"Assalamualaikum mama , papa . Korang sihat ?? Isyha balik bila ? Hrm .. Kena tanya Iman dulu .. Ni ha , ma pa , maaf sesangat tau sebab Isyha tanya . Erm .. Nama doktor yang rawat kakak dulu apa ? Dan , dia ada anak tak ? Apa ? Mama tak ingat ? Papa ? Ingat ? Alaa dua dua tak ingat . Hmm tak apalah . Kat hospital mana eak kakak kena rawat dulu ?? Oh okey , terima kasih mama papa ! Sayang korang ! Assalamualaikum . ", lantas Isyha mematikan talian . Dia segera berlari anak mendapatkan Iman .
Kelihatan seperti Iman sedang berbual dengan seseorang ditelefon .
Ah biarlah .
"Iman , jomlah siap . Isyha dah tahu apa nama hospital tu ..", Isyha menggoncang tubuh Iman yang terbongkang tidur mengalahkan anak dara tu .
Ok tipu je .
" Ermm 5 minutes please .. I'm tired .. ", ceh ber'speaking'an pulak dia .. Haihlah anak dara .. Eh haihlah anak jantan .. Isyha pon tak cam kau ..
Tiba tiba idea nakal muncul bagaikan mentol diatas kepala Isyha . Dia mendekatkan muka ke telinga Iman dan meniup angin perlahan . Tapi tulah , busuk pula telinga Iman ni .
" Argh ! Hantu !! ", jerit Iman menarik rambut Isyha . Deii Amma Appa ! Bikin keguguran rambut sajaa laaa .
" Oooo mak kau opocot prett prett ! ", apakah .. Wei apa kau ingat ada orang berak ke apa ni Isyha ? Adoii . Iman dah melayang jauh di suatu sudut dah . Isyha dah tergolek golek macam ayam golek .
" Ish ! Dari masaalah kecil dah jadi besar . Tengok dah macam tukang pecah dah bilik ni ! Wargh !! Siapa pulak nak kemas .. Huhuhuhuuhuu ", Yes . Bilik mereka bagaikan tempat perlupusan sampah . Tapi ada satu je masalahnya , bau wangi lah pula . Eh Iman kan busuk . Sesuai lah tuu ..
"Ok , macam ni . Aku pergi mandi , kau kemas . Ok ? Cun ? Byee !! Love you sayangg !! ", Iman melambai Isyha sambil dia menuju kearah bilik mandi . Waduhh . Haihh .. Dah nasib . SERVES YOU RIGHT ISYHAA !
Puih suara setan mana pula muncul tu . S.P.O.I.L.I.N.G. me ajaa dongg . Ergh !
Usai mandi Iman menyiapkan dirinya bagaikan anak raja . Dia ingin membalas dendam kembali terhadap Isyha tentang perkara tadi . Nama je ' sweet seventeen ' tapi .. Erm .. Dah lah . Tapi nak buat apa eak ?? Hmm .. Haa ! MUAHAHAHAHAHAHA .
Iman berpura - pura telah membunuh diri . Dia mengambil pisau , sirap , dan sedikit daging ayam . Oh tak lupa juga pen untuk menghias kan nyaa . Dia melukis seperti terdapat luka di pergelangan tangannya dan menuang sedikit sirap .
Lantas dia meletakkan daging ayam itu di luka 'olok olok'nya tadi . Kemudian tangannya yang kosong memegang pisau dan akhir sekali ! Berlakon mati . HAHAHAHAHAH . Dia mengagak bahawa Isyha akan bernangis tak berlagu disisinya manakala dia tergelak bagai cik Ponti hahahah . Ok readers sekalian , nak kena kan kawan silalah buat begini ye . Tapi pastikan dia tak ada sakit jantung , kencing manis ke kencing masam and what ever jelah dulu ye . Huhu .
" Huh , Isyha dah sampai . Time to have a suprise yahh Isyha ! ", Iman membaringkan dirinya di belakang kerusi meja makan supaya Isyha perasan akan dirinya semasa sedang membasuh tangan . Apabila Isyha sampai sahaja dia hanya tergelak kecil .
" Dah lah Iman oii . Apa kau pikir aku tak tahu ? Hahahahaha . Lawak lah . ", Isyha menggelakan Iman sambil mengemas ngemas kembali bahan bahan prank yang tidak menjadi itu tadi . Iman memuncungkan mulutnya segera mengemas badannya kembali .
*******************************
" Erm confirm ke ni Isyha ? ", soal Iman sebaik saja memasuki perkarangan sebuah hospital yang agak besar berbanding rumahnya . Ceh dah nama pon hospital mestilah besar . Apalah kau ni Iman .
YOU ARE READING
! Mr. Singa VS Mrs. Cerewet !
RomanceKisah Nur Alisyha Sofea dipaksa kahwin dengan Akmal Syazril Hilman ketika umur mereka 16 tahun ! Iman dengan sikap ego tinggi melangitnya a.k.a. Mr. Singa sangat membenci Isyha yang di a.k.a Mrs. Cerewet kerana dia sangat cerewet mengalahkan perempu...