HANYA DIA: PART 8

107 8 0
                                    

Jungkook, Jin dengan Jimin tengah buat something kat dapur. Suga dengan v tengah main basketball. Rapmon dan Jhope ade kat management dengan manager diorang.

"Jungkookie kau suruh eun datang pukul brape?". Tanye Jin sambil pukul telur.

"Die otw dah". Selamba Jungkook jawab sambil tatap skrin iPhone die.

"Arghh!!!".

"Wuishh kau ni terkjut aku". Jungkook mengusap dada dia. Eunjin gelak sepuas hati. Tak pernah dia tengok muke jungkook macam tu.

"Tak payah la gelak..". Jungkook pandang dengan muke bengang. Tapi eunjin gelak lagi. Tiba2 Jungkook kiss bibir dia. Bulat mata eunjin. Kali ni turn Jungkook plak yg gelak.

"Kau ni kannn!!". Eunjin pukul bahu jungkook dan tarik rambut dia.

"Hahaha. Sape suruh kau gelak. Dah kene kiss". Eunjin buat rolling eyes. Jungkook gosok rambut eunjin. Habis rambut die nampak serabut.

"Eishh jangan la kookie". Eunjin tiup rambut die yg hampir masuk mata dan luruskan balik.

Jimin hanya memerhati dan dia senyum tawar. Jin tak perasan sebab dia tengah busy buat kimchi. Jimin meraup wajah putih dia.

"Eunjin. Bile sampai?". Suga bukak peti ais dan ambik jus Oren lalu die duduk dekat meja bulat same2 dengan diorang.

"Baru je. Oppa main basketball ke?".

"Yup. Nak join?".

"Kejap lagi la".

"Jom la eun. Kite main same2". Taehyung tiba2 muncul dan peluk eunjin dari belakang. Sekali lagi rambut eunjin serabut dek kerana gosokan v. Dia membetulkan rambut dan tumbuk lengan v lembut.

"Kau cakap nak main ngn aku. Jom la". Jungkook tarik tangan eunjin. Serta merta gadis tu bangun dari tempat duduk die.

"Jin hyung jom la!". V tarik tangan Jin menyebabkan Jin akur je.

"Jimin. Jom la join diorang skali".

"Takpe la hyung. Aku nak habiskan ni dulu. Nanti aku follow".

Jin hanya angguk. Jimin sambung balik keje masak memasak die.

V dan suga satu team. Jungkook dan eunjin satu team. Jin hanya memerhati dan duduk dekat tepi. Sambil tu die makan buah yang die potong tadi.

Jungkook start rebut bola dan pass ke arah eunjin. Gadis tu sambut dengan lincah tapi malangnya v dapat ambik semula bola tu dari eunjin. Terus die pass kat suga dan beberapa tapak suga lari terus die lompat dan masukkan goal.

Pusingan kedua bermula. Kali ni turn suga plak dan die pass dekat v yg tunggu kat blakang. Tapi eunjin sempat lompat dan tampar bola tu ke jungkook. Jungkook terus tunjuk skill die dan masukkan ke goal. Next round, v tibe2 peluk eunjin dari belakang. Sebab die tak nak bagi eunjin dapat bola tu.

"Taehyung oppa!!!". Eunjin jerit dan die pijak kaki v. Taehyung mengaduh. "Alien main tipu!". Jin jerit. Eunjin berlari ke arah v dan lompat atas belakang dan tutup mata dia. Jungkook dengan suga gelak habis tengok telatah diorang. Last2 diorang semua terbaring sebab letih. Suga dengan v dah mengalah sebab letih sangat and diorang join jin makan buah. Jungkook dengan eunjin sambung main dan kali ni diorang lawan each other.

Boleh tahan jugak eunjin main basketball. Lincah betul pergerakan dia. Sekali lagi eunjin dapat bola dan kali ni jungkook peluk dari belakang dan cuba nak jatuhkan bola tu. Eunjin bergelut. Tiba2 kaki jungkook tersadung sebab terpijak bola. Serta merta dia terbaring dan eunjin jatuh meniarap atas dada dia. Tapi eunjin gelak hanya Jungkook je yang mengerang sakit. Tapi at last jungkook gelak jugak.

"Jungkook?". Serta merta Jungkook dengan eunjin bangun. Eunjin terkejut dengan kehadiran minju.

"Minju? Ape kau buat kat sini? Mane kau tau rumah ni?". Bertubi tubi soalan eunjin.

"Aku yang ajak sebab dia bosan kat rumah. Aku yang bagi alamat rumah ni".

