De eerste keer..

8 1 0
                                    

Ik stapte op mijn fiets. 'Doei mam,' riep ik. 'Doei lieverd, ik ben rond vier uur thuis dus je bent alleen als je thuiskomt,' riep ze terug. 'Veel succes' 'Dank je,' zei ik terug. Ik fietste snel naar het afspreekpunt. Iedereen was er al. 'Jezus Geas, jij kan ook nooit op tijd komen hé,' riep tys. 'Sorry mijn wekker was kapot,' zei ik. 'Nou ja laten we maar gaan fietsen, want ik heb geen zin in om me te melden bij de rector.' We fietsten luid kletsend naar school. 'Hé Geas, wat heb jij gedaan dit weekend?' 'Oh niks bijzonders. Ik heb gewoon een blauwe Messi van 95 gepackt bij Fifa,' zei ik alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. 'Sirieus,' riepen ze allemaal tegelijk. 'Die is zo zeldzaam dat je hem eens in de 5000 packs vind! Waarom bof jij altijd,' vroeg Finn. 'Ik zou het niet weten,' zei ik. 'Potverdorie nou ga ik al helemaal van je verliezen Zaterdag,' riep tys. 'Sorry,' zei ik. 'Geintje, ik heb toch Ronaldo,' tys. 'Nou ik zou maar niet al te zeker zijn van je overwinning,' riep ik terug. We kwamen op school aan en zetten onze fietsen in het fietsenrek. We liepen de school in en gingen naar ons kluisje. 'Maar waarom ga je niet gewoon je coins opmaken voor die packs?' vroeg sven aan tys. 'Ik heb al genoeg goede spelers,' zei hij. 'Jongens laten we ons even op bio concentreren, ja,' zei finn. 'Ik heb mijn huiswerk niet gemaakt, van wie kan ik het overschrijven?' Terwijl we naar het lokaal liepen bood sven aan dat het van hem wel overgeschreven kon worden. We liepen het lokaal in en de leraar was er al. 'Daar gaat je plan,' fluisterde tys tegen finn. We moesten heel hard lachen.

In de pauze liepen we naar de kantine. Ik keek of ik Ruben kon vinden, (Even voor de duidelijkheid Ruben is Geas beste vriend) maar hij was nergens te bekennen. 'Ik moet even naar de wc,' zei ik tegen mijn vrienden. Ik liep naar de wc en ging een hokje binnen. 'Je weet echt niet wat je te wachten staat hé,' hoorde ik achter me. Ik draaide me met een ruk om. Niemand. 'Je kunt maar beter op je hoede zijn,' hoorde ik weer. Deze keer kwam het van links. En daar stond hij. De schaduw. Met niets of niemand die de schaduw maakte. 'Je gaat alles verliezen. Je gaat niks meer voorstellen.'

De SchaduwenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu