1-Ateistler dindarlardan iyi veya kötü her konuda biraz daha özgürdür.Mesela İslam'a göre içki içmek sağlığa zararlı olduğundan yasaktır ama ateist bir insan buna çok fazla dikkat etmeyebilir çünkü bunu emreden dine inanmaz.
2-Ateistlerle dindarlar arasında garip bir tezatlık vardır.Dinin emirleri her zaman kötü değildir bazen iyi örnekleri de bulunur.Örneğin her din dolandırıcılığın kötü olduğu konusunda hemfikirdir.Ateist bir insan korkacak bir şeyi olmadığından dolandırıcılık yapabilir ama dindar bir insan yapamaz,tabi ki bu teorik düşünce.Oysa ki din adamı geçinenler ateistlerden çok daha fazla dolandırıcılık yaparlar.Hepsi için geçerli değil ama çoğunluk böyle.Suudi prensinin 3,5 ton uyuşturucuyla yakalanması gibi.
3-Her ateist din düşmanı değildir fakat her dindar dinine yüzde yüz inanıyorsa ateizm düşmanıdır.Sebebine geleceksek din ateizme bir şey kaybettirmez,herkesin ideolojisi kendinedir ve bir insan ateist veya dindar olduğu için kötü biri değildir.Fakat din için aynı şeyi söyleyemeyiz.Çünkü kutsal kitaplarda inananlara bizi öldürmeleri,yok etmeleri,bizden dost edinmemeleri emrolunur.
4-Muhammed peygamberin "İlim Çinde dahi olsa gidip alınız." diye bir hadisi vardır.Fakat bu peygamberin ümmetinin kendisiyle aynı fikirde olduğunu söyleyemeyiz çünkü bilimadamlarının yüzde sekseni ateisttir.Tabi buna istisnalar da var örneğin geçmişteki müslümanların bilime çok katkısı vardır İbni Sina,El Razi,Meryem vb.
5-Din sığınma ihtiyacından doğmuştur.Bilindiği gibi dinlerin ortaya çıktığı zamanlarda teknoloji gelişmemişti Avrupa bataklık içindeydi Doğu ilerlese de tam gelmesi gereken yerde değildi.İnsanoğlu teknolojiyle yapabileceklerinin sınırlarını keşfetti ve çerçevesini genişletti bugün Ateizm vb. düşünce akımlarının popülerleşmesinin sebebi insanoğlunun artık eski sığınma ihtiyacını hissetmemesidir.Ve buna bağlı olarak ayakta durabilen dinler yaşama devam ederken bazıları da tıpkı Paganizm gibi kaybolacak.Örneğin günümüzde insanlar haklarının farkına varmaya başladığı için Hindu dini ve Kast sistemi eski popülerliğini yitirmekte.
6-Bilindiği üzere din dogmatiktir yani değişmezdir.Ve doğanın felsefesi ise "Değişmeyen tek şey değişimdir." Buna binayen kutsal kitapların değiştirilmiş olması yüksek bir ihtimaldir.Belki eskiden daha iyiydi ya da kötüydü bunu bilemeyiz ama ben kutsal kitapların (hepsi) bir şekilde değiştirildiğini düşünüyorum.Çünkü her birinin içinde çok fazla tezatlık var.
7-Her dindarın kötü olabileceği algısı ya da her ateistin kötü olabileceği algısı değiştirilmelidir.Bir dindar bir ateistten ya da bir ateist bir dindardan kötü olabilir.
NOT:Bu kitabı yazarken dinler içinden İslama daha fazla hitap ettiğim söylenmiş.Doğrudur hepsine hitap etmeye çalışıyorum ama yetiştiğim yerdeki çoğunluk müslüman.Eğer başka bir din çoğunlukta olsaydı ona hitap ederdim.Yine de dikkat etmeye çalışacağım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ateizm ve Dinler
RandomBu kitabı yazmaktaki amacım Ateizmi tanıtmak ve dinler ile ilgili gerçekleri göz önüne sermek.Küfredecek olanların baştan okumaması rica olunur.İnsan gibi tartışacak olanlara kapım açıktır.Dilediğinizce okuyup yorumlayabilirsiniz.