"Kookie. Kau tau kan peminat tak boleh tau dorm korang kat mane".

"Minju bukan macam tu la. Alahh takpe aku yakin dia tak kan bagi tau orang lain". Jungkook menepuk bahu eunjin. Eunjin dah bengang. Dia rase marah sangat. Tapi die hanya mengeluh.

"Suke hati kau la. Kalau ape2 jadi jangan salah kan aku". Eunjin baling bola tu kat dada jungkook dan dia tangkap. Terus eunjin masuk rumah dan ke dapur.

"Awak nak main tak?". Tanye Jungkook sambil senyum.

"Sy tak pandai la".

"Takpe sy ajar".

Jin, suga dan v hanya pandang sebab terkejut. Tak sangke yg jungkook berani ajak orang lain selain eunjin.

"Berani nye maknae ajak minju. Tak bahaye ke hyung?". Tanye v sambil kunyah buah.

"Memang la bahaye sbb nanti peminat tau. Pandai buat pandai tanggung la". Tenang jin jawab.

"Tak sangke maknae berani ajak orang lain selain eunjin. Eunjin tu takpe la sbb die PA Jungkook. Lagi pun diorang dah lame kawan". Suga gosok belakang rambut die.

Eunjin bukak peti ais dan ambik yogurt. Die cuba untuk relax. Tapi die nampak Jimin macam pelik. Dari tadi die nampak Jimin lap jari die. Eunjin bangun dari tempat duduk die dan pergi ke arah Jimin.

"Oppa? Gwenchana? Knpe jari tu?".

"Nae. Gwenchana. Terkena pisau tadi. Tapi sikit je ni".

"Jinjja?! Sini eun tengok". Dia tarik jari jimin dan tiup perlahan. Terus die ambik plaster dlm poket seluar die dan balut tangan Jimin. Jimin hanya pandang muke gadis tu. Nak je die belai rambut dan wajah eunjin.

"Dah siap. Lain kali hati2". Tapi Jimin mengelamun lagi. "Oppa!". Jimin tersentak. "Ouhh. Gumawo".

"Eun nak balik dah ni".

"Eh. Knpe cepat sangat? Makan la dengan kitorang dulu".

"Takpe la oppa. Eun rase penat sket la hari ni. Pergi dulu".

"Nak oppa hantar?".

"It's okay. Eun boleh balik sendiri". Eunjin terus berlalu pergi. Langkah dia lemah dan reaksi muke die lain. Tak pernah Jimin nampak eunjin macam tu. Selalu nye die orang yang paling ceria. Pandangan jimin beralih ke luar tingkap dapur. Kelihatan jungkook seronok main dengan minju sampai tak sedar eunjin dah balik.

S K I P
Malam tu lepas selesai mandi eunjin terus bukak laptop die. Saje die main game dlm laptop. Tibe2 bunyi Skype masuk dlm laptop die. Tertera nama Jungkook. Terus dia bukak Skype and terima call Jungkook.

"Wae?". Tanye Jungkook.

"Knpe ape?".

"Apesal kau balik tk bagi tau?".

"Dah bg tau kat jimin oppa. Aku malas nak kacau kau. Aku balik jela".

"Kau ni kan. Lain kali cakap la kat a..".

"Dah la aku nak tido ni. Bye. Jumpe esok. Jalja". Eunjin terus tutup laptop die. Entah kenape die bad mood sangat hari ni. Jealous ke? Tapi nak jealous pasal ape? Jungkook dengan minju? Mcm2 yg bermain dlm fikiran die.

Dorm BTS

"Ehh budak ni. Die tutup macam tu je. Aku tak habis cakap lagi". Jungkook pun tutup iPad die sebaik je eunjin offline. Die baring atas katil dan cuba untuk lelap tapi tibe2 wajah eunjin bermain dalam fikiran die.

"Apesal plak aku teringat kat die ni? Hurm..tapi sejak aku rapat dengan minju ni aku tengok die macam lain je. Die suke aku ke? Eishh tak kan la". Die bermonolog. Lame jugak jungkook ambik mase nak tido. Entah knpe bnyk pulak bnde yg die fikir.

Malam tu, jimin duduk dekat koridor bilik die. Angin malam tu buat die rase fresh. Dari tadi die asyik tengok jari die yg berbalut plaster corak penguin tu. Terus die terbayang wajah eunjin. Die senyum manis.

"Aku pun tak tau sejak bile. Tapi perasaan tu datang tibe2. Mianhe eunjin. Saranghae". Getus hati Jimin.

Vote and comment please. Thank you:)

Hanya Dia...Where stories live. Discover now