"Perhh sedap gile bau..masak ape?". Jungkook sergah jin dari belakang. Jin goreng sesuatu.
"Nasi goreng, kimbap and paling special udang goreng". Jin buat muke bangge sambil angkat kening.
"Special gile breakfast hari ni..sedapnye". Jungkook jilat bawah bibir die.
"Taetae kan nak balik daegu jap lagi. Saje je buat special sket". Jungkook hanya angguk dan muncung kan mulut die.
**************************
"Woahh mashitta! Gomawo hyung". V suapkan kimbap dalam mulut die. Jin senyum nampak gigi die. Die happy tengok v makan berselera. Dah lame die tak tengok v makan macam tu."Taehyung-ah brape lame kau cuti kat sane?". Rapmon tanye.
"Tak tau la. Waeyo?".
"Tanye je. Cuti la brape lame pun. Aku tak kisah. Tapi make sure kau betul2 sihat baru balik semule kat sini. Arasso?".
"Nae..gomawo..Jimin ikut aku sekali eah? Teman aku". Jimin baru nak suap sup dalam mulut die tapi tak kesampaian bile v cakap mcm tu. Sentak die.
"Eo?? Tibe2 je..emm boleh je tapi kene tunggu aku pack barang dulu la. Tak cakap semalam".
"Hehe mian". V sengih tak bersalh.
Lepas habis je makan, Jimin terus naik bilik dan kemas barang2 die. Sebelum die keluar die terpandang gambar eunjin dekat sebelah katil die. Die sentuh gambar tu dengan jari die sambil senyum. Dari rambut sampai lah ke bibir gadis tu. Seakan akan gadis tu ade kat depan die.
*********
"Dah sampai sane nanti jangan lupe call kitorang". Jhope pegang bahu v."Hati2 tau". Kali ni suga plak tepuk bahu die. V hanya angguk dan senyum. Die sebak sebenarnye sebab member2 die caring pasal die. Tak lame lepas tu jimin turun dan masukkan bagasi die dalam kereta.
"Ok jom. Nanti lambat plak nak sampai". Jimin betul kan cap die. V turut je.
"Hyung..". Baru je v nak bukak pintu tibe2 die rase ade orang pegang bahu die. Terus die toleh.
"Jungkookie". Terus Jungkook peluk die. V balas balik. Lepas tu die shake hand dengan Jimin then die peluk. Jimin tepuk belakang die."Ok. Kitorang gerak dulu. Annyeong". Semua bts lambaikan tangan diorang sampai la Jimin dan v hilang dari pandangan.
S K I P
"Ahhhh...best nye kat sini. Sejuk". Jimin geliat depan pintu. Pagi tu memang nyaman. Dari semalam lagi diorang sampai tapi lewat petang.
Tibe2 badan Jimin tertolak ke depan sebab die rase ade org sepak punggung die. Die pusing belakang.
"Yaaa!! Asal kau sepak aku?!".
"Aku menyampah tengok buntut kau dari tadi lagi. Tu je. Hehe mian". V buat smile rectangle die. Jimin buat rolling eyes. Jimin perhati je v pakai kasut die.
"Nak pegi mane ni??".
"Jalan2. Dah lame aku tak tengok kmpung ni".
"Nak ikut!!".
***************************
Pemandangan kampung tu buat diorang rase tenang. Jimin banyak kali tarik nafas, hirup udara. Segar! Ade air sungai sepanjang diorang berjalan sbb kat situ banyak tanaman. Atau lebih dikenali sebagai tali air(?) Tapi baru jimin perasan sesuatu."Taehyung ah kite tak pakai mask pun. Fans tangkap nanti mcm mne?". Tibe2 ade sorang nenek tue lalu tepi diorang.
"Annyeonghaseyo halmeoni". V tunduk sambil senyum. Org tue tu pun balas balik dan pergi macam tu je. Jimin cuma perhati.
YOU ARE READING
Hanya Dia...
Fanfic"Sebab kau, aku kene tanggung rindu yg lame..eun..jujur dalam hati aku, aku sayang dan cintakan kau" -jungkook- "Aku pun tak tau sejak bile. Tapi perasaan tu datang tibe2. Mianhe eunjin..saranghae" -Jimin- "Bagi oppa peluang utk bahagia kan eun..unt...