TAEYEON POV
No wonder dia tak suruh kitorang naik benda tu . Aku rasa bersalah kat dia , inikah dikatakan kawan ? Aku ni terlalu ikut apa yang hati aku nak ke ?
" Sica , its ok . You can cry as long as you want " kata Suho yang sedang memeluk Jessica saat ini . Takut sangat ke dia naik benda tu ? Sekarang ni kami berada di luar taman tema , banyak polis dan juga ambulance yang datang ke sini untuk membantu mangsa-mangsa .
" Thats why aku tak suruh korang naik benda tu ! Kalau korang naik dah sah-sah korang mati hari ni ! Aku tak nak kehilangan korang faham tak ?! " jerit Jessica dan sekarang kami menjadi pusat perhatian orang ramai . No ! Sica , please dont cry again . Aku tak tahan kalau nampak kau nagis macam tu .
" Aku dah tak ada siapa-siapa lagi kat atas muka bumi ni , yang aku ada korang je . Kalau korang dah tak ada , siapa yang akan stay dengan aku ? " tanya Jessica sayu . Yang lain sudah pun mengeluarkan air mata termasuk aku sekali . Aku berjalan mendekatinya dan memeluknya erat " Im sorry Sica " kataku sayu kepadanya . Aku menagis semahu-mahunya .
Dia membalas pelukanku , aku mengusap air matanya yang jatuh dari kelopak matanya " Thank sebab halang kami awal-awal " kataku . Dia hanga menganggukkan kepalanya . Aku memegang tangannya dan membawanya pergi dari situ .
SKIP
" So , hari ni kita tak payah susah-susah nak keluarkan duit sebab hari ni member baru spend kita ! " jerit Chorong kesukaan . Kalau pasal makan , nombor satu semua . Tapi , kalah bab pelajaran semua nombor dua
" Honey , behave yourself " kata Minhyuk kepada Chorong membuatkan kami semua ketawa . Baru Minhyuk tahu perangai Chorong sebenarnya macam mana . Haha ! Tu lah , selama ni asyik nak backup sayang dia je .
" Sica , awak nak makan apa ? " tanya Suho pula . Jessica tersenyum " Pilih je lah mana-mana saya makan , tapi saya tak nak yang ada timun " kata Jessica sambil memuncungkan mulutnya . Ya , dia tak suka makan timun . Jessica cakap timun berbau dan kalau dia makan boleh buat dia muntah .
" Ya , she hate it so much Suho " kata Seola sambil tersenyum lalu disambut dengan tawa yang lain . Suho ? Jessica ? Theres something between them . Serasi je aku tengok . Kalah dorang dua ni bercinta , dah sah-sah meletuo sekolah tu . Ye lah , ramai lelaki yang cuba nak dapatkan Jessica , tapi Kris yang dapat . Sama juga seperti Suho .
NANA POV
" Nana ! Nana ! " jerit Raina dari jauh memanggil namaku . Apa pula dia nak ni ? Rindu lah tu sebab dah 2 minggu aku tak masuk sekolah " Apa ? " tanyaku sebaik sahaja dia berhenti di sebelahku " Rugi tau kau tak datang sekolah " kata Raina dengan senyuman lebarnya " Rugi ? Buat apa aku nak rugi ? Tak ada apa-apa pun kag sekolah tu " kataku sambil membaguskan rambutku yang ditiup angin .
" Kau tahu tak , sekolah kita ada murid baru dari Kanada ? " tanya Raina kepadaku . Murid baru ? Dari Kanada ? " No . Lelaki ke perempuan ? " tanyaku pula kali ini " Lelaki . Handsome tahu tak and dia sekelas dengan kita " Kata Raina menerangkan kepadaku . Wow ! Kira aku ada chance lah kali ni " Dia duduk dengan siapa ? Dengan aku kan ? " tanyaku excited . Raina mengeluh berat " Bukan dengan kau tapi dengan Jessica " What ?! Jessica ? Ihh , kenapa perempuan tu juga yang kacau hidup aku .
" Dah lah , jom kita makan . Kau cerita kat aku pasal lelaki tu nanti " kataku membawanya masuk ke kedai makan yang berhampiran dengan kami . Kami mengambil tempat duduk di sebelah kawan-kawan Jessica ? Ihh , apasal dia ada kat sini ?
" Oh my god Nana ! " kata Raina . Dah macam kena sampuk aku tengok " Kau ni dah kenapa ? " tanyaku kepada Raina " Tu lah budak baru tu . Yang duduk bersebelahan dengan Jessica tu " kata Raina sambil menudingkan jari ke arag mereka . Aku melihat ke arah mereka . Wow ! Handsome juga orangnya . Tapi buat apa dia dengan Jessica kat situ ?
YOU ARE READING
[OG] 🌸 Why Must Him | Malay Fanfiction ♡ 왜 그를해야 하느냐 ♡
Teen FictionKahwin secara paksa ? Tapi , kali ini bukan orang tua yang atur . Tetapi , apabila rakan sendiri terpaksa meminta pertolongan dari dirinya . Rasa bersalah mengelilingi dirinya . Terpaksa menerima lelaki itu sebagai suaminya pada usia yang masih muda