Sıramda oturmuş Hale Hanımın gelmesini bekliyorum. Zaten kırk yılın başı ona sürpriz yapmıştım ama kendisi ortalıkta yoktu. Ve sürprizim emin olun muhteşemdi. Çünkü BFF'lik bunu gösterir.
"Ben geldiiim!" Diyip kafama çantayı geçirirdi.
"Allah belanı versin nerde kaldın? Kök saldım burada. Al hediyen." Diyip burnunun dibine doğru uzattım.
"Ne koydun lan içine?" Dedi şüpheli bir şekilde. E kızda haklı yani 13 senelik dostluğumuzda doğum günleri dışında ilk defa hediye almışım.
"Ya açta bak işte" Tek kalını kaldırıp bana baktı. Ama sonra Allah'tan açmaya başladı.
Ne tepki verecek acaba Halemiz sksnnsns.
"Beğendin mi?"
"Cidden mi?"
"Beğendin mi kız? Hale?"
"Hayır yani cidden mi?"
Ciddiyetlik bir yana ona bir paket ped ve kırmızı bir külot almıştım. Malum gününde ablası!
"Beğenmedin mi lan?"
Sahte bir gülücükle " kaçsan iyi olur bebeğim" dedi.
Ve ben son hız depar attım. Tam okuldan çıkıyordum ki
Yakışıklı bir çocuk önümü kesip- şaka şaka güvenlikçi durdurdu.
"Nereye bakalım küçük hanım?"
"Şeye, ıııı, şeye.. Hah! Tuvalete"
Sıçtım, sıvadım yetmedi badana yaptım.
"Tuvalet bu tarafta değil" deyip arkamda kalan okulu gösterdi. Arkama baktığında Haleyle aramda 10 adım olduğunu gördüm. Bu sefer tam tersi yönde okulun arkasına doğru koşmaya başladım. Fakat duyduğum seslerle sabit bir şekilde durdum ve görünmeyecek bir yere saklandım. Hale beni gördü. Tam koşuyordu ki ona elimle o tarafı gösterdim ve sus işareti yapıp yanıma gelmesini söyledim ki Allah'tan anladı embesil. O da yanıma yavaşça geldi ve saklandı.
"Ne oluyor?" Fısıldadı.
"Şuraya bak!" Dedim. İki erkeğin olduğu tarafı gösterirken. İkiside bir şeyler tartışıyor gibiydiler. Ve bir adım atsak bizi görebilirlerdi. Kelimeleri zar zor seçebiliyordum.
'Sakın...evet yapmalıyız....saçmalama... Asıl sen....tamam....anlaştık....öyle olsun.......sonra....görüşeceğiz......salak'
Bunlar gibi kelimeler duyuyorduk. Haleyle birbirimize bakıp sırıttık. Ve o sırada zil çaldı.
"Hadi Ece yürü" dedi benim BFF'm ve sınıfa geçtik. Niye mi sırıttık? Aslında bir sebebi yok. Biz ne zaman önemli bir şey duysak birbirimize bakıp sırıtırız. Malız değil mi? Bu da önemli bir konuşmaydı belli ki. Yoksa kim okulun arkasında konuşsun ki?
....
Sınıfa girdiğimizde Haleye aldığım kırmızı külot Akın'ın kafasındaydı.
Ne!!? AKIN'IN KAFASINDA KIRMIZI KÜLOT VAR!!!
Aniden Haleye döndüm. o ise kahkahalarla gülüyordu.
"Bu ne lan?!" Dedim.
"İstedi bende verdim." Dedi kahkahalarının arasından. TANRIM! Burnunda da ped asılıydı! Ne biçim sınıf lan burası! İçeriye aniden hoca girince bu sefer bende güldüm. Akın ise öylece kalakalmıştı yavrucak. Hoca Fizikçiydi. Yani Hülya Hoca.Kısacası biz ona Sinirli Bebe deriz.
"HERKES YERİNE! AKIN BU NE? SANA KAÇ DEFA DAHA DİYECEĞİM ADAM OL DİYE,YÜRÜ MÜDÜRÜN ODASINA!! AYNEN BU KILIĞINLA!!" Diye bağırdı (cırladı) ve Akın'ı kulağından tutup müdürün yanına bizzat kendisi götürdü. Biz mi? Biz ise Sinirli Bebe çıkar çıkmaz geri kahkahalara boğulduk. O sırada içeriye iki tane bebelac girdi. What!?!?!
Hemen Haleye döndüm o ise pörtlemiş gözlerle bana bakıyordu. Bu arka bahçede konuşan kişilerdi. Biz Haleyle ayrı ayrı oturuyoruz. O orta sıranın en arkasında Bense köşe sıranın en arkasında. İkimizde tek oturuyoruz. Hocalar saolsun. Her neyse. Tek boş yer bizim yanımızdı diyemeyeceğim çünkü sınıfta tam 8 tane boş yer vardı. Bu bebelaclardan birisi -ne hikmetse- benim yanıma oturdu, diğeri ise Halenin yanına. Sınıftaki hiçkimse bebelacları görmemişti çünkü herkes kendi işiyle ilgileniyordu.
"Selam ben Deniz."
"Ben de Ece memnun oldum" dedim en şirin halimle.
"Şey biz yeni geldik de, ders boş mu?" Dedi.
Gülerek " öyle görünüyor" dedim.
Ah hadi ama sizlerde çok şirin değil miyim?
ah evet evet Bencede çok şirinim.
Tamam ya övmeyin yeter.
"İyi misin? Daldın gittin"
"Ha! Evet evet iyiyim"
Ha mı? Tamam şirin Değilim.
Güldü. Ben ise Haleye bakıyordum. O sırada zil çaldı ve içeri Akın girdi. Sırıtıyordu şerefsiz. Beni ve yanımdakini görünce hemen yerine oturdu yani önüme. Ve arkasını döndü.
"Kim bu?" Dedi bana dönerek.
"Deniz yeni gelmiş. Deni bu Akın, Akın bu Deniz" dedim kısa bir tanışma faslıyla
"Sevgilin mi?" Dedi Deniz.
Tam bir şey diyecektim ki Akın güldü ve " yok ya o benim BFF'm ben ise onun ikinci BFF'siyim" dedi. E doğru diyo o benim ikinci BFF'm.
"Anladım." Dedi gülerek.
"Şşt. Noldu lan müdürün odasında?"
"Ya kanka bu sinirli bebe dedi ki ben sınıfa girer girmez Akın Bey bu haldeydi müdür bey! Atın bunu okuldan, uzaklaştırın bunu dedi. Ben de dedim ki ya hocam yanlış anladınız ben uyuyordum arkadaşlardan biri yapmış tam kalktım o sırada siz geldiniz dedim hadi lan ordan dedi bu sefer de bu sinirli bebe. Tabii bizim saf müdür tabii ki bana inandı biliyor meslektaşının ne mal olduğunu dedi ki tamam oğlum bir daha olmaz inşallah hadi git teneffüsünü yap!"
"Oha" dedim. Saniyesinde senaryo kurmuş çocuk ya.
"Adamsın lan Akın"
"Tabii kızım ne sandın sen beni." Dedi.
Güldüm bende napim?
"Okul çıkışında gel bir yerlere gidelim. Haleyi de çağır. Siz de gelmek ister misiniz" deyip Denize döndü Akın. "Aslında olabilir" dedi ne Zaman geldiğini farketmediğim ve adının Cem olduğunu öğrendiğim çocuk.
"Tamam olur o Zaman okul çıkışında sokağın sonundaki kafede?" Dedi yine ne zaman geldiğini farketmediğim Hale. "Tamam" dedim yine ne Zaman geldiğini farketmedim sesimle sjsjsjss.
•••••••••
Son, umarım beğenmişsinizdir. Bu arada karakter bulamıyorum yardımcı olursanız sevinirim bulan mesaj atsın by!