Gelincik 1.Bölüm

95.6K 2K 563
                                    

Her Peri Masalı Mükemmel değildir.

Yetişkin içerik.

**********

Gelincik 1. kitap

1.BÖLÜM

Dil verdiğimiz yâre nigah-ı gazabından

Tasrihe mecal olmadı ima ederek geçtik...

(Gönül verdiğimiz yâre, hışım dolu bakışından derdimizi

açıklamaya mecal olmadı. İma ederek geçtik...)

*****

Gerçekten bunu yapmak istiyor muydu? Önündeki azgın karanlık sulara baktı. Ayaklarının dibinde diz çökmüş yengesi o kadar çok titriyordu ki, bağlı bilekleri kucağında sanki zıplıyordu. Salim Ağa, sol göğsüne yumruk yemiş gibi sendeledi. İçi yanıyordu. Düştüğü bu duruma lanet okudu. Kahretsin hepsi yengesinin suçuydu. Metresi olmayı kabul etseydi, istediği şehirde ona ve yeğenine ev açardı. Ama o ne yaptı; kasabaya yeni gelmiş yaşlı bir adamın orospusu olmayı tercih etti. Pis fahişe! Sonuçlarına da katlanmak zorundaydı. Önceden hazırlamış olduğu içi taş dolu çuvalı, elleri titreyerek yengesinin ince ayak bileklerine iple sıkıca bağladı.

"Lütfen istediğin neyse yaparım! " Kadının ağzından kelimeler hıçkırıklarla birlikte boğuk boğuk çıkıyordu. Salim Ağa ölmüş ağabeyinin karısına baktı. Buz mavisi gözleri ışık gibi yanıyor, köyde hoş karşılanmayan kırmızı turuncu saçları rüzgârla savruluyordu. İlk gördüğü an da vurulmuştu ağabeyinin karısına. Önceleri kendini tutabiliyordu ama bazı geceler ağabeyinin odasından gelen sesleri kapı önünde dinlerken, beylik silahıyla içeri girmemek için zor zapt ederdi kendisini. Parçalara ayrılırdı sanki. Çok sevdiği ağabeyinin zamansız ölümüne, memnun bile olmuştu. Yengesine olan aşkı kara sevdaya dönüştüğünde teklifini yapmıştı. Yeğenine ve kendisine sunduğu bütün imkânları iğrenerek reddetmişti Lena...Yüzüne bakmak zor gelince suya doğru çevirdi kadını. Şimdi sadece omuzlarından tutup iteklemek kalmıştı fakat yapmakta zorlanıyordu. Sık sazlıklarda ki hışırtılar ve sert rüzgâr havayı ürkütücü bir sesle dolduruyorlardı. Salim Ağa sıkışan kalbini eliyle ovaladı. Çok sevmişti Lena'yı.

"Bunu sen istedin! " Sesi zor çıkıyordu. Böyle olsun istemezdi ama madem kendisini istemiyordu başkasının da olamazdı!

"Lütfen kızım için lütfen!" Genç kadın gözlerini kapatmış içinden kelime -i şahadet getiriyor, bir yandan da Müslüman olmadan önce mensup olduğu dinden bildiği tüm duaları okuyordu.

"Yüce Tanrım lütfen kızımı koru. Benim düştüğüm durumlara düşmesin." Artık her an suya atılmayı bekliyordu. Ayaklarına bağlanmış taş dolu çuvalla, kurtulması söz konusu bile değildi. Son saniyelerini iki dinden bildiği dualarla geçirdi.

"Azra!" Kızını son bir kez dahi göstermemişlerdi bile.

"Ona iyi bakacağım." Salim Ağa'nın sözlerine karşılık genç kadın ağlamak ve gülmek arası bir ses çıkardı. " Ahmet ölürken de ona, bize iyi bakacağın sözünü vermiştin." Omuzlarından sıkıca tutulduğunu hissedince, sonunun geldiğini anladı. Her an suya atılacağını bilmek ve ölmek genç kadının tüm bedenini korkuyla titretti. Tüm gücüyle bağırdı.

"Tanrı'nın laneti üstünde olsun. Bana yaşattığın her acı, sana kat kat çaresizlik olsun! Ama ölme acı içinde kıvran!" Lena ağlamaklı sesiyle bağırırken çok ilerde sazlıklarda saklanan, Balıkçı Deli Veysel iliklerine kadar ürperdi. Deniz kızı kadar güzeldi, Salim Ağa'nın önünde diz çökmüş kadın. Lena ağır çuvalla derin sulara gömülürken, çıkardığı çığlık Salim Ağayı sarstı. Yengesinin bedduası sakalına kadar tüm vücudunu diken diken etmişti. Soğuk ayazlı bir gece olmasına rağmen, göğsünden boğazına doğru alev topu gibi bir sıcaklık dağıldı. Bitmişti işte! Yengesini infaz etmişti. Boğazından hırlamayla karışık bir hıçkırık yükseldi. Koskoca Salim Ağa, dizlerinin üzerine çöktü ve sevdiği kadının ardından saatlerce çocuklar gibi ağladı. Diğer tarafta Deli Veysel'de ağlamaya başladı. İki gün sonra kadını sudan çıkarmasını söylemişti Salim Ağa. Keşke şimdi çıkarmasını söyleseydi. Kötüydü işte Salim Ağa ama yine de ağa daha iyi bilirdi, belki iki güne kadar yaşardı kadın! Deniz kızına benziyordu belki ölmezdi ama eli bağlıydı. Balıkçı Veysel kocaman bedeniyle hıçkırarak ağladı. İçinden safça, kadının iki gün daha yaşaması için dua etti.

Gelincik  ve Aşk'sın Sen 2. Baskı yakında. Yüzleşme yakında raflarda.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin