzerinde büyük değişikliklere kapı açtılar. İşte dünyayı değiştiren o kadınlardan bazıları;

-Maud Stevens Wagner

1900'lü yılların başında Amerika'daki bilinen ilk ve tek kadın dövme sanatçısı. Bu mesleği erkeklerin tekelinden çıkararak bir ilk olmayı başaran isimlerden bir tanesi.

-Ellen O'Neal

Dünyanın ilk profesyonel kaykaycısı. Ellen O'Neal 70'li yılların harika bir serbest stil kaykaycısıydı.

-Elspeth Beard

Dünyanın etrafını motosikletle dolaşan ilk İngiliz kadın. Yolculuk 3 yıl sürdü ve bu süre zarfında 77250 km yol aldı.

-Bertha Von Suttner

Nobel Barış Ödülü alan ilk kadın. Suttner aynı zamanda ilk kadın barış aktivisti olarak da biliniyor.

-Valentina Tereshkova

Uzaya çıkan ilk kadın ve ilk sivildir.

-Sabiha Gökçen

Türkiye'nin ilk kadın pilotlarından birisi ve dünyanın ilk kadın savaş uçağı pilotudur. Uçuş kariyeri boyunca 8.000 saat civarı uçuş gerçekleştirdi; bunlardan otuz ikisi muharebe görevi idi.

- Elisa Leonida

Dünyanın ilk kadın mühendisi.

-Ameila Earhart

1928'de Atlas Okyanusu'nu yolcu olarak geçen ilk kadın olarak ün kazandı. 20-21 Mayıs 1932'de tek başına Newfoundland'dan İrlanda'ya uçarak Atlas Okyanusu'nu geçti. ABD'yi baştan başa geçtiği uçuşundan sonra, Ocak 1935'te, Newfoundland-İrlanda arasındaki mesafeden daha uzun olan Hawaii-California arasını yine tek başına uçan ilk kişi oldu.

-Gertrude Caroline Ederle

1926 yılında, Manş Tüneli'ni yüzerek geçen ilk kadın oldu.

-Isadora Duncan

Müziğin bağımsız yorumuna dayanan özgün üslubuyla modern dansın temellerini atan ilk kadın dansçı.

-Maria Tereda De Filippis

İlk kadın Formula 1 pilotu. İtalyan sürücü 1958 yılında üç yarışa çıkmış, Spa'da 10. olmayı başarmıştır.


İlginç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin