Altın Mikrofon

313 20 5
                                    

                    Algı Yönetimi
Hitabet ve güzel konuşma insanlık tarihi ile yaşıttır. Günümüzde insanlar kaba kuvvetle değil ikna ile konuları değerlendirmekte adeta nükleer silahların yerini söz söyleme ve karşıdakinin fikrini yönetme konusuna odaklanmıştır . buna da algı yönetimi denir.

İkna, bir şahıs veya kitleyi yönlendirmek kontrol etmek ve istendik davranışlara sevk etmek açısından önemlidir . Bugün insanlar hem bireysel hemde  kitlesel anlamda ikna ile harekete geçirilebilmektedir bu ise bu işin nasıl yapılacağının bilinmesi ile alakalıdır . Burada özellikle hitabet, güzel konuşma , ikna sanatıyla alakalı kitap özetlerini paylaştıktan sonra  mutfak bölümümüzde pratik yapmak suretiyle teorik bilgilerimizi pratik hale getirmenin yollarını da çalışmış olacağız ilgili arkadaşlara başarılar dilerim .

İletişimin amacı ;
Toplumsal amacı ; Bireylerin bazı ortak yaşantıları paylaşmaları , toplumsal rollerin öğretilmesi, aktarılmasıdır .

Bireysel amacı ; İnsanın kendini anlatabilmesi yeni bilgi ve beceriler kazanabilmesidir.

İletisimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar .
*yönlendirmek emir vermek,
*uyarmak gözdağı vermek ,
*eleştirmek, suçlamak , yargılamak ,
*alay etmek,
*öğüt , çözüm önerisi ,
*ortak dil bulamamak.

Altın Mikrofon Hitabet AkademisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin