AUTHOR POV
2 bulan kemudian ...
" Sica kau jangan lupa , kalau kau kat sana , rajin-rajin lah kau call kitorang supaya kau tak lupakan kitorang . Mana lah tahu kau lupakan kitorang nanti " kata Bona mengingatkan Jessica supaya rajin-rajin menelofonnya dan Eunseo bila berada di sana .
" Kau janganlah risau . Aku janji yang aku takkan korang walau sikit pun . Aku akan call korang sampai korang bosan " kata Jessica sambil ketawa . Bona dan Eunseo memandangnya tajam .
" Jangan lah cakap macam tu , kalau betul-betul korang bosan dengan kau , kau juga yang susah nanti " kata Eunseo laly mencubit pipi Jessica . Jessica mengadu kesakitan . Suka sangat cubit orang .
' Perhatian kepada para penumpang , sebentar lagi penerbangan ke California akan dimulakan . Sila bersedia sebelum penerbangan dimulakan ' Bona dan Eunseo mengeluh berat . Jessica hanya tersenyum . " Sica , omma dan appa pergi dulu . Jangan lambat tau " kata ibu angkatnya . Jessica mengangguk .
" Kau call kitorang kalau dah sampai nanti tau . Jangan lupa sudah " kata Eunseo lagi . Jessica tidak mampu menahan air matanya lagi , dengan serta merta air matanya meluncur keluar . Bona dan Eunseo memeluknya dan cuba menenangkannya .
" Dah , baik kau pergi . Nanti tertinggal flight pula " kata Bona menyuruhnya pergi . Jessica mengangguk dan membawa beg bagasinya masuk ke dalam " Till we meet again guys ! " Jerit Jessica dari dalam
SKIP
" Bona , aku bosan lah bila dah tak ada Jessica . Aku tak sangka yang dia dah pergi California hari ni . Weii , kalau lah tiba-tiba ada orang cari dia , macam mana ? " tanya Eunseo kepada Bona lalu meminum mocha hangatnya itu . " Cakap je lah yang kita tak tahu dia pergi mana , dia kan tak suruh kita bagitahu orang lain " balas Bona lalu menyuapkan kek red velvet masuk ke dalam mulutnya .
" Hai guys ! " kata seorang lelaki yang tiba-tiba sahaja muncul di hadapan mereka . Eunseo dan Bona memusingkan kepala dan menelan air liur semula " Err , hai Suho " kata mereka berdua serentak . Suho menarik salah satu bangku di situ " Ermm , berdua je ke ? " tanya Suho " Ye lah , takkan lah ada orang lain yang awak nampak " jawab Bona menyindir .
" Tak selalunya korang dengan Sica kan , tapi tak nampak pula dia . Dia pergi mana ? " tanya Suho membuatkan Bona dan Eunseo berpandangan antara satu sama lain " Err , kitorang tak tahu dia pergi mana . Lepas je exam tu , dia dah tak ada jumpa kitorang . Kitorang pergi rumah dia pun tak ada orang " kata Eunseo yang terpaksa berbohong " Saya ada nak cakap sikit dengan dia tentang perasaan saya kat dia " tambah Suho lagi lalu melepaskan keluhan .
" Perasaan kau kat dia ? Tapi , bukan kau dah ada Nana sekarang ? " tanya Bona mengerutkan dahinya . Ye lah , dah ada Nana kan , buat apa dia nak cari Jessica . Apa pula muslihat dia kali ni ?
" Sebenarnya , saya dengan Nana tak ada apa-apa hubungan pun , dia je yang tiba-tiba umumkan kat satu sekolah yang kitorang dua ni bercinta . Haih , pelik betul rupanya masih ada orang macam tu kan " kata Suho menerangkan kepada Bona dan Eunseo . Mereka berdua mengangguk .
SUHO POV
" Okay , yang kitorang tahu , lepas 4 tahun dia stay kat sana , dia akan balik ke sini semula . Tapi tak tahu lah kalau betul " kata Bona tiba-tiba . 4 tahun ? Lama memang lama , tapi aku sanggup tunggu kau selama 4 tahun " Kau jangan risau , kalau dia dah balik , mungkin kitorang akan bagitahu kau " kata Eunseo pula lalu mengeluarkan telefonnya dari poket jacket hitamnya itu .
YOU ARE READING
[OG] 🌸 Why Must Him | Malay Fanfiction ♡ 왜 그를해야 하느냐 ♡
Teen FictionKahwin secara paksa ? Tapi , kali ini bukan orang tua yang atur . Tetapi , apabila rakan sendiri terpaksa meminta pertolongan dari dirinya . Rasa bersalah mengelilingi dirinya . Terpaksa menerima lelaki itu sebagai suaminya pada usia yang masih muda