{ Jason }
De volgende dag ging Jason naar Newt.
" Ey man wil je samen met mij ..
Voordat hij zijn zin kon afmaken zei Newt Jason ik voel me gevleid maar " Wat zeg jij mogol ik wou alleen vragen of je met mij naar een meisje de huis wou gaan.
" inbreken?
Nee alleen naar binnen gaan zonder aan te bellen .
Dat is inbreken zegt Newt. Oké kom je mee. Newt vraagt waarom dan? " Er is een meisje haar vader verbergt iets maar ik weet niet wat elke keer als ze met mij is lijkt alsof haar vader denkt dat ik haar ga vermoorden. Newt zegt Waar wacht je dan op KOM!.
Maar wacht eerst moeten we voorbereiden zeg ik kortaf. Kom naar mijn huis we gaan snachts naar het huis. Ze pakken een knuppel voor de veiligheid.Uiteindelijk komen we aan bij het huis.We doen voorzichtig en maken een raam open. Kom zegt Newt kijk daar. We zien daar een schuur. We doen de deur open. Helemaal vol met muizenvallen. Ik ga weg no way dat ik mijn tenen ga breken zegt Newt. Maar ik hou hem tegen blijf hier idioot. Oké maar als ik dood ben is het jouw schuld. Ze lopen op de trap naar boven. En zien daar een boekenkast vol met boeken. Die met een slot zijn dichtgemaakt. kijken naar de boeken Waneer de deur word opengemaakt. Wat doen jullie hier zegt Kate. Euhmm ik vroeg me af door al die geluiden en je vader of er wat was.En moet dat met knuppels?
En waarom kon je het gewoon niet vragen? zegt Kate geïrriteerd. Tussendoor maakt Newt de boek open. NEE schreeuwt Kate. Er komt een grote Ijsmonster uit het boek.Renneeennnnn schreeuwt Newt ze gaan door de muizenvallen door naar buiten.ze rennen totdat ze bij een winkel aankomen. Ze verstoppen zich onder de kassa.Wat is dit waarom kom dat ding uit die boek. Kate zegt mijn vader was een schrijver maar alles wat hij schrijft komt uit. Daarom mogen de boeken niet open. Hoe komt dat ding weer terug zeg ik buitenadem. Je moet een de boek open doen en en het laatste pagina lezen. En dan word het weer teruggezogen. OMG schreeuwt Newt hij wijst naar de Ijsmonster die boven ons is. Hij wil ons doodmaken. Maar word teruggezogen. Daar is de vader Kate en jullie 2 komen nu!. Ze gaan in de auto het blijft even stil. Newt vraagt 'zo wat hebben jullie in de weekend gedaan. Er valt een dodelijke stilte. 'Ik ook zegt Newt.'Ik snap het niet. Ben je een magiër of zo . Hij word genegeerd. Oké dan maar. Jason roept de vader. 'Ja' je mag nooit meer Kate zien of horen. Pap hoor ik Kate zeggen. Naar binnen jij.En jij ook. Ik liep naar binnen ik kon net nog een laatste glip zien van Kate. Je zag dat er een traan over haar wang rolde. En op de mijne ook.