Dizi
İmdb Puanı: (Heroes)7,7/10 - (Heroes Reborn) 7,1/10 – (Ortalama) 7,4/10
Konusu: Farklı yerlerde, farklı hayatlar yaşayan bir grup yetenekli insanın bir araya gelme hikayesi. Dizinin başlangıcında tüm karakterlerimiz ayrı hayatlar yaşıyordu. Çoğunun güçleri yeni yeni ortaya çıkıyordu ve karakterlerimiz bu yeni özelliklere, yeteneklere adapte olmaya çalışıyordu. Kimisi uçabilirken, kimisi iyileşebiliyordu. Kimisi ise ikinci bir kişilikle baş etmeye çalışıyordu. Hayatlarına bir anlam aradıkları sırada kötü karakterimiz Syler ortaya çıktı. Ve zamanın efendisi Hero Nakamura, Peter Petrelli'ye bir mesaj getirdi. "Amigo kızı kurtar, Dünya'yı kurtar." Ve böylece hepsinin hayatları bir anlam buldu. Amigo kızı kurtarmalıydılar. Bu uğurda başka yerlerden ortak bir noktada birleştiler. Amigo kızı kurtardılar. Ve kahramanlar *heroes* olarak asıl mücadelerine başladılar. Kendi hayatlarından feragat ederek Dünya'yı kurtarmak için kolları sıvadılar.
Maalesef bu dizi reytinglereden dolayı yarım kaldı. Ve bu dizinin bitiminden tam 6 yıl sonra bir devam dizisi yapıldı. Heroes Reborn. Tabiki Heroes'un her zamanki mantığı Dünya'yı kurtarmaktı. Ve bu dizde konuyu oradan devraldı.
Güya bir devam dizisiydi ama olayın orijinal Heroes'la hiçbir ilgisi yoktu. Eskiden kalan sadece bir iki karakter vardı. Tamamen alakasız ilerliyordu. Sanki yetenekleri olan insanları anlatan başka bir dizi gibi. Sadece bir yerde Heroes'a gönderme yapılmıştı. O da finali. Heroes'un finalinde baş karakterimiz olan Clarie, yetenekleri olan insanların varlığını dünyaya açıklıyordu. Heroes Reborn ise bu olaydan sonra 'evrillerin' *yetenekleri olan insanlar* neler yaptığını anlatıyordu. Bu benim için gayet sıkıcı bir gidişattı. Ta ki sezonun ortalarına kadar. Sezonun ortalarında. Uzay ve zamanın efendisi Hero Nakamura'nın ortaya çıkmasıyla her şey değişti. Hero, Noha Bennet'ı alarak geçmişe gitti. Geçmişte evrillerin bulunduğu bir şenlikte bir patlama yaşanmış ve bunu bir evrilin yaptığı düşünülmüştü. Bu nedenle evrillerden nefret ediliyordu. Hero ve Noha işte tam o patlamanın olduğu güne gittiler. Ve o bölüm eski Heroes'la olan bağ kuruldu. Heroes'un baş rolü Clarie Bennet'ın o gün öldüğünü biliyorduk. Ama nasıl? Cevabı şu. Doğumda. Heroes Reborn'un iki baş rolü. Clarie Bennet'ın çocuklarıydı. Ve böylece dizi benim için anlam kazandı.
Konudan fazlasıyla bahsettik. Konu o zamana göre gayet iyiydi. Böyle konuların henüz yükselişte olmadığı bir dönemde büyük bir cesaret. Peki bu konuyu nasıl işlemişlerdi? Gayet iyi. Hiçbir sorun yoktu. Bu konuyu bana aktarmayı başaramıyorlar, anlayamıyorum dediğim hiç olmadı. Dizi çok hızlı bir şekilde akıp gidiyordu. Özellikle ben dizi zaten bittikten sonra izleyen biri olarak Heroes'un nasıl bittiğini anlayamadım bile. Bitmesi benim için tam anlamıyla bir hayal kırıklığıydı. Ben bu diziyi bitirdikten 2 yıl sonra Heroes Reborn'un çıkacağı duyuruldu. Fazlasıyla heyecanlandım. Heroes Reborn nihayet çıktığında ise üzülerek söylemem gerekiyo ki kesinlikle Heroes'da ki akıcılığa sahip değildi.
Görselliğe ise kötü diyemem ama size kesinlikle bir görsel şölen vermek için yapılmamıştı. Zamanına göre iyi efektleri olmasına rağmen. Öyle bir sahne çekelim ki insanlar gözlerini alamasın diye yapılmış bir dizi değildi. Dizide konuya ağırlık verilmişti ve görselliğin harika olması istenmemişti. Buradan sakın kötü olduğu kanaatini getirmeyin. Değildi. Kötü bir görüntüsü yoktu. Sadece aşırı görsel efektler kullanılmamıştı. Heroes Reborn'da ki bir sahne hariç. Heroes akıcılık konusunda ve diğer bir çok konuda Heroes Reborn'dan iyiyken. Reborn'da görsellikl konusunda Heroes'dan iyiydi.
Heroes'un finali hakkında yapabileceğim çok bir yorum yok. Zaten yarım bitmişti. Heroes Reborn'un fianli bir şey hariç harikaydı. Bize evrillerin çağrıldıklarında her zaman orada olacaklarını anlatan bir konuşmayla gayet güzel bir final yapmıştı ki açık uçlu bırakmak için araya bir konu da sıkıştırverdiler. Sırf zamanı gelirse devam edebilmesi için. Bence bunu yapmasalardı çok daha iyiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Film ve Dizi Yorumları
أدب الهواةBurada sizlerle izlediğim dizi ve filmlerle ilgili görüşlerimi paylaşacağım...